AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Vår familie er ikke akkurat standarden, det er mye rot, og jeg skal gjøre det så kort jeg greier. Håper dere greier å henge med. Min mor og far hadde et veldig turbulent forhold. Min mor var utro mot min far mange ganger, og min far har slitt psykisk. Pappa har alltid anklaget meg for å ikke være hans biologiske barn, jeg ligner ikke han i det hele tatt. Det har vært beintøft i oppveksten og min mor har hatt så mye dårlig samvittighet, at hun har gått med på å behandle meg som det uønskede barnet. Min far proklamerte høyt at han har skrevet et testamente, der han kun har testamentert penger til «sine biologiske barn.» Jeg og min bror har hatt et dårlig forhold. Han har kopiert min far og kalt meg sitt halvsøsken. Min bror har fått masse av min far (som kommer fra en familie med penger). Broren min har flere ganger kalt meg mislykket og taper fordi jeg ikke har fått til det samme som han (han har fått hjelp, jeg har ikke.) Pappa er nå gammel og senil. Jeg og broren min er godt voksne, og han har to barn han ikke langer har kontakt med. For en tid tilbake tok jeg en dna test for å finne ut av slektshistorien min. Det viser seg at jeg er biologisk i slekt med min fars søster (derav er min far min biologiske far). Ene av min brors barn har også tatt en dna test, og han er ikke i slekt med min far i det hele tatt😱 altså er mest sannsynlig min bror ikke min fars biologiske barn. hva gjør jeg? Anonymkode: 77d79...cf6 5
Hengebuksvinet Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Her fortjener han faktisk å høre at han ikke er fars barn. Eller klarer du å være "den større personen"? Du kan i hvert fall legge frem dokumentasjon på at du er hans biologiske barn, så du er sikret din del. 45
fru Alving Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Dette har ingen juridisk betydning tror jeg. Etter Pater Est regelen så regnes far for å være den mor er gift med ved barnets fødsel. For at din bror skal få en annen far, må noen be om farskapssak og det er ikke alle som kan gjøre det. Kun noen konkrete personer som påstått far, mor eller den som mener at han er far. Tror jeg. 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Karma is a sweet bitch her. Anonymkode: 146af...c61 8
fru Alving Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Men jeg ville informert din bror, høres ut som han fortjener å høre sannheten. 21
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Hva tenker du gjøre med det, mener du? At din "far" nå beviselig er din biologiske far endrer ikke på det faktum at han aldri var, oppførte seg som eller ønsket å være din pappa. Og det endrer selvsagt ikke på ditt ønske om å ikke være i slekt med han. At din bror ikke er denne mannens biologiske sønn endrer ikke på at han var hans barn på alle andre måter enn genetisk. Og at din bror nå og for all fremtid vil ha han som pappa. Uavhengig av hvem som er hans biologiske far. Kan det være interessant, rent juridisk eller for sykdomshistorien sin del at din bror finner sitt biologiske opphav? Ja. Men genetikk er, som du har opplevd, ikke av stor betydning. Gener gjør ikke folk til foreldre. Det gjør folk til gendonorer. Anonymkode: 1e950...fcd 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Ganske driti ut for broren din. Karma Anonymkode: f360a...f0c 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 WIBTA for not telling my siblings about their true paternity and taking everything in my dads will? Mange svar til samme problemstilling på reddit. Anonymkode: c46aa...546 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 Chroma skrev (31 minutter siden): Litt av en suppe. Ha, virkelig, og dette er bare et lite utdrag av «suppa»😅😳😬🤣 ts Anonymkode: 77d79...cf6 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 Hadde beholdt penga om jeg kunne. Mulig delt med ungene til bror. Anonymkode: abb04...0bd 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde beholdt penga om jeg kunne. Mulig delt med ungene til bror. Anonymkode: abb04...0bd Det siste bare for å være kul om ungene er bra folk Anonymkode: abb04...0bd 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Behold penga. Men, du kan risikere at faren din bare gir alt til "broren" din uavhengig av resulatet av testen.... Ikke greit å vite hva man skal gjøre... Anonymkode: 0019c...4a9 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Spennende opplegg. Jeg hadde nok tatt pengene. Anonymkode: f21f8...b62 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Meeeen hold nå endelig kjeft til far er dø. Anonymkode: abb04...0bd 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 Gjør det du føler for. De har jo behandlet deg dårlig. Men tviler på at broren din blir fratatt arven pga dna prøven. Faren din er vel registrert som far. Anonymkode: 5ece9...30e 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gjør det du føler for. De har jo behandlet deg dårlig. Men tviler på at broren din blir fratatt arven pga dna prøven. Faren din er vel registrert som far. Anonymkode: 5ece9...30e Men han har spesifikt lagt inn en klausul om at kun biologiske barn skal arve. Han kan neppe neste min bror pluktdelsarven, men det resterende kan han nekte ved et slikt testamente. ts Anonymkode: 77d79...cf6 10
Minitroll Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men han har spesifikt lagt inn en klausul om at kun biologiske barn skal arve. Han kan neppe neste min bror pluktdelsarven, men det resterende kan han nekte ved et slikt testamente. ts Anonymkode: 77d79...cf6 Krev at alle tar dna tester før din far dauer da. Egentlig rart din far ikke har krevd dette tidligere. 13
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 Ville ikke sagt noe til bror, bare sittet stille i båten til far var under torva. Så når testamentet skal leses, tar du med dna-beviset og helt kaldt og saklig forklarer at du er biologisk barn, men din bror er ikke. Ikke si noe til broren din, da kan det hende han får endret testamentet på noe vis! Seriøst TS, de har begge oppført seg helt jævli mot deg, og fortjener denne karmaen! God klem, håper du får brukt arven på noe hyggelig! ❤ Anonymkode: 881b6...91d 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå