Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bedt om å fjerne «Legalize it»-kampanje – igjen

Da Unge Venstre hadde stand på Nydalen videregående skole nylig, ble de bedt om å fjerne kampanjemateriell det sto «Legalize it» på.

Til tross for at en skare av kommentatorer, jurister og statsministeren selv slo fast at en skole ikke kan sensurere politiske ytringer og valgkampmateriell, sist dette skjedde for to år siden. En ting er at skolen har sterke meninger og bryter loven for å hindre andre i å dele sin, men de kan ikke ha fulgt godt med hvis de ikke trodde dette skulle bli slaktet for andre gang.

Men hyggelig for Unge Venstre som får så mye gratisreklame.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6KVzX/bedt-om-aa-fjerne-legalize-it-kampanje-igjen

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal selvfølgelig ikke reklamere og oppfordre til narkotikabruk på skolen. Det skulle bare mangle at kampanjen blir fjernet. 

• Liker 14
Skrevet
19 minutter siden, Drizzt said:

Man skal selvfølgelig ikke reklamere og oppfordre til narkotikabruk på skolen. Det skulle bare mangle at kampanjen blir fjernet. 

Helt enig i første setning. Andre setning viser at du i likhet med skolen ikke egentlig har lest budskapet.

• Liker 20
Skrevet
Drizzt skrev (24 minutter siden):

Dette.

Skrevet

Jeg synes det er en viktig debatt, for tror flere kunne hatt utbytte av f.eks medisinsk marihuana. Eller at det ble satt i et system, noe ala Canada. Men på skolen burde man ikke demonstrere for denslags.

Skrevet
Drizzt skrev (13 timer siden):

Det er da ingen som oppfordrer eller reklamerer for narkotikabruk. De argumenterer for en av sine politiske kjernesaker. 

Debatt rundt legalisering av cannabis burde være lov på alle skoler.

• Liker 16
Skrevet
11 hours ago, Callisto83 said:

Jeg synes det er en viktig debatt, for tror flere kunne hatt utbytte av f.eks medisinsk marihuana. Eller at det ble satt i et system, noe ala Canada. Men på skolen burde man ikke demonstrere for denslags.

Hvorfor ikke?

• Liker 2
Skrevet

"Ledelsen ønsker ikke å forhindre budskap fra noen politiske partier, vi tar imot alle politiske partier som ønsker å spre sitt budskap ved vår skole," sier rektor Linn-Siri Jensen til VG. Kanskje hun heller skulle si det til ledelsen.

• Liker 5
Skrevet
Drizzt skrev (16 timer siden):

Du må nesten bare lese deg opp, her. 

• Liker 6
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Du må nesten bare lese deg opp, her. 

Labido skrev (5 timer siden):

Det er da ingen som oppfordrer eller reklamerer for narkotikabruk. De argumenterer for en av sine politiske kjernesaker. 

Debatt rundt legalisering av cannabis burde være lov på alle skoler.

Sitat fra Unge Venstres nettside:

Vi vil ta tilbake kontrollen over narkotikasalget fra det svarte markedet. Kriminelle gjenger og mafianettverk har tjent seg søkkrike på at narkotikaforbudet gir full frislipp. Det er på tide å ta cannabis inn på polet.

Jeg står for det jeg skrev istad. Hele kampanjen bør gå i glemmeboka. 

• Liker 5
Skrevet
Drizzt skrev (36 minutter siden):

Vi vil ta tilbake kontrollen over narkotikasalget fra det svarte markedet. Kriminelle gjenger og mafianettverk har tjent seg søkkrike på at narkotikaforbudet gir full frislipp. Det er på tide å ta cannabis inn på polet.

Ingenting i dette sitatet reklamerer for eller oppfordrer til bruk av rusmidler.

• Liker 11
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Tror du leser det som djevelen leser Bibelen 

Nicathv skrev (34 minutter siden):

Ingenting i dette sitatet reklamerer for eller oppfordrer til bruk av rusmidler.

Enig

• Liker 6
Skrevet
Nicathv skrev (3 timer siden):

Du står fritt å velge å ikke se det åpenbare. 

• Liker 4
Skrevet

Ikke at de gjør det, men hvorfor skulle Unge Venstre oppfordre folk til å ruse seg?

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (På 17.11.2021 den 20.57):

Spennende å se et innlegg mot ytringsfrihet. Å opplyse om egen politikk er ikke reklame. Selvfølgelig skal et politisk parti kunne snakke om sakene sine!

Gjest Nimbus2000
Skrevet
Drizzt skrev (På 18.11.2021 den 16.19):

Mener du at staten oppfordrer folk til å drikke sprit? 

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
Callisto83 skrev (På 17.11.2021 den 23.58):

Den politiske ytringsfriheten  er blant det viktigste vi har. Det går ikke an å ha et demokrati uten frihet til å fremme sakene man ønsker.

At de unge ønsker å ta del i demokratiet er også superpositivt. Skal de unge ha lyst til å ta del i demokratiet  så må de få kjempe for sakene de selv tror på. Om de knebles så ender de kanskje med å ikke gidde å stemme når de blir myndige. 

Skolen har også i oppgave å lære barna å ta del i demokratiet så slike markeringer hører absolutt hjemme på skolen. Man kan ikke lære barna å ta del i demokratiet ved å fortelle dem at de kun får lov til å være enige med skoleledelsen.

Endret av Nimbus2000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...