Gå til innhold

Utleier som skal ta meg før jeg flytter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så oppbragt. Jeg leier leilighet.

En garasjedør som jeg ikke har brukt, fordi den sjeldent fungerer, er nå i ustand. Det er folk her som går å lukker den uten tillatelse, mens den er ødelagt. Nå vil huseier at jeg skal etterstatte. Sannsynligvis er det noe med mekanismen som er gåent, eller den må reprogrammeres, og huseier mener jeg er ansvarlig.

Det virker jo helt rart?

Anonymkode: dc9b2...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du leier den er du ansvarlig for skader. Om den er utslitt og må byttes kan du si det. Da er det huseiers ansvar. 

Anonymkode: 97463...ae0

• Liker 4
Skrevet

Det virker rart at du sjeldent har brukt den fordi den sjeldent har vært i stand, og nå er den i ustand.

Men basert på det lille du skriver, er det vanskelig å si noe særlig om saken. Huseier vil naturlig nok at du skal erstatte noe som har gått i stykker mens du har disponert det, men det er mange ting som spiller inn, som normal slitasje. Det meste har en holdbarhetstid, også når man leier.

Anonymkode: 605b2...610

• Liker 3
Skrevet

Og nei, det virker ikke helt rart at huseier ønsker at du skal erstatte noe som har gått i stykker mens du har disponert det. Sånn, i utgangspunktet.

Anonymkode: 605b2...610

• Liker 5
Skrevet

"sjeldent brukt fordi den sjeldent er istand" - Så altså, du visste den var noe defekt, da er det ditt ansvar å si ifra med en gang, for nå står du mest sannsynelig som ansvarlig. Ditt ansvar å si ifra om den er defekt når du har flyttet inn, for da er det hans ansvar. Men nå kan det ehnde den er ødelagt fordi du forsatte og bruke den "en sjelden gang" selv om den fungerte dårlig. 

Nei, huseier er ikke ute etter å "ta deg". 

Anonymkode: 8e7de...f50

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Om du leier den er du ansvarlig for skader. Om den er utslitt og må byttes kan du si det. Da er det huseiers ansvar. 

Ja vi får se. Har snakket med bestyrer og hun er på min side. Det er ingen skader som har skjedd, huseier mener det er slitasje. Men jeg har knapt brukt den. Har bare brukt garasjen som oppbevaring.den sluttet å lyde knappen, og så byttet hun batteriet på kontrollen. Jeg har ikke peiling på hva som kan ha skjedd.

Skrevet

Leste: utleier som skal ta  meg før jeg flytter😂

Anonymkode: c6665...25d

• Liker 5
Skrevet
On 11/17/2021 at 8:41 PM, AnonymBruker said:

Ja vi får se. Har snakket med bestyrer og hun er på min side. Det er ingen skader som har skjedd, huseier mener det er slitasje. Men jeg har knapt brukt den. Har bare brukt garasjen som oppbevaring.den sluttet å lyde knappen, og så byttet hun batteriet på kontrollen. Jeg har ikke peiling på hva som kan ha skjedd.

Om utleier kaller det slitasje, må ser du på hva normal slitasje er jamfør hvor lenge du har leid den. 

• Liker 1
Skrevet

Hva har huseier sagt om det når du har tatt det opp tidligere? For du har jo snakket med han regner jeg med? 

Anonymkode: 7358b...340

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...