AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Jeg er SÅ lei. Mannen har sitt eget firma og jobber alt for mye. Firmaet går vanvittig bra, så han trenger ikke jobbe så mye - men han klarer ikke si nei. Dette betyr mye kveldsarbeid. Jeg har krevd at han deltar på familieettermiddagene da vi har barn på 7, 5 og tvillinger på snart 2. Jeg makter ikke være alene med dem hele ettermiddagen kveld ut og kveld inn, da blir jeg utbrent i løpet av en uke tror jeg 😛 Så mannen jobber 07-1530, henter de største på SFO, jeg henter i bhg og så lager vi middag sammen (én passer tvillingene og én lager mat med de eldste). Så er det jo lekser for de eldste, lek med tvillingene, og så starter leggekaoset. Mitt ultimate KRAV er at mannen er hjemme til tvillingene sover. Det er vanligvis 1930 ca. Så drar han på jobb igjen. Det er greit, for de eldste takler jeg fint alene, de er jo så store og legger seg fint. Mannen kommer hjem rundt 22/2230, da legger vi oss. Nå i det siste har mannen begynt å klage på manglende kjærestetid. Jeg har sagt at jeg og savner det, men da må han roe ned jobbingen. Det vil han ikke. Han vil jobbe fra 7-19 ish, og så komme hjem, og ha kjærestetid om kvelden. Han vil at jeg -på FAST BASIS- skal være alene med fire unger under ti år hver eneste ettermiddag! I mitt hode er bare forslaget helt tåpelig! Og i tillegg betyr jo det at han kun vil se tvillingene i helgene?! Jeg har i alle fall sagt at det er totalt uaktuelt, og nå mener han JEG ikke prioriterer forholdet. Er det virkelig jeg som er urimelig her? Jeg trodde ikke det, men han er så sur at jeg må bare spørre.. Anonymkode: 8ac80...202 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Og ikke misforstå; jeg kan fint ha alle ungene alene en gang i blant, hvis noe brenner på jobben hans eller hvis han skal bort feks - men han mener altså hver ENESTE dag… Jeg har prøvd å vise til at de ettermiddagene jeg har vært alene med alle så sovner jeg uansett stående kl 21 omtrent, men det har han ikke noe svar til.. Anonymkode: 8ac80...202 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Nei, du er overhodet ikke urimelig. Om noen er helt på jordet her, så er det han. Jeg anbefaler at du imorgen ettermiddag lar han være hjemme med alle fire hele kvelden, så kan han kjenne litt på det... Og av erfaring, sånne jobbnarkomane, de kommer ikke til å komme hjem kl 19.... Anonymkode: 23dc1...9fc 25
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, du er overhodet ikke urimelig. Om noen er helt på jordet her, så er det han. Jeg anbefaler at du imorgen ettermiddag lar han være hjemme med alle fire hele kvelden, så kan han kjenne litt på det... Og av erfaring, sånne jobbnarkomane, de kommer ikke til å komme hjem kl 19.... Anonymkode: 23dc1...9fc Nei det er jeg veldig klar over.. han hadde jo «fri utgang» før tvillingene kom og han kom aldeles ikke hjem kl 19 da nei😅 Men etter de to villbassene ble født satte jeg foten ned og innførte gjeldende «regel» for at jeg ikke skulle klikke selv🤷🏽♀️ Anonymkode: 8ac80...202 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Nei nei nei, han må være fullstendig sprø? Anonymkode: af7ee...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Selvfølgelig skal han være hjemme på ettermiddagene. Både for deg og for ungene. Tror jeg hadde klikket i vinkel om min mann hadde bare antydet et ønske om å nedprioritere oss på den måten. Anonymkode: 3d5e0...7f1 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Han er helt gal, hvordan kan han be om noe sånn? Det er det verste jeg har hørt. Anonymkode: d6912...5cf 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Her må du ta deg en alvorsprat med mannen. Hva tror han kommer til å skje med relasjonen tvillingene får til ham, om de kun skal få se ham i helgene. Og er det ikke rart av en pappa og ikke ha behov for å se barna i løpet av dagen? Jeg tenker noe må gjøres i relasjonen mellom far og tvillingene. Du kan heller ikke måtte ta alt "arbeidet" Det er like mye hans barn. Sett ned foten kjære deg. Han kan ikke forvente mer av parforholdet før han gjør 50% Anonymkode: c36e8...27a 6
godfisk Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Aldri i verden. Klart, innimellom trekker man hele lasset hjemme hvis det er noe spesielt som forgår på den andres jobb, men ikke på fast basis. Jeg ville helt klart krevd tilstedeværelse på ettermiddagene, det trenger barna. Så kunne han jo gjerne blitt hjemme på kvelden også noen dager, og hatt kjærestetid. 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 Vis han svarene over her.. for han trenger en liten oppvekker tror jeg. Anonymkode: c36e8...27a 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 Mannen din må ta seg sammen, ellers blir han helgepappa. Min eks holdt på slik, og det ble altså skilsmisse. Nå har han barna annenhver helg, og jeg slipper maset om sex på kvelden når jeg er utkjørt. Livet mitt ble mye enklere etter bruddet. Altså: Jeg er fullstendig på din side TS. Anonymkode: e19f3...35e 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 Du er ikke urimelig! Kommer han hjem 19 på fast basis så kan du like gjerne være alenemor, da får du iallefall annenhver helg på å hente deg ordentlig inn. Hans forslag hadde vært helt uaktuelt her også. Som om jeg skulle styrt skuta og så vært blid og pleiet forholdet på kvelden? Hadde vært helt uaktuelt. Anonymkode: ae66f...2f7 7
lillevill Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Jobber du ts? Husk at du skal ha pensjon du og. 2
lillevill Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Og kjærestetid er jo familietid, det kan dere jo ha som foreldre når dere lager middag og er sammen med barna som en familie. Hva tenker han egentlig da? At dere skal sitte å være kjærester i sofaen etter at du har hatt barna alene en hel kveld?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Han er urimelig. Men dere kan jo finne et kompromi. En dag i uka tar han barna hele ettermiddagen alene så du kan få gjøre noe helt annet. En dag i uka tar du barna alene og så har dere kjæreste/datenight på kvelden. Resten av dagene har dere ettermiddagen sammen med barna sånn som dere gjør nå. (De dagene med at han tar barna/dere har kjærestetid kan være i helgen også såklart) Anonymkode: 629fc...093 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 Dette er jo helt uaktuelt! Det er HAN som er urimelig! Og ikke for å gjøre ting enda værre for deg men å jobbe så mye og så sent høres ut som han har ei annen på si... Jeg hadde IKKE akseptert å leve i dette forholdet om han ikke endrer hverdagen drastisk. En pappa er ikke bare en som får pengene inn, men som er der for barna sine i hverdagen og samme gjelder en partner, skal være der for kona si Anonymkode: 6f09f...b40
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Jeg ville bare si at det er fantastisk forfriskende med et innlegg fra en som faktisk evner å sette grense og "regler" for mannen som ikke evner å se realiteten selv. Stå på ditt! Du er sterk. Anonymkode: a3fcc...2e7 5
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Ja, for du kommer til å være skikkelig klar for kjærestetid etter jobb og fire barn alene en hel dag… han er på jordet. La ham prøve å ta den jobben alene og se hvor opplagt han er etterpå. Og hvor vennligsinnet han er mot den som kunne hjulpet men som prioriterte egne behov istedenfor. Anonymkode: 38451...fda 6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 Støtter forslaget med at han prøve å være alene med barna selv noen ettermiddager. Gjerne flere dager i strekk der han også må planlegge og lage middager. Så kan dere ta diskusjonen på nytt. Mannen er helt på jordet. Anonymkode: aaae9...7f3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå