Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en ny kollega som har jobbet i firmaet snart 3 måneder og stillingen er rett under daglig leder. Han er flink i jobben sin og får ting gjort, men vi er et lite firma med få ansatte og frem til nå har vi alle hatt en trivelig tid på jobb, alle er veldig koselige. Men.... nå begynner de fleste å bli litt irriterte og misfornøyde. Og grunnen er denne nye personen.

Han er veldig autoritær (dvs han prøver å være det ved å kjefte og smelle, banne mye, få deg til å føle deg dum og liten). Han sier ting som 'Er du dum eller?' eller 'Ikke vær så blond'. 

Alt han sier påstår han er bare vittig sagt, vi må vite at han bare tuller. Men veldig rart å ha en slik person i en ganske høy lederstilling...? Han kastet en ganske tung saltbøsse over lunsjbordet her forleden dag. Haha, ja veldig morsomt, for personen klarte jo å ta den imot, men hva hadde skjedd hadde noen fått den rett i ansiktet? Hadde sikkert ikke vært så morsomt da.

Han skal ha en finger med i spillet på alt og sjekker hva du gjør gjennom dagen på en litt snikete måte. Og stiller du litt uforberedt til møte så blir du hengt ut foran alle. Vi gruer oss alle til møter nå. Er det jeg som overreagerer?? Hva hadde dere gjort i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde tatt en prat med min nærmeste leder om at noen må forklare den nyansatte at han bidrar negativt til kulturen på arbeidsplassen.

Så har jeg lyst å si en ting: man stiller ikke uforberedt i møter. Skjer det, må du gå i deg selv. Men jeg er enig i at det er unødvendig å henge ut folk, det får da bli en sak mellom den som har innkalt og den som er uforberedt.

Skrevet

Enten har du baller nok til å snakke direkte med denne personen under 4 øyne. Saklig og seriøst. Eller så går du over hodet på han og går direkte til sjefen. Ta med deg verneombud og TV

Anonymkode: 33b1b...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...