AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hei, dere! Jeg er skikkelig bekymret nå. Jeg er gravid 6+5. For noen dager siden fikk jeg litt "rosa" på papiret når jeg tørket meg, etterhvert gikk det over til små mengder brunlig utflod. Fra i morges kom det mer ferskt blod, samt enkelte klumper som har fortsatt i løpet av dagen. Har i tillegg hatt takvise menssmerter og noe smerter i korsryggen. Bestilte privat ultralyd hvor gynekologen sa at alt så fint ut, fikk høre hjerteslag. Han så en liten "blodlomme" som han ikke kunne si sikkert hvor kom fra. Livmorhalsen var helt lukket. Han sa han ikke var bekymret, men jeg klarer ikke helt å slå meg til ro med at dette ikke er en begynnende abort. Er det noen som har opplevd lignende og at det har gått bra? Anonymkode: 87d17...57e
Gåsemor Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 Ja, jeg hadde samme med smerter og brunlig blødning. Jeg var 7+1, og har i dag en frisk og fin baby. Håper det blir sånn for deg og ❤
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Skrevet 18. november 2021 Gåsemor skrev (Akkurat nå): Ja, jeg hadde samme med smerter og brunlig blødning. Jeg var 7+1, og har i dag en frisk og fin baby. Håper det blir sånn for deg og ❤ Tusen takk for svar! Det hjelper veldig! Anonymkode: 87d17...57e
Firtina Skrevet 18. november 2021 #5 Skrevet 18. november 2021 Siden han så en blodlomme så er det nok derfra du blør, det er ikke uvanlig. Jeg hadde det samme i uke 7-8. Hun er nå snart 7 år. Masse lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Firtina skrev (1 time siden): Siden han så en blodlomme så er det nok derfra du blør, det er ikke uvanlig. Jeg hadde det samme i uke 7-8. Hun er nå snart 7 år. Masse lykke til! Tusen takk for svar! Det gir håp. Ts. Anonymkode: 87d17...57e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 JA! Det kan så absolutt gå bra! ❤️ Anonymkode: 91b48...f9b
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): JA! Det kan så absolutt gå bra! ❤️ Anonymkode: 91b48...f9b Takk, dette gir meg håp!😊 Ts. Anonymkode: 87d17...57e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Når jeg mistet så var det veldig likt sånn du beskriver. Men når jeg kom på ultralyd så var det absolutt ingen tvil om at jeg mistet. Så at alt ser bra ut på ultralyden, og at livmorhalsen var lukket er absolutt et godt tegn. Hos meg så de tydelig hvor blødningen kom fra, og at livmorhalsen var åpen. Anonymkode: e9504...ca9
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #10 Skrevet 19. november 2021 Jeg har hatt to graviditeter, en som endte dårlig og en som snart nærmer seg fødsel, og jeg hadde smerter og lys rosa eller brun utflod med begge. Det første utviklet seg fra murringer og utflod til stikkende, uutholdelige smerter og mer blødning rundt 8+3. Var en graviditet utenfor livmoren. Det neste startet med de samme murringene/smertene og utflod, men vi så bankende hjerte i uke 6, og smerter og blødning/brun utflod forsvant etter uke 10. Jeg merket meg at blødningen ofte kom etter samleie, hvis jeg anstrengte meg på tur eller trening osv. Det var jo ikke mørkt, og det er små mengder blod som skal til for å farge utfloden litt rosa eller brun. Brunt er også tegn på gammelt blod, det er altså ikke en fersk blødning. Slimhinnene er skjøre i svangerskapet, så det er ikke unormalt å blø litt ved friksjon. Småblødninger og smerter kan med andre ord bety både det ene og det andre, og da er det fint at du tok ultralyd og fikk se et bankende hjerte. Man kan ikke spå et svangerskap, men det tyder jo på at alt er bra nå, og at de blødningene ikke er noe å bekymre seg over😊 Anonymkode: a7d84...619
Arkana Skrevet 19. november 2021 #11 Skrevet 19. november 2021 Ja, det kan absolutt gå bra. Jeg har hatt blødninger i alle svangerskap og det er ikke uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #12 Skrevet 19. november 2021 Slik hadde jeg det, barnet er 16 mnd og helt frisk! min mor fikk styrtblødning i uke 9, kom klumper og var visstnok ganske så mye! De hadde vel egentlig konkludert med å bare gi henne en utskrapning, men når ho selv krevde å bli sjekket med ultralyd var det et bankende hjerte der. Det barnet er nå over 30, og helt frisk og rask:) Anonymkode: 792cf...805
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 23.50): Når jeg mistet så var det veldig likt sånn du beskriver. Men når jeg kom på ultralyd så var det absolutt ingen tvil om at jeg mistet. Så at alt ser bra ut på ultralyden, og at livmorhalsen var lukket er absolutt et godt tegn. Hos meg så de tydelig hvor blødningen kom fra, og at livmorhalsen var åpen. Anonymkode: e9504...ca9 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 8.56): Jeg har hatt to graviditeter, en som endte dårlig og en som snart nærmer seg fødsel, og jeg hadde smerter og lys rosa eller brun utflod med begge. Det første utviklet seg fra murringer og utflod til stikkende, uutholdelige smerter og mer blødning rundt 8+3. Var en graviditet utenfor livmoren. Det neste startet med de samme murringene/smertene og utflod, men vi så bankende hjerte i uke 6, og smerter og blødning/brun utflod forsvant etter uke 10. Jeg merket meg at blødningen ofte kom etter samleie, hvis jeg anstrengte meg på tur eller trening osv. Det var jo ikke mørkt, og det er små mengder blod som skal til for å farge utfloden litt rosa eller brun. Brunt er også tegn på gammelt blod, det er altså ikke en fersk blødning. Slimhinnene er skjøre i svangerskapet, så det er ikke unormalt å blø litt ved friksjon. Småblødninger og smerter kan med andre ord bety både det ene og det andre, og da er det fint at du tok ultralyd og fikk se et bankende hjerte. Man kan ikke spå et svangerskap, men det tyder jo på at alt er bra nå, og at de blødningene ikke er noe å bekymre seg over😊 Anonymkode: a7d84...619 Arkana skrev (På 19.11.2021 den 10.07): Ja, det kan absolutt gå bra. Jeg har hatt blødninger i alle svangerskap og det er ikke uvanlig. AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 13.26): Slik hadde jeg det, barnet er 16 mnd og helt frisk! min mor fikk styrtblødning i uke 9, kom klumper og var visstnok ganske så mye! De hadde vel egentlig konkludert med å bare gi henne en utskrapning, men når ho selv krevde å bli sjekket med ultralyd var det et bankende hjerte der. Det barnet er nå over 30, og helt frisk og rask:) Anonymkode: 792cf...805 Takk for at dere har tatt dere tid til å svare. For meg har det dessverre endt i en sannsynlig MA. Kontaktet en ny gynekolog etter 2 dager grunnet dårlig magefølelse. Han fant et embryo, men sa det var mindre utviklet enn forventet og at den forrige gynekologen umulig kunne ha sett hjerteslag. Endte med å ta hcg før helgen som var veldig mye lavere enn forventet ut i fra hvilken uke jeg er i og jeg venter nå på svar fra dagens prøve. Dette er rett og slett noe av det vanskeligste jeg har vært igjennom. Vil bare at det skal være over og at alt skal komme ut hvis det likevel ikke er levedyktig. TS. Anonymkode: 87d17...57e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for at dere har tatt dere tid til å svare. For meg har det dessverre endt i en sannsynlig MA. Kontaktet en ny gynekolog etter 2 dager grunnet dårlig magefølelse. Han fant et embryo, men sa det var mindre utviklet enn forventet og at den forrige gynekologen umulig kunne ha sett hjerteslag. Endte med å ta hcg før helgen som var veldig mye lavere enn forventet ut i fra hvilken uke jeg er i og jeg venter nå på svar fra dagens prøve. Dette er rett og slett noe av det vanskeligste jeg har vært igjennom. Vil bare at det skal være over og at alt skal komme ut hvis det likevel ikke er levedyktig. TS. Anonymkode: 87d17...57e Uff, så trist å høre. Hadde MA selv etter SA. Er fryktelig tungt å gå gjennom, føler så med deg❤ Anonymkode: e9504...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå