AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Flere som observert det? Han har håpløse påfunn i hver episode og man skulle tro at han var 3 år, ikke en voksen mann. Anonymkode: 1145d...cad 3
Drizzt Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flere som observert det? Han har håpløse påfunn i hver episode og man skulle tro at han var 3 år, ikke en voksen mann. Anonymkode: 1145d...cad Det er barnetv til små barn, så ting skal være lette, morsomme og helst lærerike. Det er tross alt morsomt for de små når mammaer og pappaer gjør dumme ting 😄 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flere som observert det? Han har håpløse påfunn i hver episode og man skulle tro at han var 3 år, ikke en voksen mann. Anonymkode: 1145d...cad Han gjør og sier mange ting som min mann (barnas far) faktisk kunne ha sagt, gjort eller tenkt 😂 (Og han er en helt vanlig, oppegående mann med bra jobb og masterutdanning) Anonymkode: 55d19...68d 12
proghodet Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Han blir regelmessig fat-shamet òg! 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Som i mange andre vanlige tv-serier så fremstilles mannen (i huset) som dum. Har sluttet å se på alle serier i fare for mer av denne stereotypien), men Simpsons, Seinfeld, Kongen av Queens, Neste Sommer. Anonymkode: daeeb...0d0 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Peppa gris er jo en helt forferdelig tv-serie! Blottet for logikk, folkeskikk og sunn fornuft. Syns derfor det ikke er særlig lærerikt heller. Heldigvis er ikke 2-åringen så begeistret. Men jeg blir direkte irritert over hvor elendig den serien er. Anonymkode: d21e1...992 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som i mange andre vanlige tv-serier så fremstilles mannen (i huset) som dum. Har sluttet å se på alle serier i fare for mer av denne stereotypien), men Simpsons, Seinfeld, Kongen av Queens, Neste Sommer. Anonymkode: daeeb...0d0 Men mange menn ER jo sånn 😂 Både min mann (som jeg nevnte over her) og faren min er sånn, enda de begge er smarte folk med høyere utdanning. Har også flere venninner som har sånne menn. Det er jo en grunn til at menn ofte blir fremstilt sånn i humorserier- det er jo ikke tatt ut av det blå! (Det er jo nettopp gjenkjennelses-effekten som gjør det så morsomt!) Anonymkode: 55d19...68d 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men mange menn ER jo sånn 😂 Både min mann (som jeg nevnte over her) og faren min er sånn, enda de begge er smarte folk med høyere utdanning. Har også flere venninner som har sånne menn. Det er jo en grunn til at menn ofte blir fremstilt sånn i humorserier- det er jo ikke tatt ut av det blå! (Det er jo nettopp gjenkjennelses-effekten som gjør det så morsomt!) Anonymkode: 55d19...68d Sinnsykt mange dumme kvinner i virkeligheten, men på tv er de bare sinte bitcher (Karen typer) Anonymkode: daeeb...0d0 3
Rosa Dartle Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 Vi elsker Peppa Gris 😁 Det er et av de få barne-TV-programmene vi voksne også har likt. Jeg anser ham ikke som dum, men han er jo litt vittig. Enkle tema for mindre barnehagebarn, men også litt lærerike, gjennom hver episode 😊 1
AprilLudgate Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 proghodet skrev (1 time siden): Han blir regelmessig fat-shamet òg! Det har jeg bemerket meg faktisk - når de bader, når de skal selge en brukt ting hver og hans gamle lenestol osv 🙈😂 Men utover det elsker jeg Peppa Gris 🥰 Særlig når hun var med på jobb og pappa gris skulle forklare hva han jobbet med 😂 1
Million Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 (endret) Er det ingen som registrerer at ts skriver PAPPA Gris, ikke Peppa Gris? Tror ts at det faktisk heter Pappa gris og ikke Peppa? Endret 17. november 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Million skrev (1 minutt siden): Er det ingen som registrerer at ts skriver PAPPA Gris, ikke Peppa Gris? Tror ts at det faktisk heter Pappa gris og ikke Peppa? Faren til Peppa heter Pappa Gris 🙈 Anonymkode: a03b3...227 18
Million Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Faren til Peppa heter Pappa Gris 🙈 Anonymkode: a03b3...227 Åh, ok. Hehe En stund siden jeg satt og så på barne-tv med poden! (jeg har bare sett figuren Peppa Gris i kjole og sånn på bilder og som lekedukke osv, aldri noen Pappa Gris) Endret 17. november 2021 av Million
boblevann Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 All barne-tv er hva man tolker det til. I rett humør synes jeg Fantus/Fantorangen er sinnsykt perverst 😅 Er vel en pedagogisk mening bak det. Jeg trodde også Babblerna var noe helt aldeles hjernedødt svada, helt til jeg hørte at de brukte det i bhg fordi det var så superpedagogisk og god språktrening. Så feil kan man ta🤷🏽♀️
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Av samme grunn som det alltid er menn som er dumme i voksenfilmer og -serier. Fordi menn historisk sett har vært regnet som det sterke kjønn og det er lov å sparke oppover, men ikke nedover. Derfor er alltid menn på TV dumme og kvinner smarte. Det samme ser man i serier med både hvite og mørkhudede. Anonymkode: 7cb43...cdb 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 2 hours ago, Rosa Dartle said: Vi elsker Peppa Gris 😁 Det er et av de få barne-TV-programmene vi voksne også har likt. Jeg anser ham ikke som dum, men han er jo litt vittig. Enkle tema for mindre barnehagebarn, men også litt lærerike, gjennom hver episode 😊 Ja, enig, Peppa Gris er jo mulig også for voksne å se på. Kontra mange andre belærende tegnefilmer som er helt pine for voksne. Alle karakterene i Peppa Gris blir ledd av. Pappa Gris er slapp, mamma Gris er hysterisk, bestemor Gris har samlemani og bestefar Gris er "gjøre bare på tverr" type. Men best av alt, er bestefar Kanin. "NEI TAKK" 😅😂 Anonymkode: d3c14...be4 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, enig, Peppa Gris er jo mulig også for voksne å se på. Kontra mange andre belærende tegnefilmer som er helt pine for voksne. Alle karakterene i Peppa Gris blir ledd av. Pappa Gris er slapp, mamma Gris er hysterisk, bestemor Gris har samlemani og bestefar Gris er "gjøre bare på tverr" type. Men best av alt, er bestefar Kanin. "NEI TAKK" 😅😂 Anonymkode: d3c14...be4 Eller Doktor Brunbjørn. Anonymkode: 1145d...cad 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 Peppa Gris er det eneste barneprogrammet mine barn ikke får se på. Snakk om mobbe-TV! Vi har sett 3 episoder, og jeg var sjokkert Anonymkode: 79f13...b52 2
Anciol Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 (endret) Disse versjonene av Peppa Pig er mye morsommere Endret 18. november 2021 av Anciol 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå