Gå til innhold

Hvordan planlegger dere perm når dere ikke vet når barnet får barnehageplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke vanskelig å planlegge permen da? Hvo mye ulønna, når far startet sin periode osv?

Anonymkode: 40abf...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan man jo se an stort sett:) Mange tror det er helt umulig å få barnehageplass utenom i august men det stemmer ikke, man kan ofte få plass utenom det også, så lenge det er et sted det er litt flere barnehager og ikke helt sprengt kapasitet :)

Jeg ville planlagt å tatt ut vanlig foreldrepermisjon mor + far + ferier. Så sett an om man får plass i barnehage og hvis ikke ville jeg tatt ut ulønnet, delt likt mellom foreldre (feks 50-50 eller 40-60, sånn at begge foreldrene er litt hjemme frem til barnet har fått plass. 

Anonymkode: eac1d...981

• Liker 3
Skrevet

Ulønnet utvidet foreldrepermisjon (også delvis) er forøvrig noe man avtaler med arbeidsplassen (trenger ikke søke om, man har rett på) og det er vel 2/4 uker i forveien man må senest gi beskjed om permisjon (https://arbeidsmiljoloven.com/paragraf/varslingsplikt/). Så man trenger ikke planlegge dette lenge i forveien. 

Anonymkode: eac1d...981

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville planlagt for at barnet ikke får plass før august og så er alt annet positivt. Legg eventuelt ulønnet permisjon etter fars permisjon slik at det er lett å endre på kort varsel 😊 Ellers er det ikke noe problem å endre permisjon underveis, så dere trenger ikke å ha alt helt spikret med en gang 😊

Anonymkode: b874d...4de

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...