AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #41 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg tok mannens etternavn fordi sønnen hans fra tidligere også har det navnet, så det knytter oss sammen som familie. Vi begge har mitt som mellomnavn. Anonymkode: cf1c7...ef7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #42 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg føler det er utrolig mange varianter som praktiseres rundt dette med etternavn, så veldig vanskelig å si noe om hva som er MEST vanlig. Selv tenker jeg at det viktigste er at man har 1 navn som familienavn, at foreldre og barn har samme navnet. Hvor det navnet kommer fra er for meg likegyldig. Om det er hans, hennes eller et helt tilfeldig navn man bruker. Her kommer han til å fjerne etternavnet sitt og så tar vi begge hans mellomnavn som etternavn. Rett og slett fordi hans navn passer veldig dårlig med mitt etternavn, han skal få slippe å hete noe ala Jens Jensen, og fordi hans mellomnavn er navnet på stedet hvor han er oppvokst og slekten hans er fra. Det er forøvrig hans etternavn også, men han er mer knyttet til mellomnavnet. Viktigste for meg er at vi rydder så neste generasjon slipper å måtte velge mellom 4 navn. Anonymkode: 7ac02...a65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappa messi Skrevet 22. november 2021 #43 Del Skrevet 22. november 2021 Maleficenta skrev (På 19.11.2021 den 19.33): bare supplerte deg. vsr egentlig et svar til den du siterte Oja. Da forstår jeg! 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. november 2021 #44 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 17.51): Jeg analyserer at det er den som er den sterkeste iblant ekteparet er det etternavnet de skal bruke. Når kvinnen har sterkest personlighet så er det hennes etternavn ektepar blir å benytte sammen. Når mannen har sterkest personlighet da er det mannens etternavn som blir benyttet på begge. Sitter du med det samme inntrykket? Anonymkode: f65c6...70a Nei. Men har opplevd at flere foreldre diskuterer barnas etternavn når det har blitt aktuelt. Og her kommer kanskje dine antagelser inn i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #45 Del Skrevet 22. november 2021 Da jeg og min partner giftet oss, så hadde partneren ett barn ifra før av. Så for at vi alle skulle ha samme etternavn, så skiftet jeg like godt til dems etternavn. Anonymkode: 49d1c...8fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkommer Skrevet 26. november 2021 #46 Del Skrevet 26. november 2021 Jaconandersen skrev (På 17.11.2021 den 21.07): Generelt kan det bli oppsummert slik: * Menn er mer lojale enn kvinner. * Kvinner er mindre lojale enn menn. Derav vil mennene alltid føre videre navnet til foreldrene sine, mens kvinnene egentlig ikke bryr seg så mye. Du ser det også innen patriotisme/nasjonalisme vs. anti-nasjonalisme/anti-patriotisme. Idioti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #47 Del Skrevet 29. november 2021 Vi bruker begge. Og mitt er sist av den enkle grunnen at det klinger best. Han var helt ening, det hørtes rart ut å si det omvendt. Like sjeldne navn begge to, så derfor ville begge ville beholde🤷♀️ Anonymkode: e6747...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 29. november 2021 #48 Del Skrevet 29. november 2021 Maleficenta skrev (På 18.11.2021 den 12.14): ja det handler vel gjerne om omgangskrets sikkert. Jeg kjenner ikke så mange med så fancy kartiere at de liksom har et kjent navn eller tittel på den måten. Det kjenner jeg til. Vera skrev (På 18.11.2021 den 12.19): Nei? Mannen min tok mitt navn, og jeg tok hans navn..så vi har nøyaktig samme etternavn. Dette var mest av hensyn til barnet mitt som jeg hadde fra før - slik at mannen fikk samme etternavn som barnet - for at barnet skulle føle familietilhørighet når vi fikk felles barn. Ok nok. Har aldri vært gift, men de fikk fars etternavn og mitt navn vil aldri videreføres. Greit for jeg tok et annet etternavn etter mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå