Lorieen Skrevet 17. november 2021 #41 Skrevet 17. november 2021 Besant skrev (17 minutter siden): Du bor kanskje ikke midt i en by hvis du har bilen tilgjengelig? Her jeg bor står man ikke parkert i nærheten av kafeer og veldig mange kafeer har ikke stellefasiliteter. Jeg legger ikke barnet mitt på gulvet på offentlige toaletter og derfor er det ofte slik at bleier må skiftes på gulv og benker inni kafeer eller oppi vogn. Tissebleier, vel å merke. Da burde du heller gå til en kafé med stellefasiliteter, enn å sjenere de andre gjestene med bleieskift inne i et rom der det spises. Hva du gjør hjemme hos deg sjøl er din sak, noe helt annet er hva du gjør i det offentlige rom. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #42 Skrevet 17. november 2021 Vil bare si at hvis jeg bytter bleie uten å ha med meg eget underlag så legger jeg den rene bleia under den brukte før jeg tar den brukte vekk, ingen bar rumpe mot underlaget. Når det er sagt så syntes jeg ikke det er innafor uansett, ikke bare det hygieniske perspektivet men jeg ønsker også å skjerme barnets underliv både for ungen sin del og for andre sin del. Tror damen bare hadde benyttet seg av toalett om hun hadde fått beskjed om at det finnes plass å gjøre det der.. Jeg har dog vært på kafeer hvor badet har vært knøttlite og veldig dårlig plass til å skifte bleie på, men da har jeg med enten bil eller vogn. Anonymkode: 64ed3...319
Gjest Blondie65 Skrevet 17. november 2021 #43 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil bare si at hvis jeg bytter bleie uten å ha med meg eget underlag så legger jeg den rene bleia under den brukte før jeg tar den brukte vekk, ingen bar rumpe mot underlaget. Når det er sagt så syntes jeg ikke det er innafor uansett, ikke bare det hygieniske perspektivet men jeg ønsker også å skjerme barnets underliv både for ungen sin del og for andre sin del. Tror damen bare hadde benyttet seg av toalett om hun hadde fått beskjed om at det finnes plass å gjøre det der.. Jeg har dog vært på kafeer hvor badet har vært knøttlite og veldig dårlig plass til å skifte bleie på, men da har jeg med enten bil eller vogn. Anonymkode: 64ed3...319 Nå vet ikke jeg om det er vanlig å ha bare en kafe i bygden og den har så trang do at man ikke kan skifte der ... men jeg hadde valgt å ikke gå dit dersom jeg ikke kunne stelle barnet mitt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #44 Skrevet 17. november 2021 2 hours ago, Besant said: Du bor kanskje ikke midt i en by hvis du har bilen tilgjengelig? Her jeg bor står man ikke parkert i nærheten av kafeer og veldig mange kafeer har ikke stellefasiliteter. Jeg legger ikke barnet mitt på gulvet på offentlige toaletter og derfor er det ofte slik at bleier må skiftes på gulv og benker inni kafeer eller oppi vogn. Tissebleier, vel å merke. Herregud jeg leste HI og tenkte dette er da ikke en reel situasjon dette er noe noen finner på for å provosere ikke noe som faktisk skjer, men så er det noen som svarer som faktisk gjør dette???? HALLO hvor er de sosiale antennene og folkeskikken! Og ja jeg har hatt små barn selv jeg skiftet såklart aldri bleie på kafe, selv om det var tissebleie og på benk, det er da en selvfølge å ikke gjøre. Anonymkode: 83d8d...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #45 Skrevet 17. november 2021 Da jeg fikk barn lærte min mor meg hvordan man skifter bleie med baby på fanget. Da kan man i verste fall sitte på dolokket og skifte bleie. Å skifte bleie ved matbordet blant mange folk synes jeg bare er respektløst. Bleieskift er en intim situasjon, der barnet bør få skjerming. Bleieskift er også regnet som uhygienisk, og bør derfor ikke gjøres blant folk som spiser. Det er ikke akseptabelt å be mødre amme på toalettet. Dette går også motsatt vei, man skifter ikke bleie ved bordet! Anonymkode: 78914...2ca 2
bergenser Skrevet 17. november 2021 #46 Skrevet 17. november 2021 Har jobbet på serveringssted med skikkelige stellefasiliteter (type eget rom for stelling av bleier og amming hvis man trenger fred). Opplevde at en kunde kom og sa ifra at en annen kunde skiftet bæsjebleie oppå ett av bordene våre, og var såklart ikke helt fornøyd. Det var såklart ikke vi heller, siden det skjedde på et tidspunkt vi hadde mye kunder og dermed mye å gjøre. Da ble det på med hansker, tok med sprayvaskemidler og sprit pluss engangskluter og gikk rett bort til bordet og begynte å vaske det. Sa også klart i fra om at det ikke var greit, spesielt siden bleien fortsatt lå på bordet (så usannsynlig ekkelt🤢). Det er tross alt et spisested, og for at spisestedet skal kunne opprettholde sin del av god mathelse, så må kunder gjøre minimum med å ikke skifte bleier på bordene. De fikk veiledning i hvordan å oppføre seg, og pekt hvor stellerom var (rett foran dem!) Og beskjed om hvor viktig det er at de rommene faktisk blir brukt til det de skal. Har unger selv, og kunne ikke falle neg inn å gjøre det selv. 2
altflyter Skrevet 18. november 2021 #47 Skrevet 18. november 2021 Har vært vitne til det selv på en restaurant. Fikk et surt svar tilbake da jeg påpekte at det ikke var greit. Sa ifra til servitøren som kastet dem ut. «Bare» en tissebleie? Hva er problemet til folk? Hvor er den grunnleggende kunnskapen om hygiene? Ikke får man vasket hendene etterpå heller. Det er motbydelig. På et sted man spiser skal man slippe kroppsvæsker. Tiss, bæsj og bleier har ingenting på et spisested å gjøre. Må dette virkelig forklares for voksne folk? At du syntes en tissebleie er ok viser bare hvor uendelig kunnskapsløs og egoistisk noen mennesker blir når de får barn. 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #48 Skrevet 18. november 2021 altflyter skrev (9 timer siden): Har vært vitne til det selv på en restaurant. Fikk et surt svar tilbake da jeg påpekte at det ikke var greit. Sa ifra til servitøren som kastet dem ut. «Bare» en tissebleie? Hva er problemet til folk? Hvor er den grunnleggende kunnskapen om hygiene? Ikke får man vasket hendene etterpå heller. Det er motbydelig. På et sted man spiser skal man slippe kroppsvæsker. Tiss, bæsj og bleier har ingenting på et spisested å gjøre. Må dette virkelig forklares for voksne folk? At du syntes en tissebleie er ok viser bare hvor uendelig kunnskapsløs og egoistisk noen mennesker blir når de får barn. Bra at servitøren reagerte. Mange av dem ville ikke turt å si noe. Anonymkode: f72ec...3d6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #49 Skrevet 18. november 2021 Så mange griser der ute som synes det er greit å skifte bleier på et kafébord. Blir kvalm. Og jeg er småbarnsmor selv. Anonymkode: 701af...fb5
Uglems Skrevet 18. november 2021 #50 Skrevet 18. november 2021 Mora burde ha litt respekt for babyen sin også.. Midt i en cafe liksom blant mange ukjente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå