Gå til innhold

Øker snittet på høyere utdanninger i 2022 tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå virker det som det går mot vanligere tider(velger jeg hvertfall å tro). Hvis eksamen gjennomføres på VGS igjen, er det grunn til å tro at snittet til høyere utdanninger vil senke seg litt igjen tilbake til feks 2019-nivå? De økte jo som kjent på det meste i 2020 og 2021. Hva tenker dere? Er det noe vi kan spekulere i allerede nå?

Anonymkode: ed59a...d9e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også veldig på. Håper virkelig at snittet nedjusterer seg så det er håp for oss andre å komme inn🥴 Samtidig er det jo to år snittet har økt, så jeg er redd vi er mange som henger igjen og konkurrer. Sikkert mange, jeg bla, som er privatister og fortsetter å opprettholde det høye snittet😫 Men jeg virkelig HÅPER at det skal normalisere seg mer enn det har vært nå….

Skrevet

Håper virkelig det!! Hvis det øker mer nå kommer jeg ikke inn på studiet jeg vil gå. Hadde kommet inn med god margin for 1-2 år siden… Er vel mange som er i den kjipe situasjonen 😩

Anonymkode: 28074...1bf

• Liker 1
Skrevet

Ja akkurat det samme her, hadde jeg søkt i 2019 og alle andre år før det hadde jeg kommet inn, bittert å tenke🙄🤨 Og nå som smitten er på topp igjen skulle det ikke forbause meg om det innføres strengere tiltak som igjen medfører at vgs elever nok en gang slipper skriftlig eksamener🥴 Kjenner jeg blir nervøs av å tenke på det. 

Skrevet

Ja det er virkelig kjipt 🙈 Men synes de veldig kjapt tyr til avlysning av eksamen i vgs. Har jo foregått privatisteksamener og eksamen på universitetet under hele perioden… Kjenner det er litt surt å være kullet som gikk ut i 2019 🤪

Hvilke fag tar du som privatist?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja det er virkelig kjipt 🙈 Men synes de veldig kjapt tyr til avlysning av eksamen i vgs. Har jo foregått privatisteksamener og eksamen på universitetet under hele perioden… Kjenner det er litt surt å være kullet som gikk ut i 2019 🤪

Hvilke fag tar du som privatist?

Absolutt. Det var forståelig våren 2020, men våren 2021 hadde de helt fint klart å få til eksamen, både skriflig og muntlig, for tredjeklasse på vgs. Hvis de hadde prøvd. I stedet var alt et klagekor om hvor fælt de hadde hatt det og hvor urettferdig det var. Uten tanke på hvor urettferdig dette er for 2019-kullet, at karaktersnittet har gått OPP under korona (så enten har de lært mer enn tidligere - eller så får de ufortjent gode karakterer!), og at studenter som er bare ett år eldre enn dem og som gjerne har hatt 100% digital undervisning (eksamensperioden våren 2021) hadde eksamen! Var helt uaktuelt å avlyse på høyere utdanning. Vi klarte til og med å arrangere eksamen våren 2020. 

Anonymkode: b942b...e3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...