AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hei, nå virker det som det går mot vanligere tider(velger jeg hvertfall å tro). Hvis eksamen gjennomføres på VGS igjen, er det grunn til å tro at snittet til høyere utdanninger vil senke seg litt igjen tilbake til feks 2019-nivå? De økte jo som kjent på det meste i 2020 og 2021. Hva tenker dere? Er det noe vi kan spekulere i allerede nå? Anonymkode: ed59a...d9e 1
Rakel86 Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Det lurer jeg også veldig på. Håper virkelig at snittet nedjusterer seg så det er håp for oss andre å komme inn🥴 Samtidig er det jo to år snittet har økt, så jeg er redd vi er mange som henger igjen og konkurrer. Sikkert mange, jeg bla, som er privatister og fortsetter å opprettholde det høye snittet😫 Men jeg virkelig HÅPER at det skal normalisere seg mer enn det har vært nå….
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Håper virkelig det!! Hvis det øker mer nå kommer jeg ikke inn på studiet jeg vil gå. Hadde kommet inn med god margin for 1-2 år siden… Er vel mange som er i den kjipe situasjonen 😩 Anonymkode: 28074...1bf 1
Rakel86 Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Ja akkurat det samme her, hadde jeg søkt i 2019 og alle andre år før det hadde jeg kommet inn, bittert å tenke🙄🤨 Og nå som smitten er på topp igjen skulle det ikke forbause meg om det innføres strengere tiltak som igjen medfører at vgs elever nok en gang slipper skriftlig eksamener🥴 Kjenner jeg blir nervøs av å tenke på det.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Ja det er virkelig kjipt 🙈 Men synes de veldig kjapt tyr til avlysning av eksamen i vgs. Har jo foregått privatisteksamener og eksamen på universitetet under hele perioden… Kjenner det er litt surt å være kullet som gikk ut i 2019 🤪 Hvilke fag tar du som privatist? Anonymkode: 28074...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja det er virkelig kjipt 🙈 Men synes de veldig kjapt tyr til avlysning av eksamen i vgs. Har jo foregått privatisteksamener og eksamen på universitetet under hele perioden… Kjenner det er litt surt å være kullet som gikk ut i 2019 🤪 Hvilke fag tar du som privatist? Anonymkode: 28074...1bf Absolutt. Det var forståelig våren 2020, men våren 2021 hadde de helt fint klart å få til eksamen, både skriflig og muntlig, for tredjeklasse på vgs. Hvis de hadde prøvd. I stedet var alt et klagekor om hvor fælt de hadde hatt det og hvor urettferdig det var. Uten tanke på hvor urettferdig dette er for 2019-kullet, at karaktersnittet har gått OPP under korona (så enten har de lært mer enn tidligere - eller så får de ufortjent gode karakterer!), og at studenter som er bare ett år eldre enn dem og som gjerne har hatt 100% digital undervisning (eksamensperioden våren 2021) hadde eksamen! Var helt uaktuelt å avlyse på høyere utdanning. Vi klarte til og med å arrangere eksamen våren 2020. Anonymkode: b942b...e3b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå