AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Ikke alle er like glad i pakkekaos, og store summer som strømmer ut av lommeboka til jul. Det er jo av mange årsaker. Ikke interessert, vil bruke pengene annerledes, har ikke råd osv osv Men jula trenger jo ikke å ta helt av. Har du noen gode tips til endringer oll som har bidratt til å dempe jukekaoset og økt julekosen. (liker du jukekaoset, så trenger du ikke skrive det, siden tråden er for å få den litt ned her og der 😉) Droppet pakkekalender. Ble mye styr, kjempe dyrt og misfornøyde unger, fordi andre hadde fått noe annet kult. Så enten kjøper jeg kalender til 10 kr og en ting i tillegg eller til max 200 Anonymkode: 05d23...6f5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle er like glad i pakkekaos, og store summer som strømmer ut av lommeboka til jul. Det er jo av mange årsaker. Ikke interessert, vil bruke pengene annerledes, har ikke råd osv osv Men jula trenger jo ikke å ta helt av. Har du noen gode tips til endringer oll som har bidratt til å dempe jukekaoset og økt julekosen. (liker du jukekaoset, så trenger du ikke skrive det, siden tråden er for å få den litt ned her og der 😉) Droppet pakkekalender. Ble mye styr, kjempe dyrt og misfornøyde unger, fordi andre hadde fått noe annet kult. Så enten kjøper jeg kalender til 10 kr og en ting i tillegg eller til max 200 Anonymkode: 05d23...6f5 Her i huset er det kun sjokoladekalender dem får. Dem er veldig fornøyd. Har 3 barn og det må være måte på hvor mange gaver dem skal få. Anonymkode: 724d8...427
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Om du pleier å kjøpe gaver til voksne, lag avtale med dem alle om å kutte ut gaver til personer over 15 år, i år og for alltid. Anonymkode: 6f9ce...a40
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Dropp julestjerne(potteplanter) eller andre ting hvis du egentlig ikke liker det. Jeg husker jeg undret meg litt over fenomenet første gang jeg hørte om det. En kunde spurte etter julestjerner, og akket seg litt da jeg måtte meddele at det var tomt. Hun likte dem egentlig ikke julestjerne engang, sa hun, men det ble ikke jul uten heller. Anonymkode: da42a...779
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Skjønner ikke hvorfor du behøver lage en tråd om dette. Tror folk flest klarer å finne ut av dette selv. Føler dette bare er nok en negativ tråd for å klage over Julen. Anonymkode: fa4df...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor du behøver lage en tråd om dette. Tror folk flest klarer å finne ut av dette selv. Føler dette bare er nok en negativ tråd for å klage over Julen. Anonymkode: fa4df...a3c Jeg føler at du tar feil. Anonymkode: ec512...c48 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Man behøver ikke å bake 7 slag, lag noen gode slag dere liker (risboller er rimeligere enn Sarah bernard) eller en langpannekake med fin pynt. Ferdigkjøpt julesnop er dyrt og hjemmelaget er bedre + hyggelig tid sammen. Juletre er litt dyrt men etter jul er det ofte salg på plasttrær, jeg kjøpte et gigantisk på 70 % i fjor til noen hundrelapper. Litt sent nå, men på ebay finner man faktisk en del ok julepynt og man kan huke av for gratis internasjonal shipping. Har kjøpt litt av hvert der. Julepynt er på salg etter jul det også, men ebay har «salg» hele året. Ribbe, medisterfarse, rødkål, surkål og poteter er ganske rimelig julemiddag sammenliknet med pinnekjøtt. Fersk rosenkål kan ha litt høy kilopris men man må jo ikke ha det. Riskrem til dessert er ganske billig. Man må ikke spise julemat og ha overflod av pålegg, kaker og snop hele romjulen, men hvis dere baker og lager har dere en del allikevel. Kjøper man litt for stor ribbe kan den spises som pålegg. Dropp gaver til voksne. Gi barna én gave hver, se på julens tv-filmer, kos dere med hverandre istedenfor/i tillegg til mat. Anonymkode: ec512...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå