AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Flere som har det? Hvor legges mobil i skoletiden? Låses inne av lærer? Må de registrere at mobil er levert inn? Anonymkode: 5250a...f82 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Vi har det, mobilen låses i et skap i klassens hovedklasserom. Klasserommene er i tillegg låst i alle friminutt. Elevene leverer mobilen fra seg om morgenen. Hvis elever blir sett med mobil etter at den skal ha vært levert inn tar vi den fra de og leverer på kontoret. Der kan den hentes etter skoletid. Vi presiserer at elevene har mobilen med seg på eget ansvar og noen elever dropper å ha med mobil på skolen, spesielt de som bor nærme. De kan låne telefon på skolen eller bruke PC-en til kommunikasjon ved behov. Men vi skjønner jo at mange trenger de rett etter skolen i forbindelse med aktiviteter etter skoletid. Anonymkode: 07539...dff 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Hos oss legges mobilen i en "kort-sokk" med barnets navn på, i en kasse med flere små rom, lokk på, og bæres ned til resepsjonen på skolen. Der låses de inn på arkivrommet. Om første time er gym, samles de inn i inngangen på idrettshallen/svømmehallen før elevene går i garderoben. Læreren låser kassen inn i bilen sin til de drar tilbake på skolen, da låses de inn i arkivrommet. Anonymkode: cad43...7b1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Og ja vi registrere hver dag hvem som leverer (skrå strek) og når de får den tilbake. (Kryss) Foreldrene har skrevet under på et skriv i starten av året dersom eleven ikke har tlf med seg til vanlig på skolen. Anonymkode: cad43...7b1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Min sønn leverer et gammelt vrak, og bruker telefonen i skjul 😂😂😂 Anonymkode: 6eab8...8d7 3
Arkana Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Her er det mobilfri ungdomsskole. Mobilene låses så vidt jeg vet inn i et skap og blir værende der hele skoledagen (også friminuttene/storefri). Om det registreres vet jeg ikke. Før mobilfri skole satt halvparten av elevene i klassen på mobilen i timene og det er merkbart mer ro og fokus nå.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Min sønn leverer et gammelt vrak, og bruker telefonen i skjul 😂😂😂 Anonymkode: 6eab8...8d7 Og det synes du som forelder er helt greit? Anonymkode: d277d...175 22
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Skrevet 18. november 2021 Mobilfri skole her også, men her må de bare ligge avslått i skolesekken eller låses inn i elevens skap. Blir konfiskert av lærer hvis noen blir tatt i å bruke dem i skoletiden, da får de mobil tilbake ved skoleslutt. Litt usikker på om de kan få anmerkning hvis det skjer flere ganger. Veldig positivt tiltak både for oppmerksomheten på skolen og sosialt miljø. Anonymkode: 00a75...bcc 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 Sanles inn og det er rimelig irriterende, alle legges oppå hverandre og det blir riper. Leverer de ikke inn får de anmerkning 🙄 Anonymkode: e64e4...e9a 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 Mobiler leveres inn på vei inn i klasserommet. Alle klasserom har mobil"hus" på veggen, som telefonen låses inn i. Tlf får de tilbake ved skoleslutt. Helt greit synes jeg. De har ikke bruk for telefonen i skoletiden. Anonymkode: 3ceee...88a 3
Silva Pluvialis Skrevet 18. november 2021 #11 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mobiler leveres inn på vei inn i klasserommet. Alle klasserom har mobil"hus" på veggen, som telefonen låses inn i. Tlf får de tilbake ved skoleslutt. Helt greit synes jeg. De har ikke bruk for telefonen i skoletiden. Anonymkode: 3ceee...88a Hva om de venter en viktig telefon, har noen i familie på sykehus, eller andre akutte ting? 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sanles inn og det er rimelig irriterende, alle legges oppå hverandre og det blir riper. Leverer de ikke inn får de anmerkning 🙄 Anonymkode: e64e4...e9a Å Gurimalla, riper på mobiltelefonen til en tenåring! The horror! Anonymkode: fac64...e14 4
Arkana Skrevet 18. november 2021 #13 Skrevet 18. november 2021 Gjenferdet skrev (4 minutter siden): Hva om de venter en viktig telefon, har noen i familie på sykehus, eller andre akutte ting? Da snakker man med lærer og eleven får ha telefonen tilgjengelig så lenge det er nødvendig. Hvis det skjer noe akutt kan skolen kontaktes som så informerer eleven. Det er jo ikke slik at de er avsondret fra resten av verden bare fordi de ikke har mobiltelefonen i hånden hele skoledagen. 7
Milky Skrevet 18. november 2021 #14 Skrevet 18. november 2021 Jeg leverte ALDRI mobiltelefonen uansett hva som var regelen. Lærere har ingenting å gjøre med elevers private ting. Så lenge det ikke skader andre eller ødelegger undervisningen. Var en gang læreren prøvde å ta mobilen min, jeg nektet, og var absolutt ingenting han kunne gjøre med saken 6
Gjest rampenissen72 Skrevet 18. november 2021 #15 Skrevet 18. november 2021 Milky skrev (8 minutter siden): Jeg leverte ALDRI mobiltelefonen uansett hva som var regelen. Lærere har ingenting å gjøre med elevers private ting. Så lenge det ikke skader andre eller ødelegger undervisningen. Var en gang læreren prøvde å ta mobilen min, jeg nektet, og var absolutt ingenting han kunne gjøre med saken Samme her!
Gjest rampenissen72 Skrevet 18. november 2021 #16 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mobiler leveres inn på vei inn i klasserommet. Alle klasserom har mobil"hus" på veggen, som telefonen låses inn i. Tlf får de tilbake ved skoleslutt. Helt greit synes jeg. De har ikke bruk for telefonen i skoletiden. Anonymkode: 3ceee...88a Herregud så gammeldags.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #17 Skrevet 18. november 2021 Hos oss ble det innført mobilhotell på ungdomsskolen, og de fleste av oss synes det var helt greit. Det var en kasse med små rom, som hadde lokk og lås, og du måtte signere for å få ut telefonen. Kassen ble så satt på lærerrommet, og der må du ha kort og kode for å komme inn. Alt ble mye bedre etter det kom, for det var blitt et skikkelig problem at folk drev og filmet andre i gymgarderoben, over skilleveggen på do og rundt på skolen, og så sendte de det til folk både på ungdomsskolen og videregående. Så var det de som gjorde at læreren måtte bruke store deler av timen på å si ifra at de skulle slutte og snike frem mobilen, og så brukte de ennå mer tid på å kjefte tilbake. Vi gikk glipp av sååå mye på grunn av tull. Ærlig talt, å gå på skolen er jo "jobben" vår, og sjefen min på butikken jeg jobber på i helgene hadde aldri godtatt at jeg stod med mobilen når det kommer inn kunder. Man overlever noen timer uten! Det ble også mer og mer stjeling , så mange begynte også å levere inn ipader og lommebøker til læreren. Det er ikke mobilhotell på videregående, jeg går siste året, og flere av de som ikke gikk på min skole driver fortsatt med filming av andre. Det er så barnslig. Så det er tydelig at fristelsen som forsvant med mobilhotellet lærte oss noe. Anonymkode: c572d...78a 4
Malursk Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 Her blir de samlet levert inn når de går inn i klasserommet, og så får de den tilbake når de går ut av rommet. Noen fag beholder de mobilene, noen ikke. Fungerer helt greit.
Minlillesky Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 Gjenferdet skrev (3 timer siden): Hva om de venter en viktig telefon, har noen i familie på sykehus, eller andre akutte ting? Da får de beholde telefonen. Trenger de telefonen kan den låses ut av skapet etter avtale.
Minlillesky Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 rampenissen72 skrev (2 timer siden): Herregud så gammeldags. Mulig det.. Men elevene er mer sosiale, og fokuserer bedre i timene. 🤷♀️ 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå