AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Er det noen som har fått redusert stillingen sin pga småbarn her? Hvordan fungerer det egentlig? kan jeg feks be om å få jobbe 80% og ha fri en dag i uka i ett par år fram til barmet er større og deretter gå tilbake til fulltidsstilling ? Taper jeg lønna eller refunderes de 20% fra nav? takk! Hilsen utbrent Anonymkode: 29322...2aa
Carrot Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 (endret) du kan søke om det og arbeidsgiver er i stor grad lovpålagt å ettergi en slik så sant det ikke er til ulempe for dem, men nei, du får ikke dekket avviket i lønn noe sted. Du mister også pensjon - så det kan vøre greit å sette seg inn i reglene.. Endret 17. november 2021 av Carrot 2
marihihia Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 (endret) Du kan søke om det, og siden du har barn under 10 år skal arbeidsgiver ha tungtveiende grunner for å ikke gi deg det. Du får (selvfølgelig) ikke utbetalt 20% lønn av NAV. Da må du innunder andre ordninger, for eksempel sykemelding 20% hvis legen vurderer utbrentheten din dithen av det er nødvendig. Endret 17. november 2021 av marihihia 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Du taper selvsagt lønn. Men har rett til å gå tilbake i full stilling. Anonymkode: 4c6cb...f53 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Carrot skrev (2 minutter siden): du kan søke om det og arbeidsgiver er i stor grad lovpålagt å ettergi en slik så sant det ikke er til ulempe for dem, men nei, du får ikke dekket avviket i lønn noe sted. Du mister også pensjon - så det kan vøre greit å sette seg inn i reglene.. takk for svar! Da er det nok ikke aktuelt. Jeg har ikke råd til å gå ned i lønn og det er jo mye av grunnen til at jeg sliter meg ihjel her. 😅 Anonymkode: 29322...2aa
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Jeg hadde redusert stilling fram til barna var fire og fem år! Det er virkelig verdt det! De fikk en fridag i uka hvor vi gjorde akkurat hva vi ville. Merka de trengte det enda de alltid hadde korte dager. Nå jobber jeg fullt, merker hvor mye mer stress hverdagen er og hvor mye mindre jeg er med barna. Men har byttet jobb så har ikke samvittighet til å søke om det noe mer. De har også mer ut av barnehagen nå som de har blitt større. Anonymkode: 3ac74...2ce
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Det lønner seg økonomisk (langsiktig) å heller ansette noen til å vaske etc hjemme. Letter mye å få hjelp til det. Anonymkode: 4c6cb...f53 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Du må og være sikker på at du faktisk får færre oppgaver. Hos oss blir det sånn at man jobber 100 % for 80% lønn. Anonymkode: f60cc...72a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå