AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Min mor er så overbeskyttende overfor barnet mitt og jeg får ikke gjort noe med det. «Jamen jeg er jo bestemor, hva gjør det at jeg er overbeskyttende da??!!» svarer hun defensivt om jeg sier hun må slutte å dulle så sykt med barnet. Vi har diskutert dette flere ganger men hun nekter å høre eller gjør noe med det. Står på sitt, uansett hva jeg sier. Altså, det går ut over både barnet og det oss foreldre at hun er sånn. Hva skal jeg si for at hun skal begynne å gi seg? Det er ille noen ganger. Hun forfølger barnebarnet til tider. Barnebarnet er snart 12 år… Det ekleste er at barnebarnets lillesøster får ikke den samme behandlingen. Hun blir avglemt og ignorert. Det er veldig tydelig at det er førstefødte som er favoritten. Blir skikkelig lei meg av dette her. Nytter ikke å snakke med henne heller. Har prøvd men hun mener jeg er helt dust og at hun ikke gjør noe feil. Selv om min far og mine søsken også ser det jeg ser. Hva gjør jeg med dette her..? Anonymkode: 5bcf8...319
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Slutter å ta kontakt med henne? Anonymkode: 22ab3...369 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Du gir henne et ultimatum. Enten skjerper hun seg som det voksne mennesket hun er eller så blir hun kuttet ut Anonymkode: 9df9b...227 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gir henne et ultimatum. Enten skjerper hun seg som det voksne mennesket hun er eller så blir hun kuttet ut Anonymkode: 9df9b...227 Jada… så enkelt er det. Kutte ut sin egen mor fordi hun opplever at hun duller med barnebarnet.. 🤦♀️ Hva om det er motsatt? At datteren gjør eller sier noe mor ikke liker? Skal mor bare kutte datteren ut av livet mener du? Jeg har selv ungdommer i hus, og mine foreldre dullet også mye med de. Har de lyst på vafler kommer mormor på sykkel med en gang og smekker sammen ei vaffelrøre. Så deilig å ha besteforeldre som kan skjemme de bort litt. barn skiller på besteforeldre og foreldre. Anonymkode: ebcde...e5f 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min mor er så overbeskyttende overfor barnet mitt og jeg får ikke gjort noe med det. «Jamen jeg er jo bestemor, hva gjør det at jeg er overbeskyttende da??!!» svarer hun defensivt om jeg sier hun må slutte å dulle så sykt med barnet. Vi har diskutert dette flere ganger men hun nekter å høre eller gjør noe med det. Står på sitt, uansett hva jeg sier. Altså, det går ut over både barnet og det oss foreldre at hun er sånn. Hva skal jeg si for at hun skal begynne å gi seg? Det er ille noen ganger. Hun forfølger barnebarnet til tider. Barnebarnet er snart 12 år… Det ekleste er at barnebarnets lillesøster får ikke den samme behandlingen. Hun blir avglemt og ignorert. Det er veldig tydelig at det er førstefødte som er favoritten. Blir skikkelig lei meg av dette her. Nytter ikke å snakke med henne heller. Har prøvd men hun mener jeg er helt dust og at hun ikke gjør noe feil. Selv om min far og mine søsken også ser det jeg ser. Hva gjør jeg med dette her..? Anonymkode: 5bcf8...319 Du må gi klart beskjed. Her er det søsteren til mannen sine barn som blir bortskjemt å blir dullet med. Våre barn bryr hun seg ikke om engang. Anonymkode: 9bb6d...ece 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Svigermor forskjellsbehandler sine få barnebarn. Yngste er det visstnok så synd på yngste at hun slipper unna alt mulig, får mer skryt for filleting og mer oppmerksomhet. Våre barn blir oppfattet å være normalt oppegående barn så de får krav på seg og forventninger om å klare seg selv og minimalt med skryt. Svigermor sier høyt at hun støtter «underdoger», men yngste barnebarnet spiller ekstra på det og svigermor følger opp… Mine barn er så store at de synes blir litt mye. Anonymkode: 2c0e2...71c 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Slutter å ta kontakt med henne? Anonymkode: 22ab3...369 Typisk nordmenn å bruke dette som første løsning😂 Anonymkode: 8aa20...00e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå