AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Vi har en som ikke liker å sove. Han skal få led seg hver minste detalj og er ekstremt nysgjerrig på alt som rører seg. Han sovner ikke med mindre han er totalt utslitt Jeg blir usikker når jeg leser om små barn og søvn. Noen steder står det at maks våkentid mellom siste dupp og natta bør være maks 4 timer. Vår lille sover som regel 12-13 i bhg(han nekter å sove lengre) og leggetid er tidligst kl 18.30. Men han våkner da grytidlig om morgenen, gjerne kl 05. Har vært litt redd for å forskyve legging ennå mer fordi da blir det så utrolig lang våkentid på han.. Hvordan har dere det? 🙂 Anonymkode: 7f8b2...cef
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Vi har ca tre timer mellom siste blund og kveld (sover to ganger pr dag). Natt fra ca 19-0630-0730 med minimum fire oppvåkninger i løpet av natten. Anonymkode: cd87c...6d3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har en som ikke liker å sove. Han skal få led seg hver minste detalj og er ekstremt nysgjerrig på alt som rører seg. Han sovner ikke med mindre han er totalt utslitt Jeg blir usikker når jeg leser om små barn og søvn. Noen steder står det at maks våkentid mellom siste dupp og natta bør være maks 4 timer. Vår lille sover som regel 12-13 i bhg(han nekter å sove lengre) og leggetid er tidligst kl 18.30. Men han våkner da grytidlig om morgenen, gjerne kl 05. Har vært litt redd for å forskyve legging ennå mer fordi da blir det så utrolig lang våkentid på han.. Hvordan har dere det? 🙂 Anonymkode: 7f8b2...cef Min hørte aldri på de der "sånn bør barna sove"-greiene. Gjør det som fungerer for dere. Går det bra for han med lengre våkentid så er det jo ingenting i veien for det. Tror vi hadde rundt 4-5 timer i den alderen. Kan jo ikke tvinge de til å sove heller... Anonymkode: 4c9d0...b76
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Vi har også en sånn en 😅 men han er veldig kveldstrøtt og har vært det siden han var baby Hvordan er han å legge på kvelden? Er han trøtt på ettermiddagen? Prøvd å legge tidligere hvis du tenker at det blir for lang våkentid? Barn er ulike sånn, noen forskyver hele nattesøvnen mens andre er sånn som vår som våkner tidligere hvis han blir lagt for seint, også våkner han samtidig eller seinere om vi legger tidligere. Anonymkode: bc50f...d5d
myMa Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 På den alderen sov jenta vår fra ca 10 til 12 på dagen. Deretter i seng kl 19 og sov til 06. Altså ca 7 timer våkentid etter siste lur. Hun sov stort sett hele natta og var enkel å legge. Prøv deg frem. Alle unger er forskjellige og behovet endrer seg hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Skrevet 18. november 2021 Har ei på 14 mnd. Hun sover som regel fra ca. 11:30 til et sted mellom 13:00-14:00. Sovner som regel for natten mellom 19:00 19:30. Klar for neste dag mellom 05-06 en gang😴 Noen netter våkner hun og er våken 1-2 timer, da sover hun tilsvarende like lenge på morgenen. Anonymkode: 0b9dc...322
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Skrevet 18. november 2021 Hva gjør dere med babyen når de våkner om natta? Anonymkode: 95c08...24e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva gjør dere med babyen når de våkner om natta? Anonymkode: 95c08...24e Gir flaske og prøver få henne til å sovne igjen, ofte er det sult. Av og til funker det å ta henne opp i vår seng. Men det er vel bare 1-2 ganger i uken hun våkner om natten, ser at det ofte er når hun har spist lite eller ikke bæsjet/sovna litt på ettermiddagen etc Anonymkode: 0b9dc...322
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå