Gå til innhold

Vanlig bærbar PC og dataspill/gaming

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå er det jo en viss forskjell mellom mobil og pc versjonene av spill, Fortnite er f.eks. et spill der det er nødvendig med høy FPS.

Hvilke grafikkort er i disse maskinene?, veldig ofte så er disse maskinene dyre p.g.a. maskinvare som CPU, RAM og SSD men grafikkortene er som regel veldig dårlig så lenge maskinene ikke er brukt til 3D eller videoredigering.

Anonymkode: a0511...e19

bra nok skjermkort til at jeg kan spille Skyrim, eller Wow eller Path of Exhile. Ikke beste skjermkort å få kjøpt - men man trenger faktisk men absolutt gode nok for nevnte Fifa og Fortnite, og mer enn det. 

Anonymkode: bc01a...8f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

bra nok skjermkort til at jeg kan spille Skyrim, eller Wow eller Path of Exhile. Ikke beste skjermkort å få kjøpt - men man trenger faktisk men absolutt gode nok for nevnte Fifa og Fortnite, og mer enn det. 

oj, vet ikke hva som skjedde med den setningen. Prøver igjen.

"Ikke beste skjermkort å få kjøpt - men absolutt gode nok for nevnte Fifa og Fortnite, og mer enn det. " Litt bra skjermkort trenger man jo for utviklingen også, alle disse testverktøy for å kjøre mobiltelefon eller webbrowser simuleringer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Beklager at jeg kupper tråden litt. Hvilket skjermkort bruker du når du spiller Skyrim og har du noen problemer med grafikken etter at du har spilt?
Jeg har pc med 32GB ram, Nvidia RTX2060Ti, Windows11... og når jeg spiller Skyrim (via Steam) eller The Witcher, så blir grafikken ødelagt på en måte. Fargene og lyset blir for skarpt og vondt å se på)

Anonymkode: 44894...9b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Beklager at jeg kupper tråden litt. Hvilket skjermkort bruker du når du spiller Skyrim og har du noen problemer med grafikken etter at du har spilt?
Jeg har pc med 32GB ram, Nvidia RTX2060Ti, Windows11... og når jeg spiller Skyrim (via Steam) eller The Witcher, så blir grafikken ødelagt på en måte. Fargene og lyset blir for skarpt og vondt å se på)

Og der snek det seg inn en feil ... skjermkortet er RTX3060Ti, ikke 2060... 

Skrevet

Kjøp en brukt?

Anonymkode: 5bbe1...509

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Overrasket over hva noen her tenker er dyrt og normalt for PC. En ny tlf koster jo over 10000 liksom men man vil bare bruke 4000 på en laptop? Da får man jo ikke noe bra pc :)

Stasjonær får man mer for pengene, som gamer selv ville jeg foretrukket det over en laptop, jeg synes også laptopskjerm er smått og lite behagelig å spille på (må nesten ha 17 tommer og da er det fort en veldig tung laptop). Men med stasjonær  mister han jo muligheten til å ta den med rundt om det er noe som trengs. Spiller han aller mest konsollspill og vil helst spille det også på rommet er det kanskje bedre med konsoll.. kanskje ps4 er billig brukt på finn? Jeg vet ikke helt prisene på konsoller.

Ville vurdert noe gavekortopplegg til jul så han kan få være med å bestemme litt selv hva som er viktig for ham? Vil ha ha pc han kan spille på eller en lett laptop han kan ha med rundt til skolearbeid og internett-surfing? Eller vil han egentlig ha konsoll på rommet sitt og bryr seg overhode ikke om å få ha pc?

Anonymkode: 5ee40...2c3

Ja det er dyrt å bruke 7000 kroner for en pc som kanskje holder i 2 år. En ny telefon trenger ikke koste 10000 kroner. Ikke når det er til et barn!!!

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

har nå integrert grafisk kort fra Intel, men har ikke opplevd noen problemer med Skyrim. Spiller igjennom Steam også. Spiller på lavere resolution fordi skjermen (ekstra skjermen) min er også gammel. 😂

image.png.822c45fbc94732683486565edd7f5e2d.png

Skrevet
16 minutter siden, Lilletrille79 said:

Ja det er dyrt å bruke 7000 kroner for en pc som kanskje holder i 2 år. En ny telefon trenger ikke koste 10000 kroner. Ikke når det er til et barn!!!

Okai ja jeg vet ikke jeg får telefon av jobben men jeg ser jo ungdom rundt omkring med veldig fine telefoner og ser jo på kampanjer og når jeg selv har bestilt via jobb hva de koster så trodde det var vanlig. Og har min personlige pc langt mer enn 2 år :) Det skal også sies - en stasjonær holder gjerne mye lenger enn en laptop. Der er det også mulig å bytte 1-2 komponenter etter noen år uten å måtte bytte hele greia (med litt hjelp fra noen som kan det, det er ikke veldig vanskelig). Så økonomisk tenker jeg stasjonær lønner seg da. 

-----

Min "kontor-pc" (jeg er utvikler) er forresten en sånn til 20k som en annen her prater om og min har ikke noe bra skjermkort. Det funker å spille en del på den (den har feks veldig bra cpu og minne) men jeg kan jo sammenlikne med min stasjonære og det er jo ikke i nærheten selv om jeg i den stasjonære nå har 3 år gamle komponenter og skjermkort og ikke heller det aller beste på markedet.. skjermen på sånne kontorlaptoper er ikke noe særlig heller, til å se film eller spille på, synes jeg. Men kan jo være andre merker er bedre og at jeg tilfeldigvis har en som ikke er god på akkurat det. 

Anonymkode: 5ee40...2c3

Gjest AprilRyan
Skrevet
Lilletrille79 skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt min pc i 6 år nå og vil påstå at det å sjekke hva man kjøper utfra eget behov og kanskje legge litt penger i det er bedre enn å kjøpe ræl til 2000 kroner uten å se hva man faktisk kjøper. Det er en uting å kaste ting etter kort tid. 

Synes ikke at det er dyrt å bruke 7000 på en pc man skal ha i flere år og det er faktisk slik at hvis man skal bruke pc til gaming så må man legge litt penger i det. Eventuelt kjøpe stasjonær eller konsoll. 

Skrevet
AprilRyan skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt min pc i 6 år nå og vil påstå at det å sjekke hva man kjøper utfra eget behov og kanskje legge litt penger i det er bedre enn å kjøpe ræl til 2000 kroner uten å se hva man faktisk kjøper. Det er en uting å kaste ting etter kort tid. 

Synes ikke at det er dyrt å bruke 7000 på en pc man skal ha i flere år og det er faktisk slik at hvis man skal bruke pc til gaming så må man legge litt penger i det. Eventuelt kjøpe stasjonær eller konsoll. 

Du får vel ikke pc til 2000? Jeg har selv hatt pc til 7000 og min samboer hadde en som kostet 24000. Holdt ikke særlig lenge synes jeg. Så til et barn som spiller the sims 4 så holder det med en pc til 3000 😀skal man spille mer så må man opp i 7000 hvertfall. 

Gjest AprilRyan
Skrevet
Lilletrille79 skrev (6 minutter siden):

Du får vel ikke pc til 2000? Jeg har selv hatt pc til 7000 og min samboer hadde en som kostet 24000. Holdt ikke særlig lenge synes jeg. Så til et barn som spiller the sims 4 så holder det med en pc til 3000 😀skal man spille mer så må man opp i 7000 hvertfall. 

Ok, det var kanskje litt overdrevet da. Mine PCer har alltid holdt i 5 år minst og jeg er ikke spesielt snill eller forsiktig med dem. Ikke alt som er dyrt holder lenge, men det å bare kjøpe et eller annet til lavest mulig pris er ikke spesielt lurt.

Tja, det spørs. Ville heller gjort litt research enn å kun se på pris. 

Skrevet
AprilRyan skrev (7 timer siden):

Ok, det var kanskje litt overdrevet da. Mine PCer har alltid holdt i 5 år minst og jeg er ikke spesielt snill eller forsiktig med dem. Ikke alt som er dyrt holder lenge, men det å bare kjøpe et eller annet til lavest mulig pris er ikke spesielt lurt.

Tja, det spørs. Ville heller gjort litt research enn å kun se på pris. 

Skulle gjerne hatt en pc som jeg kunne velge uten å tenke på pris. Det kunne jeg før, men studentlivet er ikke preget av mye penger😅spesielt ikke når man har barn. Men om noen år skal vi kjøpe dyrere pc’er 😆

Skrevet
Lilletrille79 skrev (På 18.11.2021 den 14.22):

Nei, det holder ikke med PC til 3000, den vil aldri klare gaming, selv ikke Sims 4.

TS, hver så snill å lag en tråd på diskusjon.

Her er det så mye ræl og fæle råd som kommer.

Har du ikke råd til en gaming bærbar over 10K, så er konsoll alternativet. Ikke å kjøpe en billig PC som knapt klarer word.

Anonymkode: e813a...6bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, det holder ikke med PC til 3000, den vil aldri klare gaming, selv ikke Sims 4.

TS, hver så snill å lag en tråd på diskusjon.

Her er det så mye ræl og fæle råd som kommer.

Har du ikke råd til en gaming bærbar over 10K, så er konsoll alternativet. Ikke å kjøpe en billig PC som knapt klarer word.

Ok den jeg har koster 3000 kroner og den brukes til å spille The Sims 4 så ikke si at det ikke går for det gjør det her. 

Skrevet
Lilletrille79 skrev (7 timer siden):

Ok den jeg har koster 3000 kroner og den brukes til å spille The Sims 4 så ikke si at det ikke går for det gjør det her. 

10 fps og halvtime med loading på lavest mulig grafikk er ikke hva jeg ville kalle å funke.

Slutt å villredd ts med tull, man kjøper ikke en bærbar til 3000 om man skal bruke den til spill. Det er vanvidd, og du vet det. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10 fps og halvtime med loading på lavest mulig grafikk er ikke hva jeg ville kalle å funke.

Slutt å villredd ts med tull, man kjøper ikke en bærbar til 3000 om man skal bruke den til spill. Det er vanvidd, og du vet det. 

Hvis du leser hele tråden så råder jeg ikke ts til dette. Det var for vår del her hjemme for min 9 åring. Jeg skriver jo før dette at skal man ha en gaming pc så må man opp i 7000 kroner. For oss funker det med 3000 kroner. Regner ikke med at barnet til ts spiller the sims 4 men spiller andre spill som trenger en bedre pc. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan er denne? For dere som har peiling.... den er jo relativt rimelig...

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc-og-mac/baerbar-pc/asus-tuf-gaming-f15-fx506lh-hn004t-156-baerbar-pc/p-1142012/

Vil man kunne spille fortnite på den? Ev. andre spill? Hva gjør at den er så rimelig sammenlignet med andre gaming PC-er?

Anonymkode: 4faf3...ff7

Det var den jeg vurderte kjøpe til datteren min, samboer sa iallefall at det var en helt grei pc til hennes bruk. Går i litt hestespill bare. Han er av mening at en må opp i minimum 6000 + for en god pc. 

Anonymkode: f6cbb...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...