AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Har to tenåringer jeg må kjøpe gave til, men de blir ikke glade for noe. Klær får de fullt av fra sine foreldre, de mangler aldri noe. De leser ikke bøker, går ikke på kino, har ingen spesielle hobbyer annet enn idrett men der trenger dem ingenting. De vil så klart ha penger, men det blir bare ødslet bort. Hittil har det vært en eneste gang at noen har blitt glade for gaven, og det var når jeg kjøpte et gavekort på Apple. Men tror ikke han spiller mer på mobilen, da var han mindre. Jeg må kjøpe noe, ellers blir det dårlig stemning i familien. Og de kjøper jo til mine barn. Men hva kjøper man til bortskjemte tenåringer som ikke bryr seg? Anonymkode: 0343d...80a
Sensi Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Gi penger. Evt sett over på BSU eller annen sparekonto. Så skriver du det på kortet og legger ved et flaks lodd. 🤗 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Kjøp godteri! En Twist-pose, konfekt, elns. Plusser du på et par med tøfler/raggsokker, er gaven i boks 😉 Anonymkode: a39dd...d89
Beneviento Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Hadde de ikke vist takknemlighet for gaven så hadde jeg faktisk bare sagt til dem at siden de har så mye fra før av og aldri blir fornøyde så får de klare seg uten. Om det er veldig viktig å beholde husfreden hadde jeg bare gitt penger om det er noe de er fornøyde med. 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Opprett fond å sett inn beløp der fremover ved bursdag/jul. Småsummer eller ei, bedre enn å kjøpe bare for å kjøpe. Anonymkode: 3d6f1...c42 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøp godteri! En Twist-pose, konfekt, elns. Plusser du på et par med tøfler/raggsokker, er gaven i boks 😉 Anonymkode: a39dd...d89 Twist og konfekt er ikke tenåringers smak, men støtter ellers ideen (bare kjøp annet godteri). Anonymkode: f3dce...ad2 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Hva med å gi penger til et veldedig formål i deres navn? Og gi de et kort med et flakslodd eller noe ved siden av. Anonymkode: 64499...b2b 6
BobbySocks Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Til slike gir jeg en pose snop med et griseflaks klistra på. 2
17.11 Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Jeg hadde kjøpt godteri eller gitt penger tror jeg. Nå mener jeg egentlig at man skal være taknemlig for de gavene man får. Er det sånn at de blir direkte sure, ikke sier takk, eller noe i den retning? Eller er de bare ikke overstrømmende glade? Hvis de er rett ut sure og utaknemlige så tror jeg jeg hadde sluttet med gaver, eller bare gitt ullsokker. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 En STOR pose smågodt og noen flaxlodd. Anonymkode: 3a7c5...a81 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har to tenåringer jeg må kjøpe gave til, men de blir ikke glade for noe. Klær får de fullt av fra sine foreldre, de mangler aldri noe. De leser ikke bøker, går ikke på kino, har ingen spesielle hobbyer annet enn idrett men der trenger dem ingenting. De vil så klart ha penger, men det blir bare ødslet bort. Hittil har det vært en eneste gang at noen har blitt glade for gaven, og det var når jeg kjøpte et gavekort på Apple. Men tror ikke han spiller mer på mobilen, da var han mindre. Jeg må kjøpe noe, ellers blir det dårlig stemning i familien. Og de kjøper jo til mine barn. Men hva kjøper man til bortskjemte tenåringer som ikke bryr seg? Anonymkode: 0343d...80a Det er vel ingenting galt i at tenåringer ønsker seg penger til jul? Nå vet jeg ikke hvordan de uttrykker sin utakknemlighet ovenfor deg, men tenåringene må vel få ønske seg det de vil. Hvordan de bruker pengegaven sin trenger jo ikke du å legge deg bort i. Du skriver at de driver med idrett, så kanskje det er mulighet for å kjøpe noe de kan bruke i den sammenheng? Eks. hvis det er fotball de driver så kommer det stadig ut nytt treningstøy og -utstyr som er populært hos ungdommen. Hvis ikke det er aktuelt så hadde jeg bare gitt penger, sammen med litt snop eller et lodd, som andre har foreslått her. Anonymkode: a530f...958 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 Bare gi penger hvis det er det de blir fornøyd med? En gave er for den som mottar. Så kan vi voksne sitte og moralisere om at de burde ditt og datt, men en ungdom har et annet perspektiv. Det er ikke din oppgave å oppdra de. Anonymkode: b4ec7...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Spør om ønskeliste. Anonymkode: 1b743...620 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Penger er vel fint Kjøp godteri for noe av summen du tenkte å gi gave for og pakk inn sammen med resten av summen som penger. Anonymkode: 9a03d...f01 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Geit! Evt penger eller universalgavekort hvis du vil være greiere enn de fortjener. Anonymkode: 0351e...64b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Ingenting, gitt beskrivelsen. Anonymkode: 09a6b...5db
Minlillesky Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Har to tenåringer jeg må kjøpe gave til, men de blir ikke glade for noe. Klær får de fullt av fra sine foreldre, de mangler aldri noe. De leser ikke bøker, går ikke på kino, har ingen spesielle hobbyer annet enn idrett men der trenger dem ingenting. De vil så klart ha penger, men det blir bare ødslet bort. Hittil har det vært en eneste gang at noen har blitt glade for gaven, og det var når jeg kjøpte et gavekort på Apple. Men tror ikke han spiller mer på mobilen, da var han mindre. Jeg må kjøpe noe, ellers blir det dårlig stemning i familien. Og de kjøper jo til mine barn. Men hva kjøper man til bortskjemte tenåringer som ikke bryr seg? Anonymkode: 0343d...80a Man kjøper ikke noe. Rett og slett. Jeg hadde vært dønn ærlig om hvorfor. Hadde ikke brydd meg om det ble dårlig stemning... Hvis du absolutt skal gi noe... Hva med en dag på frivillighetssentralen? Hjelpe til med å servere mat til fattige? Dele ut klær og pledd? Fin lærepenge i det der.. 😉 4
Ginny Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 Jeg hadde glatt kjøpt en geit/tilsvarende for noen som trenger det mer, og festa kortet/beviset på en pose snop.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 Snop og flaxlodd Anonymkode: 90355...8b0
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har to tenåringer jeg må kjøpe gave til, men de blir ikke glade for noe. Klær får de fullt av fra sine foreldre, de mangler aldri noe. De leser ikke bøker, går ikke på kino, har ingen spesielle hobbyer annet enn idrett men der trenger dem ingenting. De vil så klart ha penger, men det blir bare ødslet bort. Hittil har det vært en eneste gang at noen har blitt glade for gaven, og det var når jeg kjøpte et gavekort på Apple. Men tror ikke han spiller mer på mobilen, da var han mindre. Jeg må kjøpe noe, ellers blir det dårlig stemning i familien. Og de kjøper jo til mine barn. Men hva kjøper man til bortskjemte tenåringer som ikke bryr seg? Anonymkode: 0343d...80a Kutta gaver for en del år siden til alle, oppstandelse første året, etter det har det blitt FRED og en harmonisk førjulstid ❤❤ og har ettertrykkelig sagt ifra at jeg ikke ønsker noen gaver!! Anonymkode: b4f58...c03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå