AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hvordan gjør dere det med hjemmelagde måltider? Det er jo mangr "skulte kalorier" i olje, smør osv som man bruker i mye matlaging, så om det skal være 100% riktig må man jo da legge inn hver enkelt ingrediens? Er det så nøye? Bruker myfitnesspal om det har noe å si. Anonymkode: ae82b...5c7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Jepp, legger inn olje til steking, smør osv i tillegg. Det er mange kalorier i det, og veldig viktig å få med. Man lærer også hvor lite olje man faktisk trenger, og hva som kan stekes uten. Jeg bruker også mfp for registrering, og det fungerer helt fint. Scanner en del strekkoder, sjekker at næringsinnholdet stemmer med det som står på matvaren. Anonymkode: b1a85...92d 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp, legger inn olje til steking, smør osv i tillegg. Det er mange kalorier i det, og veldig viktig å få med. Man lærer også hvor lite olje man faktisk trenger, og hva som kan stekes uten. Jeg bruker også mfp for registrering, og det fungerer helt fint. Scanner en del strekkoder, sjekker at næringsinnholdet stemmer med det som står på matvaren. Anonymkode: b1a85...92d Ja, jeg pleier også å scanne strekkoden så det blir helt riktig. Merker hvor lett det faktisk er å kutte ut visse matvarer når man ser hvor mange kalorier det er i dem! Anonymkode: ae82b...5c7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Ja, logger alt. Lager jeg noe hjemmelaget lager jeg en oppskrift i myfitnesspal. Å droppe oljer, smør og slikt er usmart siden det fort utgjør 100-200 kcal ekstra. Anonymkode: 5f082...265 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 En teskje olje er ca 100 kcal så bruk heller margarin om målet er slanking! Anonymkode: 36c51...bc6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Logger alle kalorier, ja, også de "skjulte". Det er litt jobb, men jeg har fått livet tilbake på grunn av det, så det er det verdt. Anonymkode: 7f23d...752
sicario Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan gjør dere det med hjemmelagde måltider? Det er jo mangr "skulte kalorier" i olje, smør osv som man bruker i mye matlaging, så om det skal være 100% riktig må man jo da legge inn hver enkelt ingrediens? Er det så nøye? Bruker myfitnesspal om det har noe å si. Anonymkode: ae82b...5c7 Ja. Om man teller, så er der viktig.
Polyester Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Teller absolutt alt jeg putter i munnen utenom snus og drikker "uten" kalorier. 15 kcal ekstra fordi jeg har drukket en monster, sort kaffe eller spist litt sukkerfri Dent gidder jeg ikke å telle. Som de andre her nevner lager jeg oppskrift i appen jeg bruker, og da har jeg med smør. Bruker alltid smør til steking siden det er litt færre kalorier, og det er billigere enn oljen jeg pleier å kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Skrevet 18. november 2021 En god stekepanne er viktig. Bruker bittelitt smør for smakens skyld når jeg lager omelett. Ellers bruker jeg som regel rapsolje eller olivenolje, alt etter hva jeg lager. Veier alltid. Om man er for raus med fett, blir det raskt langt flere kalorier enn alle grønnsakene i måltidet:-) Anonymkode: 19534...5eb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 12.05): En teskje olje er ca 100 kcal så bruk heller margarin om målet er slanking! Anonymkode: 36c51...bc6 Margarin er ca 80% olje + 20% smør. Liten forskjell der. Anonymkode: 5f082...265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå