Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nylig gått fra samboer etter en stor krangel om blomster, kansje noen tenker det er en liten bagatell,  for meg ble det stort, men likevel lurer jeg på om jeg overreagerer. Jeg og eksen har vært sammen i 6 år og samboere i 2 år. 

Jeg er en person som ofte gir mye av meg selv, og som liker å vise at jeg setter pris på mine kjære . jeg synes eksen min alltid har vært litt egoistisk. Han har aldri spandert middag ute eller en øl på byn på meg, men jeg har gjort dette med han ofte, han har mye bedre lønn enn meg så det går ikke på det økonomiske. 

Når han flyttet inn til oss (meg og en sønn fra tidligere forhold som da var 7 år) måtte han regne ut nøyaktig hva han skulle betale for å bo (⅓ husleie fordi vi trossalt var 3 🙄, hvor mye strøm han regnet med å bruke på seg selv, hva han spiste I mat osv (han handlet aldri selv, det var min jobb) ) 

vi har alltid gjort stor stas på han når han har hatt bursdager og farsdag(selvom han bare var bonuspappa) men verken jeg eller min sønn har fått mer enn en gratulasjon, ingen gave eller noe.. 

Kort tid etter vi ble. Samboere ble jeg gravid med vært felles barn, svangerskapstiden var fin og han gledet seg stort til å bli ordentlig pappa for første gang og var utrolig stolt. For første (og siste😅) handlet han inn nødvendig utstyr til andre enn han selv. 

Han var med på fødsel og kom å besøkte oss hver dag mens vi var på kvinneklinikken, ikke engang hadde han med blomst eller gave til barnet, jeg tok dette opp etter vi kom hjem fordi jeg synes det var litt rart, han ble illsint fordi det var utrolig dumt av meg å forvente å få blomster og han la trykk på at han aldri hadde kjøpt blomster til noen og var stolt av det.. 

Jeg har gitt han blomster mange ganger fordi han liker dem selv. 

Nå I august da jeg hadde 30 årsdag fikk jeg heller ingen gave, ingen blomst, ikke engang et kort og ble både såret og irritert fordi vi gjør så stas på han synes jeg han burde gjøre noe tilbake. Igjen ble han sint, veldig sint. Og kalte meg egoistisk, ikke bare fordi jeg nok engang forventet blomster, men og fordi jeg ikke hadde bakt kake 😂, alle bursdager må jo ha kake, spesielt rund dag... Dagen etterpå gjorde jeg det slutt og ba han flytte. Forrige helg var han endelig ute 🥳 

Det er godt å være fri igjen, men i bunn og grunn ble det jo slutt fordi jeg forventet mer av han, og jeg lurer på om jeg overreagerte?. Samtidig tror jeg de fleste ville reagert som meg, Jeg følte han aldri satte pris på oss, bare ville ha en fin fasade og en billigere tilværelse.. 

Anonymkode: 22038...e8a

• Liker 28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomstene er bare et symbol på andre ting, tydelig at han er gjerrig.

Men litt rart at dere ikke har felleskonto siden dere har felles barn.

Anonymkode: df56a...be7

• Liker 18
Skrevet

For en dust. Like greit å avslutte da ja, når han ikke kan forstå dine behov. 

Anonymkode: 5c933...ae2

• Liker 18
Skrevet

Noen ser ikke verdien i slikt, og kanskje viser han kjærlighet på en annen måte? 

• Liker 3
Skrevet

Vil du gi oss et referat når dere har vært på familievernkontoret og har snakket om barnebidrag? 😂

Har her hørtes ufattelig kjip ut, du oppsummerer det fint selv.

• Liker 30
Skrevet

Når jeg leste overskriften tenkte jeg du overdrev. Etter å ha lest alt og hvis dette stemmer, vil jeg si dere er for ulike og nok best dere gikk fra hverandre. Stusset litt på ' aldri kjøpt blomster til noen og er stolt av det'?! Samtidig alle skal få bursdagspresang i et forhold! 

Nei finn deg en bedre mann. 

Anonymkode: 8c381...5ae

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, Vimsepims said:

Vil du gi oss et referat når dere har vært på familievernkontoret og har snakket om barnebidrag? 😂

Har her hørtes ufattelig kjip ut, du oppsummerer det fint selv.

Kvir meg litt til den biten ja 😬

Skrevet

Du burde dumpa han FØR du fikk barn med han og heller ikke dratt han inn i livet til det andre barnet ditt.

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg leste overskriften tenkte jeg du overdrev. Etter å ha lest alt og hvis dette stemmer, vil jeg si dere er for ulike og nok best dere gikk fra hverandre. Stusset litt på ' aldri kjøpt blomster til noen og er stolt av det'?! Samtidig alle skal få bursdagspresang i et forhold! 

Nei finn deg en bedre mann. 

Anonymkode: 8c381...5ae

Ja det var hans ord, han er stolt over å ikke ha kjøpt blomster til noen 😬. Jeg er kansje ikke så flink å ordlegge alt riktig og har bare skrevet kort fortalt de tingene jeg har hengt meg mest opp i.. 

• Liker 1
Skrevet

For en smålig, gjerrig, egoistisk og dum fyr! Veldig bra du sparket ham ut, TS!

• Liker 10
Skrevet

Hadde gjort det slutt LENGE før! Men så har man lett for å være etterpåklok. 

Eksen din = 🚩

Valget du tok nå = 🧘🏼‍♀️🌿👩‍👧‍👦🟢

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Luckie said:

Du burde dumpa han FØR du fikk barn med han og heller ikke dratt han inn i livet til det andre barnet ditt.

Han var ikke en slem person, og var alltid snill og tålmodig ovenfor barna, han bare likte ikke å bruke penger, eller gjøre noe som kanske kunne være fysisk krevende når det ikke passet han

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvir meg litt til den biten ja 😬

Om dere ikke skal ha 50/50 fordeling (her må du ta i betraktning barnets alder, de på fvk kan veilede der), så ber du han om å komme med et forslag. Dersom det er urimelig så søker du/dere om at nav fastsetter det. 

• Liker 2
Skrevet

Du hadde ikke brydd deg om du ikke fikk blomster om han var snill, omsorgsfull og gavmild ellers.

Gavmild i type kan man være uten at det nødvendigvis koster så mye.

Så nei, han vil du nok ikke savne.

• Liker 9
Skrevet

huff for en gjerrigknark. 

Anonymkode: 53e83...3bb

• Liker 4
Skrevet

Du gjorde helt rett, jeg fatter ikke slike folk. Tenk å være så gnien🙈 

Anonymkode: df7fd...dbb

• Liker 3
Skrevet

Stakkars mann som ikke fikk kake på 30-årsdagen din 😂😂😂

Anonymkode: 79ba2...ef8

• Liker 13
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er godt å være fri igjen, men i bunn og grunn ble det jo slutt fordi jeg forventet mer av han, og jeg lurer på om jeg overreagerte?. Samtidig tror jeg de fleste ville reagert som meg, Jeg følte han aldri satte pris på oss, bare ville ha en fin fasade og en billigere tilværelse.. 

Umulig å si om du overreagerer eller ikke basert på kun én side av saken. Høres ikke helt ut som en fyr du burde fått barn med, men samtidig så lurer jeg på hvordan kommunikasjonen faktisk har vært. Jeg har mistanke om at mange forhold som går fløyten gjør det fordi at de involverte ikke er i stand til å kommunisere med hverandre, og forklare hvilke forventninger man har. Det er sjokkerende mange som ikke har denne evnen lenger

Anonymkode: 4a265...a3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...