AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hun har sovet kjempebra fra dag 1. Både dag og natt. Aldri vært noe problem. Har fått mme, og har variert mellom å sove natten gjennom, eller trenge én flaske ila natta. Nå våkner hun sikkert hver halvtime, og da må smokken inn lynkjapt slik at hun ikke rekker å våkne skikkelig. Våkner hun helt, så sovner hun ikke før hun får en flaske med melk. Har snakket med helsesøster, som sier at vi burde avvenne mat på natt. At hun våkner av gammel vane for å få flaske, men at hun ikke skal trenge å ha behov for mat på natta lenger. Hun er godt over snittet i vekt. Helsesøster sier at pga tennene også, så bør melk på natt kuttes. Hvordan har dere gjort dette ved 8 mnd alder? Har dere blandet mindre og mindre melkepulver i vannet slik at det til slutt er vann? Eller hvordan har dere gjort det? Og er det noen med erfaring med å slutte med smokk ved 8 mnd? Anonymkode: e4881...b43
bergenser Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Det er ganske vanlig at babyer har en periode hvor de våkner mye rundt den alderen der. Både fordi det gjerne kommer noen tenner, men også fordi de gjerne lærer mye nytt i den perioden og pga det får en periode med dårligere søvn. Når din baby i utgangspunktet har sovet godt, så vil jeg tro at det er kombinasjonen utviklingssprang og tenner som gjør det. Om du velger å gi mer vann eller flaske på vann er egentlig opp til deg. Er som oftest egentlig å ta et valg på hvordan du velger å løse det og stå i det mens det holder på. Har selv en som er ganske mye tyngre enn snittet, og som har vært delammet siden han var ganske liten. Fikk også beskjed om å slutte å amme og gi melk på natt (Kunne få en liten flaske på natt av og til ved behov). Prøvde meg på å kutte ned, men endte opp med så alvorlig migrene at jeg ble sendt på sykehus i ambulanse med slagalarm. Så jeg velger å fortsatt amme på natt for at vi begge skal få mest mulig søvn og ikke ende opp med migrene igjen. Måtte også si det i ganske klartekst og krasse ordelag til helsesykepleier for at hun skulle kjønne at her var det gode grunner, fysisk og mentalt for at vi fortsatt ammer på natt. Det fungerer, og natten vår blir mye bedre av å ikke høre på henne. 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Skrevet 18. november 2021 bergenser skrev (På 17.11.2021 den 12.35): Det er ganske vanlig at babyer har en periode hvor de våkner mye rundt den alderen der. Både fordi det gjerne kommer noen tenner, men også fordi de gjerne lærer mye nytt i den perioden og pga det får en periode med dårligere søvn. Når din baby i utgangspunktet har sovet godt, så vil jeg tro at det er kombinasjonen utviklingssprang og tenner som gjør det. Om du velger å gi mer vann eller flaske på vann er egentlig opp til deg. Er som oftest egentlig å ta et valg på hvordan du velger å løse det og stå i det mens det holder på. Har selv en som er ganske mye tyngre enn snittet, og som har vært delammet siden han var ganske liten. Fikk også beskjed om å slutte å amme og gi melk på natt (Kunne få en liten flaske på natt av og til ved behov). Prøvde meg på å kutte ned, men endte opp med så alvorlig migrene at jeg ble sendt på sykehus i ambulanse med slagalarm. Så jeg velger å fortsatt amme på natt for at vi begge skal få mest mulig søvn og ikke ende opp med migrene igjen. Måtte også si det i ganske klartekst og krasse ordelag til helsesykepleier for at hun skulle kjønne at her var det gode grunner, fysisk og mentalt for at vi fortsatt ammer på natt. Det fungerer, og natten vår blir mye bedre av å ikke høre på henne. Takk for fint svar ☺️ Det er ikke enkelt altså, er så mange ting som må tas i betraktning. Anonymkode: e4881...b43
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #4 Skrevet 19. november 2021 Har akkurat samme greia her med baby på 8 mnd. Jeg ammer, og nå ammer jeg faktisk hver eneste time gjennom natten. Han har sovet godt siden fødsel og jeg har stort sett ammet kun en gang på natt. Men det er visst en periode nå hvor dette er vanlig har jeg hørt Anonymkode: c88ad...836
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #5 Skrevet 19. november 2021 Dette har du jo valgt selv, så burde ikke være noe problem å takle. Anonymkode: f0626...736
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #6 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har du jo valgt selv, så burde ikke være noe problem å takle. Anonymkode: f0626...736 Hvorfor har du behov for å svare sånn? Hva dekker det for deg? Deilig å være krass kjerring? Anonymkode: ae281...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #8 Skrevet 19. november 2021 8-10 mnd søvnregresjon. Kan være helt jævlig, må bare gå over ❤️ Anonymkode: e387c...aeb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå