Gå til innhold

Informasjon rundt graviditet, barseltid- ernæring, amming, råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en masterstudent fra entreprenørskap og innovasjon UiA, som skal undersøke rundt  graviditet og barselperioden. Informasjonen vi får er grunnlaget for et konsept som muligens kan bli tatt videre til å starte bedrift etter jul. Derfor lurer jeg på:

-Syns du at du har fått god nok informasjon i forkant av fødsel, eller måtte du finne ut mye av informasjonen selv- eventuelt hvor fikk du denne informasjonen fra?

-Er det noe du savner i forhold til informasjon som dere burde fått feks. i forhold til graviditetsdiabetes, kosthold, amming og råd for hvordan dere skal takle utfordringer i barselperioden? 

-Er det noe annet enn det som står ovenfor som du ønsker å få frem?

Setter pris på alle som har lyst til å hjelpe oss!

Anonymkode: 80058...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe dårlig informasjon om fødselsskader, både forekomst og hvordan håndtere det. Fikk bare beskjed om at det er få som får alvorlige rifter men at disse blir reparert. Lite info om at det er en andel som får middels alvorlige rifter og plager av dette. Lite informasjon rundt stell av sting nedentil etter klipp og rifter, hva man kan forvente mtp. hvor lang tid og resultat, når bør man kontakte lege.

Mangelfull info rundt bekkenbunn og fare for fremfall/prolaps, får bare beskjed om å knipe og that's it. Ingenting om hvile, unngå belastning, løfteteknikk, når man bør ta kontakt med fagfolk.

Obs: har du innhentet tillatelse av forumeier til å rekruttere deltagere her? Lurer på om det står noe i reglene om det.

Anonymkode: 47a22...238

• Liker 2
Skrevet

Enig med AB over. Det snakkes alt for lite om fødselsskader og fødselsplager. Fikk null info fra helsestasjon og ingen andre beskjeder fra sykehuset enn husk å bestille etterkontroll hos jordmor/fastlege. 

Syns etterkontroll for mor bør bli en standardisert tjeneste med gjennomgang av både fysiske og evt psykiske skader. På min helsestasjon utføres ikke etterkontroll er så jeg ble henvist til fastlegen. På etterkontrollen hadde han bare tenkt å ta noen blodprøver. Ingen spørsmål om hverken meg, morsrollen eller baby. Og da jeg sa at jeg hadde fått en veldig stor hemoroide og samtidig mistenkte fremfall sa han bare at det er slik som skjer og bare å lære seg å leve med. 

Anonymkode: 96bc5...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...