Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne og jeg skulle til Oslo for en liten weekend sammen. Jeg er sykt nervøs for å kjøre inn til Oslo, har opplevd mange nesten ulykker i Oslo flere ganger. Så hadde sykt mye angst når jeg kjørte dit. Hun har ikke lappen. 

Når vi er ca 30 minutter fra hotellet, sier hun at hun må skikkelig tisse. Sier at jeg dessverre ikke vet om noen steder å stoppe, siden jeg ikke er kjent her, men hun må gjerne finne noe på google maps om det er noe i nærheten. Etterhvert begynner hun å klage skikkelig og bli sur for at jeg ikke har stoppa enda. Ser ingen skilter ved veien hvor det er WC, og jeg stresser enda mer. 

Når vi ankommer hotellet finner jeg ikke noe parkering, så vi må kjøre litt rundt for å finne parkering. Jeg stresser med det også, svetta spruter på meg. Hun fortsetter å kjefte på meg at vi hadde kjørt forbi mange bensinstasjoner, og hvorfor jeg ikke stoppa? 
Som sagt sa jeg at jeg ikke var kjent, og jeg så ingen skilt.. Men ba hun om å finne en bensinstasjon på telefonen som var i nærheten...

Vi finner endelig parkeringsplass og hun løper til nærmeste hotell for å tisse, og kjefter meg huden full igjen. Jeg beklager, sier jeg er stressa over å kjøre. Hun forteller at hun har problemer med blæra og hun holdt på å tisse på seg. 

Jeg sa jeg forsto henne, men jeg kom med en løsning hun valgte å ikke bruke. Da kaller hun meg både egoistisk og slem for å ikke vise hensyn.

Hele helga var bare sur stemning og rar. 

Føler jeg trenger noen utenifra sitt perspektiv på det. Var jeg egoistisk og slem? Jeg har skikkelig dårlig samvittighet

Anonymkode: 33709...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje unødvendig av henne å kjefte sånn, men samtidig så vet alle at bensinstasjoner har toaletter og hvis du kjørte forbi flere etter hun hadde sagt ifra skjønner jeg at det er irriterende. 

Anonymkode: 8a805...47e

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

kanskje unødvendig av henne å kjefte sånn, men samtidig så vet alle at bensinstasjoner har toaletter og hvis du kjørte forbi flere etter hun hadde sagt ifra skjønner jeg at det er irriterende. 

Jeg så de ikke før det var for sent :(

Skrevet

Jeg så de ikke før det var for sent :(

Sorry, men det er en ganske dårlig unnskyldning. På vei til Oslo har nesten alle avkjøringer en bensinstasjon, avkjøringene ser du fort og prøver du en og det ikke er noe der er det lett å snu. 

• Liker 26
Skrevet (endret)

Venninna di høres ut som en skikkelig dust.

Håper hun måtte betale deg for bensin.

Endret av Entern
  • Liker 4
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Venninna di høres ut som en skikkelig dust.

Håper hun måtte betale deg for bensin.

Hun betalte verken for drivstoff eller hotelloppholdet. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sorry, men det er en ganske dårlig unnskyldning. På vei til Oslo har nesten alle avkjøringer en bensinstasjon, avkjøringene ser du fort og prøver du en og det ikke er noe der er det lett å snu. 

Jeg så først skilt, så bare at det var hotell, men ikke bensinstasjon eller WC. Også når jeg kjørte forbi så jeg bensinstasjon, og da var det allerede for sent. Jeg gjorde jo ikke dette bare for å være en kødd! Jeg måtte allerede på do selv, og hadde diare pga angst!

• Liker 3
Skrevet

Men når ts er stresset, er det ikke så greit å tenke på sånt. Da er det mye annet som er viktigere å følge med på. Venninnen fikk beskjed om å guide til toalett selv, men valgte å ikke gjøre det. Syns venninnen er skikkelig utakknemlig og hjelpesløs. Hadde ikke giddet flere Oslo-turer med henne iallfall.

Anonymkode: 0117e...228

• Liker 13
Skrevet

Man gnåler ikke på stressa folk i bil, det er ikke greit. 

At dette i tillegg ødela hele helga er skikkelig umodent. Hadde nok ikke fristet å henge ut med henne igjen, man lærer mye om folk på tur. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ!? Du spanderte begge deler!? Og hun takket med å oppføre seg som en drittunge!?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg dumpet henne som venninne. Du spanderte hele opplegget og hun oppførte seg som en fitte.

• Liker 9
Skrevet

Nok en person på KG som misbruker ordet "angst".

Uansett, venninna di høres ut som en idiot, men jeg hadde også revurdert å kjøre bil til/i Oslo. Nervøse bilførere er noe at det verste som finnes på norske veier, og er ofte årsaken til ulykker.

Anonymkode: 7feaf...348

• Liker 12
Skrevet

Du bør virkelig ikke kjøre bil. Neste gang parkerer du mens du fremdeles er på bondelandet, og tar toget inn. Det er toalett på bensinstasjoner, det vet alle. Om du har så dårlig bilkjøringsevne at du ikke får med deg bensinstasjoner langs veien, ja da er det bare enda en grunn til å parkere bilen. 

Anonymkode: fd0ef...cb0

• Liker 25
Skrevet

Høres ut som du og din venninne passer riktig godt sammen. Dere er i hvert fall på same nivå.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nok en person på KG som misbruker ordet "angst".

Uansett, venninna di høres ut som en idiot, men jeg hadde også revurdert å kjøre bil til/i Oslo. Nervøse bilførere er noe at det verste som finnes på norske veier, og er ofte årsaken til ulykker.

Anonymkode: 7feaf...348

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bør virkelig ikke kjøre bil. Neste gang parkerer du mens du fremdeles er på bondelandet, og tar toget inn. Det er toalett på bensinstasjoner, det vet alle. Om du har så dårlig bilkjøringsevne at du ikke får med deg bensinstasjoner langs veien, ja da er det bare enda en grunn til å parkere bilen. 

Anonymkode: fd0ef...cb0

Jeg spurte ikke om deres evne til å dømme kjøringen min. Trodde det var rimelig normalt å være litt nervøs for å kjøre etter å nylig fått lappen? Spesielt på nye plasser? :)  

• Liker 4
Skrevet

Jeg spurte ikke om deres evne til å dømme kjøringen min. Trodde det var rimelig normalt å være litt nervøs for å kjøre etter å nylig fått lappen? Spesielt på nye plasser? :)  

Det er helt normalt, kjenner mange som har hatt lappen i flere år men Oslo nekter de å kjøre i. Du er ikke alene om det. :) 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan kan du ha opplevd mange nestenulykker i Oslo hvis du nylig har fått lappen? 

Anonymkode: a57d3...5bc

• Liker 11
Skrevet

Hun kunne jo bare tatt opp mobilen og sett etter bensinstasjon på Google maps.

Hun kunne også gått ut av bilen mens du lette etter parkeringsplass. 

Her var det to stressa tafatte individer som virker unge og lite reisevant.

Så fort bilen var parkert, og hun hadde fått vært på do, burde humøret vært oppe igjen og klar for en koselig tur.

Første og siste tur på dere.

• Liker 10
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Det er helt normalt, kjenner mange som har hatt lappen i flere år men Oslo nekter de å kjøre i. Du er ikke alene om det. :) 

Det gjør jeg og, men da parkerer man gjerne et togstopp unna og tar offentlig transport inn i Oslo. Dette bør planlegges for på forhånd. 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kan du ha opplevd mange nestenulykker i Oslo hvis du nylig har fått lappen? 

Anonymkode: a57d3...5bc

Man må øvelseskjøre en del før man får lappen. Jeg har øvelseskjørt et par ganger til Oslo. Har både vært passasjer og sjåfør til Oslo og har sett mange nesten ulykker. 

Skrevet
spinner skrev (6 minutter siden):

Høres ut som du og din venninne passer riktig godt sammen. Dere er i hvert fall på same nivå.

Hæ!?

TS virker da snill på grensen til å være selvutslettende, mens venninnen oppfører seg som en drittsekk?

At TS har en angstlidelse betyr på ingen måte at hun "er på samme nivå" som en person som oppfører seg sånn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...