Gå til innhold

Jeg gruer meg til å si opp i prøvetiden, hvordan gjør jeg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i sommer i en ny jobb. Jeg har hatt en lik type jobb tidligere, men byttet arbeidsgiver på grunn av turnus. Jeg har virkelig forsøkt å trives, men jeg gjør det ikke. Det er et lavt faglig nivå, utrolig mye konflikter mellom kollegaer og en fraværende ledelse. I tillegg føler jeg at jeg fikk et helt annet inntrykk på intervjuet enn hvordan det er i praksis. Når jeg takket ja til jobben hadde jeg to jobbtilbud samtidig, og sjefen her "lokket" meg med hvor faglig det var, hvor gode kollegaer og hvor gode de er på å videreutdanne og tilrettelegge for dette. Viser seg at det er HELT feil, jeg har til nå fått flere avslag på både kurs og andre ting som har vært tilgjengelige. De skylder på økonomi, men flere av disse videreutdanningene / kursene har ikke vært kostbare i det hele tatt. 

Sjefen min har også kommet med noen veldig upassende kommentarer, som at han ikke anser meg som en kandidat for et prosjekt som kommer fordi han mener at jeg kanskje kan bli gravid. Det er jo ikke lov, men mest av alt gjør det meg sint. 

Jeg er høyt utdannet, har mange års erfaring i bransjen, men blir behandlet som en assistent som de ikke "satser på". 

Nå har jeg fått tilbud om en annen stilling og skal si opp her. Jeg bare vet at det kommer til å bli skikkelig dårlig stemning fordi vi allerede er underbemannet. Jeg har heldigvis bare 2 ukers oppsigelsestid, men hvordan overleve det? Hva skal jeg si?

Hjelp. 

Anonymkode: 77800...700

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær helt ærlig! Si akkurat det du sier i dette innlegget, at du føler deg lurt, det om mulig graviditet som er hårreisende, at du har forstått at du ikke har noen fremtidsutsikter i bedriften. 

Anonymkode: 74cc8...095

• Liker 5
Skrevet

Du overlever 2 uker. Se det positive i det, som at du skal bytte jobb, fremfor å fokusere på det negative.

Anonymkode: ac5a8...e49

• Liker 4
Skrevet

Lever inn skriftlig oppsigelse med det du beskriver i innlegger her. Best å være ærlig og legge alle kortene på bordet. Det er ikke din feil når du har prøvd å trives, men har blitt lurt - så enkelt er det. 

Anonymkode: 72da4...f24

Skrevet

Du trenger ikke å begrunne hvorfor du sier opp. Det holder å vise til arbeidsavtale og avtalt oppsigelsestid og at du ønsker å avslutte arbeidsforholdet, og at siste arbeidsdag er XX/XX. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde skrevet en enkel oppsigelse som den over. Hvis det hadde blitt spørsmål hadde jeg sagt at jeg har blitt tilbudt en ny stilling med alle mulig slags goder, og siden jeg ikke har fått de kursene og annet som ble lovet her er jeg er, velger jeg selvfølgelig å ta imot det nye tilbudet. 

Anonymkode: 43a3c...706

• Liker 3
Skrevet

Hadde levert skriftlig oppsigelse. Den kan være helt kort som beskrevet over, og så er det opp til deg om du vil fortelle hvorfor du slutter hvis du blir spurt. To uker er heller ikke så lenge, det klarer du å holde ut

Anonymkode: 3c68e...d06

• Liker 1
Skrevet

Bare si opp helt kort og greit. Du holder ut 14 dager.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare skrevet en kort og enkel oppsigelse.
Og ved spørsmål så sagt at jeg hadde fått ett tilbud om annen jobb med større utviklingsmuligheter, og andre goder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...