Cob Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hei! Lurer på noe angående den nye reformen for 2020 hvor mindre mengde besittelse av narkotika ikke fører til straff. Går dette også som ikke på rulleblad? Hvordan blir det isåfall med straff for tidligere år? Fikk en bot på 5000 for besittelse av hasj til eget bruk noen år tilbake. Langt mindre enn 15 g. Så nå kan jeg ikke få jobb innen politi osv. Men om denne nye loven har kommet, har det noe å si for mine muligheter nå? Kan den slettes fra rulleblad? Hilsen en som småhåper nå
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Kan aldri tenke meg loven har tilbakevirkende kraft. Anonymkode: 05068...9ea 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Reformen ble ikke vedtatt. Alt straffes på samme måte som før. Anonymkode: 5ab3f...cdd 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Forhåpentligvis ikke! Jeg vil ikke ha politimenn som synes det er greit med narkotika til «egen bruk» engang. Anonymkode: b3a2f...04e 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forhåpentligvis ikke! Jeg vil ikke ha politimenn som synes det er greit med narkotika til «egen bruk» engang. Anonymkode: b3a2f...04e Det er mange i politiet som bruker narkotika, det er kun de som blir tatt for besittelse som siles ut. Vi har svært mange stortingsrepresentanter som gjør det samme. Anonymkode: 5ab3f...cdd
Cob Skrevet 17. november 2021 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2021 Usj, gjør jo ikke slikt nå som jeg er blitt voksen 🙄 Dårlig miljø og ex som drev litt av hvert, ikke alltid lett å ikke bli påvirka. Tok på meg besittelse for å dele mengden, så han ikke skulle få fengsel...angrer bittert men følte jeg gjorde det riktige den gang.. Men da kan jeg altså slå fra meg tanken på den type jobb helt mao? Kan jo alltids ta doktorgrad i noe, bare enset et lite håp da jeg skummleste reform og ingen straff 😂
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Det blir kanskje reform senere, men akkurat nå er den ikke vedtatt. Kravet for tilsetting i politiet er vel plettfri vandel, og det har du dessverre ikke uavhengig av om reformen blir vedtatt eller ikke. Selv om lovbruddet ikke er ulovlig i fremtiden, var det fortsatt ulovlig den gang du gjennomførte det. Veldig synd at noe som var tenkt som en god gjerning, har så negative virkninger selv i dag. Anonymkode: aa878...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå