Gå til innhold

Klimatoppmøtet er over og menneskeheten tapte..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tror jeg nok ikke det hadde gjort store forskjellen i virkeligheten..Men med fasit i hånd kan vi slå fast at de ikke engang klarte å bli enig om å fase ut kull!!!

India saboterte i siste liten..med god hjelp fra USA og Kina som lobbet bak i kulissene...mens verden fortsetter å brenne..oversvømmes...og hele nasjoner jevnes med jorda av tropiske stormer !...

Er menneskeheten en haug idioter? Er det det hele koker ned til? Ser sånn ut ja...og det er jaggu ikke vanskelig å se en apokalypse nærme seg heller..!..

Klimaendringen kommer opplagt bare til å akselrere med stadig mer feedback fra svære skogbranner og metan fra en tinende arktisk tundra..

Skal jeg tippe vil jeg si tidlig på 2030 tallet..tiden de første nasjonene går i oppløsning...

Tørke..akutt matmangel og en forsvarsmakt oppbrutt i små røverbander der eneste mål er å holde seg selv i live ...på bekostning av sivilbefolkningen opplagt...

Skal jeg tippe starter vi i Afgahnistan.?.Iran..?Irak..?Syria..Bangladesh..?afrika sør for Sahara..?

Lengre ut på 2030/ 40-tallet kommer turen til oss..Ingen nasjon som ikke klarer å dekke innbyggernes mest elementære behov overlever.

På slutten vil hele verden være involvert i kriger..lokalt og regionalt mest..i kampen om stadig mindre ressurser....

Og det vi etterlater oss er en klode med galopperende klimaendringer..ikke et eneste intakt økosystem noe sted...og 250 kjernekraftverk med nedsmeltet kjerne som gjør gjør store deler av jorda ubeboelig for 10000er av år...

Beklager men det er dette jeg ser..og jeg skjemmes ovenfor den generasjonen som vokser opp i dag....skjemmes langt inn i margen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint politikerne har is i magen og ikke er vettskremte av teit propaganda 😄 

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (2 timer siden):

Fint politikerne har is i magen og ikke er vettskremte av teit propaganda 😄 

Problemet er ikke is i magen men graut mellom øra..uansett ligger ikke ansvaret der men hos hordene av idioter som stemte de fram...

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Problemet er ikke is i magen men graut mellom øra..uansett ligger ikke ansvaret der men hos hordene av idioter som stemte de fram...

Ja tenk så mye bedre alt hadde vært uten demokrati!!!😃

(ironi)

• Liker 3
Skrevet

Oi! 
Hvilken nasjoner er det som har blitt jevnet med jorden?

Nå har det seg jo slikt at en gang i tiden, så eksisterte det ikke kull, det eksisterte ikke olje og det eksisterte ikke gass. 
All den kullen, oljen samt gassen, eksisterer idag fordi planter og dyr døde i hopetall, ble forseglet og sådan omdannet til nettopp kull, olje og gass.

Så en gang i tiden så var all oljen og kull levende vesener som spradet rundt omkring (Eller bare stod der med tanke på blomster, trær osv.).

Alt liv trenger karbon. Du selv består av ca 17% karbon. Så hva tror du skjedde når alt det livet ble innkapslet og fjernet ifra kretsløpet?

Alt det karbonet var en gang en del av kretsløpet, vet du. 
Og så forsvant det, flere milliarder tonn forsvant. 
Vi har ikke spesielt store dyr i dag. En av grunnene er jo at mennesker eter seg igjennom alt dem kan få tak i, men også fordi det er ikke flust med råmaterialer tilgjengelig. 
Det tar tid for ett dyr å bygge seg opp i størrelse. Det må ha masse tilgang på energi.

Men nå er flere milliarder tonn med energi fjernet ifra kretsløpet, så da vil små dyrearter klare seg bedre enn store dyrearter.

• Liker 2
Skrevet
Duraton skrev (2 timer siden):

Oi! 
Hvilken nasjoner er det som har blitt jevnet med jorden?

Nå har det seg jo slikt at en gang i tiden, så eksisterte det ikke kull, det eksisterte ikke olje og det eksisterte ikke gass. 
All den kullen, oljen samt gassen, eksisterer idag fordi planter og dyr døde i hopetall, ble forseglet og sådan omdannet til nettopp kull, olje og gass.

Så en gang i tiden så var all oljen og kull levende vesener som spradet rundt omkring (Eller bare stod der med tanke på blomster, trær osv.).

Alt liv trenger karbon. Du selv består av ca 17% karbon. Så hva tror du skjedde når alt det livet ble innkapslet og fjernet ifra kretsløpet?

Alt det karbonet var en gang en del av kretsløpet, vet du. 
Og så forsvant det, flere milliarder tonn forsvant. 
Vi har ikke spesielt store dyr i dag. En av grunnene er jo at mennesker eter seg igjennom alt dem kan få tak i, men også fordi det er ikke flust med råmaterialer tilgjengelig. 
Det tar tid for ett dyr å bygge seg opp i størrelse. Det må ha masse tilgang på energi.

Men nå er flere milliarder tonn med energi fjernet ifra kretsløpet, så da vil små dyrearter klare seg bedre enn store dyrearter.

Puerto rico..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Maria

Resten av innlegget ditt skjønner jeg ikke en dritt av..

Skrevet
3 hours ago, ABM said:

Puerto rico..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hurricane_Maria

Resten av innlegget ditt skjønner jeg ikke en dritt av..

Ah, Puerto Rico ja. Fint sted, jeg har faktisk ett vennepar som var der nå i sommer.

Og hvis du ikke skjønte en dritt av resten av innlegget mitt, så bør du kanskje overlate bekymringer og synsinger om CO2 til andre 😊

• Liker 2
Skrevet
Duraton skrev (8 minutter siden):

Ah, Puerto Rico ja. Fint sted, jeg har faktisk ett vennepar som var der nå i sommer.

Og hvis du ikke skjønte en dritt av resten av innlegget mitt, så bør du kanskje overlate bekymringer og synsinger om CO2 til andre 😊

Så det du mener er at det levde 8 000 000 000 sultne mennesker på en tid da all karbonet på jorda var bundet i dyr og trær som "spradet rundt eller sto der" ..? 

Ja hva skal vi med forskning og etterprøvbare fakta når vi har sånn fagekspertise her på kg...?...🙈🙈😂🌹

Skrevet
Just now, ABM said:

Så det du mener er at det levde 8 000 000 000 sultne mennesker på en tid da all karbonet på jorda var bundet i dyr og trær som "spradet rundt eller sto der" ..? 

Ja hva skal vi med forskning og etterprøvbare fakta når vi har sånn fagekspertise her på kg...?...🙈🙈😂🌹

7E7387EE-22FB-4FAF-86FF-071049B8FBD2.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke mye håp å spore lenger. Jeg forstår ikke hvordan de kan si at de skal greie 1,5 grader når man aldri begynner med tiltak. 

Skrevet
Rosa Dartle skrev (Akkurat nå):

Det er ikke mye håp å spore lenger. Jeg forstår ikke hvordan de kan si at de skal greie 1,5 grader når man aldri begynner med tiltak. 

Det er ikke "de"...det er "vi"....

Vi på vei mot 6 ° i  2100...mens ekspertisen sier menneskeheten forsvinner før 3°..

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Det er ikke "de"...det er "vi"....

Vi på vei mot 6 ° i  2100...mens ekspertisen sier menneskeheten forsvinner før 3°..

Tenkte på klimatoppmøtet, de gikk inn i det med at de skulle greie å bli enige om tiltak så vi holder oss under 1,5 grad. Det er allerede helt usannsynlig. Og utrolig skremmende hva vi går imot. Jeg tror det kommer til å gjennomføres tiltak før vi forsvinner, når man er desperate nok, men jeg bekymrer meg for hva verden ser ut som innen den tid.

Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Tenkte på klimatoppmøtet, de gikk inn i det med at de skulle greie å bli enige om tiltak så vi holder oss under 1,5 grad. Det er allerede helt usannsynlig. Og utrolig skremmende hva vi går imot. Jeg tror det kommer til å gjennomføres tiltak før vi forsvinner, når man er desperate nok, men jeg bekymrer meg for hva verden ser ut som innen den tid.

Helt enig....det de fleste ikke har fått med seg er jeg redd er at det tar 10 år før CO2 får full effekt i atmosfæren...

Dvs at alle brannene og uværet verden over vi har sett de siste årene kommer av den CO2en vi slapp ut før ,2011..Og vi har satt stadige utslippsrekorder etter den gang..

Jeg vil være positivt overrasket om sivilisasjonen fremdeles står i 2050..

Skrevet
ABM skrev (På 17.11.2021 den 19.47):

Helt enig....det de fleste ikke har fått med seg er jeg redd er at det tar 10 år før CO2 får full effekt i atmosfæren...

Dvs at alle brannene og uværet verden over vi har sett de siste årene kommer av den CO2en vi slapp ut før ,2011..Og vi har satt stadige utslippsrekorder etter den gang..

Jeg vil være positivt overrasket om sivilisasjonen fremdeles står i 2050..

Sivilisasjonen består 100vis av etter din død, faktisk. Du er nok helt på jordet, igjen

Skrevet

Stemte på et miljøparti selv jeg og jeg er enig at man burde kutte ned på CO2. Syns ikke det er verdt å ta sjansen på en usikker framtid kun for å få en bedre levestandard. Men du virker jo å være sikker på dommedag.

Ja man hører mye i media om stormer og skogbranner osv. Men globalt sett så virker det ikke være noen spesiell økning de siste årene? Ikke utfra de første linkene jeg fant fram som gjaldt global statistikk i det minste.

Skogbranner

https://www.theguardian.com/world/2021/aug/06/last-month-worst-july-wildfires-since-2003

Vind

http://tropical.atmos.colostate.edu/Realtime/index.php?arch&loc=global

Tror heller ikke man kan være bastant på at det vil bli matmangel. Noen områder vil bli mindre produktive, mens andre vil bli mer. Økning av CO2 i lufta er vel generelt positivt for matproduksjon. Teknologiutvikling vil fortsette og befolkningsveksten i verden vil forhåpentligvis ikke fortsette i likt tempo som før. 

Skjønner godt at øystater osv. er veldig bekymret, men for min del er jeg ikke så redd for menneskeheten generelt(vel jo, men ikke pga. klimaendringer). Vi lever teknisk sett fortsatt i en istid og biologisk liv på denne kloden kan fint tåle noen grader økning i snittemperaturen, men synes det er veldig trist at mange dyrearter som ikke klarer å tilpasse seg til de kjappe endringene kommer til å dø ut.  Er jo som sagt enig at man burde jobbe for å få ned CO2 utslippet, er bare ikke helt der at jeg tror verden går under om man fortsetter som før. Kanskje kloden til og med blir et bedre sted å være med noen graders økning når ting har roet seg ned. Påstår man at man har et fasitsvar her enten den ene eller andre veien så er man full av bullshit imo.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...