Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På arbeidskontrakten min står det at min ansiennitet er regnet fra desember 2011. Jeg var ferdig utdannet barnehagelærer i juni 2012, men har jobbet en del i barnehage ved siden av studiene (men da som assistent).

Ved 10 års ansiennitet går man opp litt i lønn, men noen som vet om jeg går opp i lønn nå i desember da?

Anonymkode: 639b8...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du jobber i offentlig sektor går du i praksis aldri opp i lønn. Og når du gjør det så er det en snau hundrelapp eller to i måneden, og ofte spier jo fagforeningskontigenten deres opp hele lønnsøkningen. Noe jeg alltid ler over når jeg hører kommunalt ansatte snakke om hvor flott fagforbundet er. 

Det er ikke vi fordi jobben (til noen av) dere gjør ikke blir verdsatt, men fordi offentlig sektor er den kjipeste, mest kyniske og useriøse arbeidsgiveren i samfunnet. Om du vil jobbe hos noen som ikke bryr seg om de ansatte utover hva loven plikter dem - søk jobb i en kommune. 

Anonymkode: dbb86...ead

Skrevet

Her ville jeg tatt en tlf til lønningskontoret. Usikker på om de regulerer lønn i løpet av året eller om du får etterbetaling til høsten. Jeg gikk opp ganske mye, ca 50 i året når jeg bikket 10 år. 

Anonymkode: 7245e...0ee

• Liker 1
Skrevet

Eg trur det vert regulert ganske kjapt, men sjekk det om det er viktig å vite:) 10 år er eit ok hopp.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Om du jobber i offentlig sektor går du i praksis aldri opp i lønn. Og når du gjør det så er det en snau hundrelapp eller to i måneden, og ofte spier jo fagforeningskontigenten deres opp hele lønnsøkningen. Noe jeg alltid ler over når jeg hører kommunalt ansatte snakke om hvor flott fagforbundet er. 

Det er ikke vi fordi jobben (til noen av) dere gjør ikke blir verdsatt, men fordi offentlig sektor er den kjipeste, mest kyniske og useriøse arbeidsgiveren i samfunnet. Om du vil jobbe hos noen som ikke bryr seg om de ansatte utover hva loven plikter dem - søk jobb i en kommune. 

Anonymkode: dbb86...ead

Kunne fint fortjent mer lønn og det er kynisk. Samtidig så er det faktisk noen fordeler. Nå som jeg er i mammapermisjon får jeg lønn fra jobben og dermed også feriepengene mine. Det skal sykt mye til at jeg får sparken eller blir permittert. Jeg har hatt jobb hele koronatiden. Skulle arbeidsplassen min ikke lenger ha behov for ansatte flyttes jeg til et annet sted. 

TS: Ja da går du opp i lønn fra desember. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...