AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Barnet bor fast hos meg og far har samvær noen få timer i uken. Nå har ting skjedd og samvær har måttet avlyses 3 ganger. Årsakene er definitivt gyldige, men jeg ønsker ikke at bf skal vite årsakene da dette er veldig private ting. Har bf rett på å få vite årsaken til st samværet utgår? Nå mener han at jeg bryter «kontrakten» vedr samvær. Det er dessverre ikke mulig for bf å ha samvær andre dager, så derfor utgår de totalt den ukene. Anonymkode: a829e...174
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Bare så du er klar over det så kan du ilegges tvangsbøter for å bryte samværsavtalen. For å unngå det bør du i det minste gi far en forståelse for hvorfor avtalen må avlyses. Du trenger ikke nødvendigvis gi alle opplysninger men legge drt frem så det er begripelig for far at du har en viktig årsak og ikke saboterer. Anonymkode: 5db7b...cf9 16
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Han har rett. Du bryter kontrakten. Da kinne jo hvem som helst holdt tilbake barna av «private» grunner. Far har rett til å vite hvorfor samvær utgår, og bør absolutt ta dette videre. Anonymkode: 98d88...5ad 17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Ok, jeg skjønner at bf har rett på å vite årsak til at samværet utgår. Nå har det bare skjedd disse 3 gangene pga veldog private grunner jeg ikke ønsker at han skal vite noe om. Samarbeidet mellom oss fungerer dårlig og så fort han får sjans så er han spydig og krass mot meg. Barnet vårt car forkjølet og sengeliggende en gang samværet ikke ble noe av. Da fikk jeg skylden for at barnet var forkjølet. Jeg måtte ta bedre vare på barnet og kle barnet riktig. Forkjølelsen ble nok barnet smittet med i barnehagen og da lurer jeg på hvordan jeg skal beskytte barnet noe som går i hele samfunnet. Det tærer veldig med disse spydigheter for det minste. Anonymkode: a829e...174 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Du må jo selvsagt fortelle om hvorfor det ikke blir samvær. Og det er faktisk heller ikke vanlig å avlyse samvær pga forkjølelse.. Anonymkode: a8bdb...85c 12
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ok, jeg skjønner at bf har rett på å vite årsak til at samværet utgår. Nå har det bare skjedd disse 3 gangene pga veldog private grunner jeg ikke ønsker at han skal vite noe om. Samarbeidet mellom oss fungerer dårlig og så fort han får sjans så er han spydig og krass mot meg. Barnet vårt car forkjølet og sengeliggende en gang samværet ikke ble noe av. Da fikk jeg skylden for at barnet var forkjølet. Jeg måtte ta bedre vare på barnet og kle barnet riktig. Forkjølelsen ble nok barnet smittet med i barnehagen og da lurer jeg på hvordan jeg skal beskytte barnet noe som går i hele samfunnet. Det tærer veldig med disse spydigheter for det minste. Anonymkode: a829e...174 Kunne ikke far vært hjemme hos deg disse timene og sett på tv eller noe for det syke barnet? Anonymkode: d6193...13c 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Hva slags tvangsmidler skulle far ha for å få deg til å fortelle det? Anonymkode: a2e91...e85
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Ja, du bryter kontrakten. Hvor gode grunner har du for å bryte kontrakten? Far skal vel ha samvær med barnet, ikke deg? Du kan vel organisere slik at far har samvær, selv om du ikke har mulighet til å hente/levere barnet, eller hva som nå er grunnen til at samværet utgår? Og når barnet var syk, kunne vel far kommet til deg og sett en film, lest bok eller lignende sammen med barnet. Anonymkode: 8a702...b8c 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 45 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, jeg skjønner at bf har rett på å vite årsak til at samværet utgår. Nå har det bare skjedd disse 3 gangene pga veldog private grunner jeg ikke ønsker at han skal vite noe om. Samarbeidet mellom oss fungerer dårlig og så fort han får sjans så er han spydig og krass mot meg. Barnet vårt car forkjølet og sengeliggende en gang samværet ikke ble noe av. Da fikk jeg skylden for at barnet var forkjølet. Jeg måtte ta bedre vare på barnet og kle barnet riktig. Forkjølelsen ble nok barnet smittet med i barnehagen og da lurer jeg på hvordan jeg skal beskytte barnet noe som går i hele samfunnet. Det tærer veldig med disse spydigheter for det minste. Anonymkode: a829e...174 Skjønner ikke at forskjølelse er grunnlag for å ikke ha samvær. Anonymkode: e7ed8...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke at forskjølelse er grunnlag for å ikke ha samvær. Anonymkode: e7ed8...4a3 Det er vel kanskje det beste for barnet at barnet får være i ro og ikke reise noe særlig når vedkommende er syk. Om samarbeidet er så dårlig som det virker som her så forstår jeg også at det ikke er så aktuelt at far har samvær hjemme hos henne. Anonymkode: 1b496...a89 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 Når barnet var forkjøla og sengeliggende med feber, så drar jeg ikke barnet ut for samvær. Siden bf og jeg ikke har noe godt forhold så er det helt uaktuelt at han skal sitte hjemme hos meg i 2-3 timer. At noen av dere ikke vil skjønne dette er helt greit, da har dere skkkert ett bra forhold med deres eks. Anonymkode: a829e...174 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel kanskje det beste for barnet at barnet får være i ro og ikke reise noe særlig når vedkommende er syk. Om samarbeidet er så dårlig som det virker som her så forstår jeg også at det ikke er så aktuelt at far har samvær hjemme hos henne. Anonymkode: 1b496...a89 Kan vel vurdere forholdet til far vs litt ubehag ved å forflytte seg. Anonymkode: e7ed8...4a3
Gjest Chroma Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Selvsagt må han få vite hvorfor samvær utgår, er du seriøs? Se for deg at det er motsatt, at rollene er snudd. Barnets far sender deg en melding og sier at samvær utgår og at du ikke får se barnet ditt. Grunnen? Det får du ikke vite, det er faktisk privat. Altså.. Jeg slutter aldri å forundre meg over enkelte foreldre. At barnet har feber er god grunn til at samvær må flyttes/utgå, men du sier det har skjedd tre ganger? Har der vært feber hver gang? Det dårlige samarbeidet bør dere begge to jobbe med, det er kun barnet det går utover. At far ikke engang kan komme innom deg for å gi barnet en god bedring klem sier ekstremt mye om dere som foreldre.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kan vel vurdere forholdet til far vs litt ubehag ved å forflytte seg. Anonymkode: e7ed8...4a3 Her forsto jeg det som at det hadde vært forkjølelse én gang (hva de andre tre gangene er vet jeg ikke), og da påvirker vel ikke en uteblitt samværsdag forholdet mellom barn og far. I mitt tilfelle hadde garantert jeg og barnefar blitt enige om å bytte samværet til en dag barnet følte seg bedre, noe som sikkert hadde vært en bedre løsning for alle parter. Er for øvrig enig i at grunnene til uteblitt samvær bør opplyses om, selv om jeg skjønner TS synes det er ubehagelig. Anonymkode: 1b496...a89 2
GammelKaktus Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Nå dere har en avtale så synes jeg du skal være ærlig om hvorfor du endrer på samværet, er jo han og barnet det går utover her... Altså hvis det er så voldsomt personlig så for du fortelle en versjon av det. Men at han ikke for ha det lille samværet han har er jo litt bedritent gjort hvis det er slik at han er oppegående og prøver å ha kontakt med sitt barn og så avlyser du på denne måten. Hvis han oppfører seg som en drittsekk under samvær så kan du ha en venninne eller noe på besøk så holder han kanskje kjeft, tar han det på telefon sender du bare meldinger slik at du har det dokumentert. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Men TS, er det personlige forhold hos deg eller hos barnet som gjør at samværet utgår? Hvis det er hos deg, går det an at noen du stoler på tar seg av logistikken og samværet går som planlagt? Hvis det er noe med barnet så bør vel far få vite om det? Anonymkode: 4765f...08f 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men TS, er det personlige forhold hos deg eller hos barnet som gjør at samværet utgår? Hvis det er hos deg, går det an at noen du stoler på tar seg av logistikken og samværet går som planlagt? Hvis det er noe med barnet så bør vel far få vite om det? Anonymkode: 4765f...08f Jeg kjenner heller ikke jeg kommer på noen private grunner hos mor som gjør at barnet ikke kan ha samvær med far, men. Mulig det er noen. Anonymkode: 1b496...a89 9
anon321 Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 Ingenting av det du sier gir mening. Om samværet ikke gjennomføres pga private grunner hos deg, så er det ditt ansvar å legge til rette for at det kan gjennomføres. Det kan være at far har samvær noen timer ekstra, det kan være at far får gjennomføre samvær men må selv hente/levere osv. Om det er slik at det er samvær under oppsyn/du skal være tilstede, da må du nesten leve med å dele disse private forholdene, da det er meget relevant for far å få begrunnet hvorfor samværet ikke gjennomføres. Om ikke, så kan man jo bare si at det er private ting hver gang, så står den andre forelderen der med lua i hånda. Om det er noe med barnet, så er det faktisk ingenting som er "privat" ovenfor far, da informerer du. 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Barnet bor fast hos meg og far har samvær noen få timer i uken. Nå har ting skjedd og samvær har måttet avlyses 3 ganger. Årsakene er definitivt gyldige, men jeg ønsker ikke at bf skal vite årsakene da dette er veldig private ting. Har bf rett på å få vite årsaken til st samværet utgår? Nå mener han at jeg bryter «kontrakten» vedr samvær. Det er dessverre ikke mulig for bf å ha samvær andre dager, så derfor utgår de totalt den ukene. Anonymkode: a829e...174 Hvilke private grunner har barnet som faren ikke kan få vite? Anonymkode: e587f...c43 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 Dette er altså en person du har valgt å dele noe av det aller mest intime man kan dele med et annet menneske, men du klarer ikke gi en forklaring på hvorfor du fratar barnet dets rett til samvær med sin forelder? Anonymkode: bcb06...085 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå