AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Jeg har ikke selv fullført vgs og begynner å bli voksen (35). Andre rundt meg har for lengst kommet igang med livet med mann og barn og jobb. Jeg lurer på hvordan det gikk med andre som ikke har fullført vgs, hva gjør du idag? Jeg er selv ufør Anonymkode: 79381...f29
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Jobber i restaurantbransjen, og har gjort det i ti år nå. Skal begynne på skolen igjen nå i løpet av 2022, vil bort fra bransjen jeg er i. Jeg er 31, med samboer og to barn. Gikk tre år på vgs, inkludert et år med påbygg, men mangler en eksamen for å få vitnemål fra vgs. Anonymkode: 629ef...bfb 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Lever A4 livet selv uten utdannelse. Mann, barn, huslån og en god jobb👍
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Begynte å jobbe! Er nå 40 og har vært på to ulike arb.plasser der jeg har fått mer og mer ansvar og tillit innen adm/ledelse/web. Jeg hater skole, men elsker å jobbe. Anonymkode: f3829...bae 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Fullførte ikke vgs. Søkte meg på videreutdanning på privat høyskole på 23/5-regelen, tok bachelor med nesten bare A’er, ble beste student på kullet. 15 år senere jobber jeg innen finans, har bygd på med både Master-kurs og MBA, og tjener ca 800.000 fast i året. Er fornøyd med det og har et godt liv, synes jeg selv 😇 (Nå skal det sies at jeg nesten fullførte vgs, manglet bare 1 fag som det var div årsaker til at jeg ikke tok, men per definisjon fullførte jeg ikke vgs og er i målgruppen for spørsmålet ditt) Anonymkode: c34fe...a33 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Fullførte ikke vgs. Søkte meg på videreutdanning på privat høyskole på 23/5-regelen, tok bachelor med nesten bare A’er, ble beste student på kullet. 15 år senere jobber jeg innen finans, har bygd på med både Master-kurs og MBA, og tjener ca 800.000 fast i året. Er fornøyd med det og har et godt liv, synes jeg selv 😇 (Nå skal det sies at jeg nesten fullførte vgs, manglet bare 1 fag som det var div årsaker til at jeg ikke tok, men per definisjon fullførte jeg ikke vgs og er i målgruppen for spørsmålet ditt) Anonymkode: c34fe...a33 Hvilken privat høyskole tok du utdanning ved? Anonymkode: 79381...f29 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Ominous skrev (2 timer siden): Lever A4 livet selv uten utdannelse. Mann, barn, huslån og en god jobb👍 Onlyfans? Anonymkode: d2a00...e41 2 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Onlyfans? Anonymkode: d2a00...e41 Nei😅
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har ikke selv fullført vgs og begynner å bli voksen (35). Andre rundt meg har for lengst kommet igang med livet med mann og barn og jobb. Jeg lurer på hvordan det gikk med andre som ikke har fullført vgs, hva gjør du idag? Jeg er selv ufør Anonymkode: 79381...f29 Hvorfor er du ufør? Anonymkode: 3a6ca...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 Jobber innen finans og lever a4-livet 😊 Anonymkode: 69879...c33
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken privat høyskole tok du utdanning ved? Anonymkode: 79381...f29 Den heter i dag Høyskolen Kristiania https://www.kristiania.no/ Anonymkode: c34fe...a33 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 Er 47 år og jobber som regnskapsansvarlig i et lite firma. Nå har jeg ca 600.000,- i inntekt. Jeg begynte å jobbe rett etter VGS, og har jobbet meg "opp". Anonymkode: b74cd...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hater skole, men elsker å jobbe. Anonymkode: f3829...bae Vet ikke om jeg egentlig mener dette, men tror faktisk jeg ville byttet med deg... Jeg elsker skole og blir bare tørstere og tørstere etter kunnskap ettersom jeg studerer. Jobb kan jeg derimot ikke utstå! Får angst av forventningspress og hektiske dager, hater å stå opp kl 7 hver bidige dag og jeg mistrives med det jeg opplever som bortkastet tid. Jeg savner bøker og forelesninger hver eneste dag, men har ikke overskudd til å studere ved siden av den meningsløse fulltidsjobben jeg har. Jobber med noe som er høyrelevant for faget mitt, men savner å "die av kunnskapens bryst". Anonymkode: 6c58c...a55 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 43 år, kun et halvt år på vgs. Typisk tenåringsboms, eksperimenterte litt også. Litt strøjobber her og der før jeg gikk på BI i 30-års alderen. Tok en bachelor, tjener to mill i år. Anonymkode: 5dc80...e90
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Jobber i bensinstasjon. Ingen utdanning og vgs. Har bestilling ansvar og kun dagvakter. 30k utbetalt fast hver måned. Anonymkode: efcea...8cd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 43 år, kun et halvt år på vgs. Typisk tenåringsboms, eksperimenterte litt også. Litt strøjobber her og der før jeg gikk på BI i 30-års alderen. Tok en bachelor, tjener to mill i år. Anonymkode: 5dc80...e90 Passer godt med virkeligheten på KG. Halvparten av de anonyme innleggene er skrevet av utføre, mens den andre halvdelen tjener "minst" 2 millioner i året. Det er ihvertfall lett å skue hvem av de to gruppene som lyver mest. Akkurat som om mangemillionærer frekventerer KG i en så stor skala... Gjesp! Anonymkode: 6c58c...a55 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Passer godt med virkeligheten på KG. Halvparten av de anonyme innleggene er skrevet av utføre, mens den andre halvdelen tjener "minst" 2 millioner i året. Det er ihvertfall lett å skue hvem av de to gruppene som lyver mest. Akkurat som om mangemillionærer frekventerer KG i en så stor skala... Gjesp! Anonymkode: 6c58c...a55 Hehe I mitt tilfelle stemmer det da 😊 (Ikke at jeg har behov for at «anonym blabla a55 tror på det altså) At jeg har god lønn gjør vel ikke at jeg ikke kan kjede meg etter kone og barn har lagt seg? Anonymkode: 5dc80...e90 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 Fullførte aldri, droppet ut to ganger. Er nå 29 år og hatt litt butikkjobber. Planen er å starte med VGS igjen neste høst, føler meg ganske stuck om jeg ikke fullfører og får kommet meg videre. Føler jeg henger etter andre på min alder, dessverre. Anonymkode: a8063...a07
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 Selv om man ikke har fullført VGS så er det vel mulig å få et fagbrev uten å slutte i jobben og gå tilbake til skolebenken. Det er mange jeg jobber med som startet som hjelpearbeidere og jobbet praktisk i faget i 5 år og fikk dette godkjent som programfag + "læretid". Og litt etter hvilken alder man er i så varierer det vel også litt hva man trenger å ha av de allmenne fagene. Men er mulig å ta det som privatist ved å lese selv, eller melde seg på webstudier utenom jobb. Jeg gikk selv VGS men pga. høyt fravær den gang fikk jeg ikke karakter i en del fag og måtte ta de opp igjen. Man blir også generelt flinkere i fag som samfunnsfag, naturfag og språkfag bare av å ha levd litt, og mye av det som er pensum for 16-18 åringer er ting som sier seg selv i voksen alder. Det som derimot kan være litt seigt og som man ikke lærer så mye av bare ved "å leve", er matte. Anonymkode: f5879...eed
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er 47 år og jobber som regnskapsansvarlig i et lite firma. Nå har jeg ca 600.000,- i inntekt. Jeg begynte å jobbe rett etter VGS, og har jobbet meg "opp". Anonymkode: b74cd...5a7 Oi ikke mer som 47-åring... Er 30 og har det samme, har heller ikke fullført vgs. Begynte på 395k i året for 7 år siden. Kanskje på tide for deg å be om et lønnshopp! 😊 Ville definitivt krevd mer eller byttet jobb. Anonymkode: 69879...c33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå