Gå til innhold

Stolt over å ha stått imot vaksinepresset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det jeg synes er litt trist, er at du er stolt over å tenke på deg selv, og ikke de rundt deg. Det er selvfølgelig opp til hver enkelt menneske hva man synes er viktigst; seg selv eller menneskene rundt.

Personlig bryr jeg meg ikke om hva langtidsvirkningene er, hvis jeg blir sengeliggende resten av livet, men har redda 10 stk fra å dø. Ja, da mener jeg likevel at valget om å ta vaksinen var riktig for meg. Jeg er en bitteliten del av en stor verden,  og hvis min lille innsats med å ta vaksine kan gjøre en forskjell, så tenker jeg at jeg er med for det beste for fellesskapet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
Tunique skrev (3 timer siden):

Jeg og en til er de eneste på avdelingen (over 30 stk) som er uvaksinert. Har ingen planer om å ta vaksinen.

(Jobber ikke innen helse)

Det gjør noen jeg kjenner, og på hennes jobb måtte alle teste seg nå. Den eneste som var smittet, var vaksinert. Ingen av de andre var smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde du vært stolt dersom alle andre hadde tenkt som deg, og titusenvis hadde dødd av koronasmitte?

Anonymkode: b3d5e...1ee

hvor mange av titusenvis var i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er også stolt av meg selv! Faktisk veldig stolt! Jeg er helsepersonell og vi er flere på jobben som er uvaksinerte. 

Anonymkode: 7d00b...273

Jeg er nysgjerrig, hva er grunnen til at helsepersonell ikke tar vaksinen ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere må teste dere to ganger i uka nå, ikke sant? 

Anonymkode: a605d...398

Ingen tester enda. Hvorfor i all verden burde ikke alle testes?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg var også imot corona-vaksinen helt til min kjæreste fikk kreft i sommer og min svoger fikk kreft like etterpå, og da fikk jeg beskjed av sykehuset å vaksinere meg hvis jeg skulle være i nærheten av mine kjære.

Hadde ikke noe valg.

Anonymkode: 7f464...215

Du har alltid et valg... og konsekvensen av valget ditt du må leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Aha, som om du ikke forstår forskjell på alkohol/sukker og vaksine...

Anonymkode: a605d...398

Tar du paracet? Eller andre medisiner som legen skriver ut til deg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gir absolutt ikke mening. Du er mot for å unngå å gjøre som flertallet? Hva med å leie bolig for resten av livet istedenfor å eie som resten av oss? Hva tenker du er langtidsvirkningene av vaksinen? Vi vet allerede at virusinfeksjoner i tjueårene kan ta livet av deg når du er 60. Der har du en faktisk langtidsvirkning.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mitt om de uvaksinerte, kanskje fordi dem jeg kjenner som er uvaksinert ikke er de skarpeste knivene i skuffen. 
Og jo, det er mange unge som blir veldig syke. Ikke nødvendigvis innlagt, men det verste er langtidsvirkningene. De er satt ut lenge med alvorlige senvirkninger.

Bruk av Cotonapass er på sin plass må.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Dette gir absolutt ikke mening. Du er mot for å unngå å gjøre som flertallet? Hva med å leie bolig for resten av livet istedenfor å eie som resten av oss? Hva tenker du er langtidsvirkningene av vaksinen? Vi vet allerede at virusinfeksjoner i tjueårene kan ta livet av deg når du er 60. Der har du en faktisk langtidsvirkning.

Kan man tenke så mye om langvarige bivirkninger av vaksinen på dette tidspunktet da? Det er jo ingen som vet enda.. Man vet at noen opplever alvorlige bivirkninger nå i etterkant av vaksinasjon, men om plagene vedvarer eller går over vet man jo ikke enda. 

Hva mener du når du sier "virusinfeksjoner i tjueårene kan ta livet av deg når du er 60"? Hva dør man av som 60-åring etter en infeksjon i 20-årene? Og skal man med det vaksinere seg mot alle virus, tenker du? De aller fleste får ikke varige mén etter en virusinfeksjon. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker mitt om de uvaksinerte, kanskje fordi dem jeg kjenner som er uvaksinert ikke er de skarpeste knivene i skuffen. 
Og jo, det er mange unge som blir veldig syke. Ikke nødvendigvis innlagt, men det verste er langtidsvirkningene. De er satt ut lenge med alvorlige senvirkninger.

Bruk av Cotonapass er på sin plass må.

Hvor mange, og hvor unge? I følge FHI er det lite alvorlig sykdom og senfølger blant barn og unge. 

https://www.fhi.no/nyheter/2021/lite-covid-sykdom-og-fa-senfolger-blant-barn/

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt over at jeg stod i mot setebeltepresset, hvorfor skal jeg bruke setebelte når man fortsatt kan kollidere med setebelte på 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (10 minutter siden):

Jeg er stolt over at jeg stod i mot setebeltepresset, hvorfor skal jeg bruke setebelte når man fortsatt kan kollidere med setebelte på 

Spot on👏😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/17/2021 at 7:23 AM, AnonymBruker said:

Jeg er stolt over meg selv.

Jeg kommer aldri til vaksinere meg, jeg er 1/10 som ikke hopper når noen sier hopp. Til dere andre 9/10 - Krysser fingrene for at de totalt ukjente langtids bivirkningene ikke er farlige, kun tiden vil vise ❤️

Dere andre som er i samme båt som meg - ikke gi etter for heksejakten. 

Ønsker alle 10/10 en fin dag ❤️❤️

Anonymkode: a3752...83d

Har hørt lignende fra Trump supportere som kaller andre sauer, mens de selv ble hisset opp til å storme Capitol, drepe politimenn og utføre utallige straffbare handlinger av deres hellige leder. Nå sitter de i ekkokamre på facebook og hyler og skriker, finner på ting, venter på neste store åpenbaring fra Donald. Hvem er egentlig sau i dette bildet? 

Noen av oss tenker lenger enn nesetippen, har foreldre eller kjente i risikogrupper eller lignende, eller bare føler at de skal ta ansvar på lik linje med resten av samfunnet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om deg sjøl skjønner du. Det handler om resten av verden og.

Jeg er stolt over å være fullvaksinert og tar med glede imot min boosterdose neste uke 😊

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (1 minutt siden):

Har hørt lignende fra Trump supportere som kaller andre sauer, mens de selv ble hisset opp til å storme Capitol, drepe politimenn og utføre utallige straffbare handlinger av deres hellige leder. Nå sitter de i ekkokamre på facebook og hyler og skriker, finner på ting, venter på neste store åpenbaring fra Donald. Hvem er egentlig sau i dette bildet? 

Noen av oss tenker lenger enn nesetippen, har foreldre eller kjente i risikogrupper eller lignende, eller bare føler at de skal ta ansvar på lik linje med resten av samfunnet.

Mens andre igjen har familie og kjente som har opplevd alvorlige vaksinebivirkninger, både av denne vaksinen og pandemrix-vaksinen, og derav har et annet syn på vaksinestrategien enn det du har. Det betyr ikke at man nødvendigvis er imot vaksinen på generelt grunnlag eller er tilhenger av Trump.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
21 minutter siden, Pivot said:

Mens andre igjen har familie og kjente som har opplevd alvorlige vaksinebivirkninger, både av denne vaksinen og pandemrix-vaksinen, og derav har et annet syn på vaksinestrategien enn det du har. Det betyr ikke at man nødvendigvis er imot vaksinen på generelt grunnlag eller er tilhenger av Trump.

Her er litt tall og fakta for deg:

Pandemrix ble satt 31 millioner ganger på noen få måneder. Man fant bivirkningene hurtig og tok den ut av programmet.

Covid vaksinene er satt snart 8 millarder ganger over snart 2 år. Det er forsvinnende lite sannsynlighet for å få bivirkninger av Moderna og Pfizer, som Norge bruker. Det er faktisk større sjans for å dø av covid enn å få alvorlige bivirkninger av våre vaksiner, og enda større sjans for å få long-covid. Pandemrix er en annen type vaksine. Det settes altså flere daglige doser med covid-vaksiner en det ble satt Pandemrix totalt. 

Endret av Anonio
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts Jeg er kjemperedd for bivirkningen av vaksinen! Jeg var superskeptisk og leste alt av info jeg kom over. Hadde jeg hatt muligheten til å kun tenke på meg selv så hadde jeg ikke tatt den. Men jeg har nær familie med alvorlig sykdom, jeg jobber tett på andre mennesker. Jeg tok vaksinen for dem. Man kan nemlig ikke få hjelp på et overfylt sykehus.

Derfor gjør dette innlegget ditt meg bare trist. At du rakker ned på andre folk som valgte å ikke tenke på seg selv og som tok et risikabelt valg fordi det gagnet mange.

Ts, hvordan tror du det hadde stått til på sykehusene dersom alle tenkte på seg selv og ingen tok vaksinen? Oppriktig spørsmål.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (18 minutter siden):

Her er litt tall og fakta for deg:

Pandemrix ble satt 31 millioner ganger på noen få måneder. Man fant bivirkningene hurtig og tok den ut av programmet.

Covid vaksinene er satt snart 8 millarder ganger over snart 2 år. Det er forsvinnende lite sannsynlighet for å få bivirkninger av Moderna og Pfizer, som Norge bruker. Det er faktisk større sjans for å dø av covid enn å få alvorlige bivirkninger av våre vaksiner, og enda større sjans for å få long-covid. Pandemrix er en annen type vaksine. Det settes altså flere daglige doser med covid-vaksiner en det ble satt Pandemrix totalt. 

Hva prøver du å si med dette? Hva hjelper disse tallene for de som faktisk blir rammet av alvorlige bivirkninger? De må jo leve med konsekvensen av å ha tatt vaksinen, uavhengig av hvor få andre som har opplevd det samme. Og jeg har ikke påstått at alvorlige bivirkninger oppstår hyppig. Men det forekommer, og jeg ser det på nært hold. På bakgrunn av at man vet at koronaviruset ikke er farlig for barn og unge, statistisk sett, så bør man avvente med vaksinasjon av denne gruppen. De som har stor nytte av vaksinen er de eldre og de i risikogruppen. For barn og unge er ikke nytten av vaksinasjon nødvendigvis større enn risikoen. Så, når du sier at det er større sjanse for å dø av covid-19 enn å få alvorlige bivirkninger av vaksinen så gjelder ikke dette for alle aldersgrupper. Risiko for alvorlig sykdom er ikke jevnt fordelt i befolkningen...

Endret av Pivot
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...