Gå til innhold

Fasilitetene på barsel på Rikshospitalet, noen som har født der og vært på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man tilgang til toaletter fra rommet? Eller må man ut i fella gang for toaletter? Noen som vet?

Er rommene nedslitte eller i fin tilstand?

Hadde satt pris på tilbakemeldinger :) Skal føde der, men har aldri sett avdelingen.

Anonymkode: a917d...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk familierom da vi fikk tvillinger. Bittelite rom, men plass til to senger og stelleplass. Stort eget bad, tror alle rommene har eget bad der, men på flersengsrom må man jo dele badet. Kjøkken med buffet i gangen hvor man henter mat. 

Anonymkode: 2cc92...6d3

• Liker 1
Skrevet

Håper det finnes muligheter for å få alenerom, pga andre faktorer 🙏🏻

Synes dere dusjene var fine og renslige?

Prøver å skape meg et bilde av hvor slitte / fine fasiliteter det er etc.

Om det er okei der liksom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Håper det finnes muligheter for å få alenerom, pga andre faktorer 🙏🏻

Synes dere dusjene var fine og renslige?

Prøver å skape meg et bilde av hvor slitte / fine fasiliteter det er etc.

Om det er okei der liksom.

Det er som sykehus flest, ikke veldig nedslitt men helt greit. La ærlig talt ikke merke til om dusjen var fin eller ikke etter fødsel, det er jo ikke spesielt viktig i mine øyne. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er som sykehus flest, ikke veldig nedslitt men helt greit. La ærlig talt ikke merke til om dusjen var fin eller ikke etter fødsel, det er jo ikke spesielt viktig i mine øyne. 

Vanskelig å få enerom på Riksen, de er forbehold flerlinger og syke mødre som Riksen har en del av da de har landsfunksjon for hjertesyke gravide og mange komplekse svangerskap. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da har du ikke vært på Bærum. Der hadde du lagt merke til dusjen😫

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vanskelig å få enerom på Riksen, de er forbehold flerlinger og syke mødre som Riksen har en del av da de har landsfunksjon for hjertesyke gravide og mange komplekse svangerskap. 

Ja og det er absolutt bra at det er sånn. 
Jeg er hjertesyk gravid faktisk og skal derfor føde der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja og det er absolutt bra at det er sånn. 
Jeg er hjertesyk gravid faktisk og skal derfor føde der.

Jeg har også hjertefeil og fødte der i fjor. Jeg fikk enerom sammen med far i tre døgn. Vet ikke om det tilfeldig pga at de hadde kapasitet disse dagene.

Bare send meg pm hvis du lurer på noe 

Skrevet
Sydenkupp skrev (58 minutter siden):

Jeg har også hjertefeil og fødte der i fjor. Jeg fikk enerom sammen med far i tre døgn. Vet ikke om det tilfeldig pga at de hadde kapasitet disse dagene.

Bare send meg pm hvis du lurer på noe 

Tusen takk🙏🏻 Det kan det hende jeg gjør, snilt av deg💗

Skrevet (endret)

De har fått flere enerom, men det er fremdeles de som har barn innlagt på nyfødt/intensiv som har prioritet. Riksen er alltid full fordi de tar inn risikofødende jevnt hele året så det er dessverre ikke slik at man har større sjanse for enerom om man er syk. Jeg hadde selv fødeplass på Riksen pga sykdom og dertilhørende høyrisikosvangerskap/-fødsel og har måttet dele rom enkelte netter. Alle vil jo ha enerom og de gjør så godt de kan. Trøsten er at om man må dele er det med bare én annen. 

Endret av Arkana
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...