Gå til innhold

8 mnd siden fødsel. Fremdeles bekkenløsning (?) Noen her som slet, men ble bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bekkenløsning i 1 trimester. Etter fødselen ble det annerledes og fra google kom jeg frem til at jeg kanskje hadde "ammegikt". Jeg har da trøstet meg med at det blir bra når jeg slutter å amme.

Leste på ammehjelpen nå nettopp at det ikke har noen hensikt å slutte å amme om en har bekkensmerter. Det var faktisk motsatt, amming hjelper visstnok på bekkensmerter.

Jeg ble litt knust rett og slett. Jeg er livredd for at dette er permanent. Jeg har ikke gått en skikkelig tur på over et år 😭 Hver gang jeg prøver orker jeg ca 30 min og det verker i flere dager etterpå. Såpass at verken i hoften holder meg våken om natta.

Er det noen andre her som har opplevd lignende? Merket du forskjell når du sluttet å amme?

Anonymkode: d41b9...8c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg merket forskjell da jeg gikk til kiropraktor. Har du prøvd det? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fikk bekkenløsning i 1 trimester. Etter fødselen ble det annerledes og fra google kom jeg frem til at jeg kanskje hadde "ammegikt". Jeg har da trøstet meg med at det blir bra når jeg slutter å amme.

Leste på ammehjelpen nå nettopp at det ikke har noen hensikt å slutte å amme om en har bekkensmerter. Det var faktisk motsatt, amming hjelper visstnok på bekkensmerter.

Jeg ble litt knust rett og slett. Jeg er livredd for at dette er permanent. Jeg har ikke gått en skikkelig tur på over et år 😭 Hver gang jeg prøver orker jeg ca 30 min og det verker i flere dager etterpå. Såpass at verken i hoften holder meg våken om natta.

Er det noen andre her som har opplevd lignende? Merket du forskjell når du sluttet å amme?

Anonymkode: d41b9...8c1

Fikk tips om å hvile om det gjør vondt, ikke presse seg til å gå turer. Det hjalp å gå til fysioterapi som var flink på akkurat dette. 

Har aldri ammet, men har merket bekkenløsning i 1 år etter fødsel. Det gikk en stund før det begynte å gå over. 

Anonymkode: 2042b...74d

Skrevet

Jeg hadde noen runder hos naprapat før jeg ble bra 

Anonymkode: da084...367

Skrevet

Kiropraktor funker.

Anonymkode: b1b23...57c

Skrevet

Jeg måtte til manuellterapaut/fysioterapaut. Fikk behandling for det ustabile leddet og et treningsprogram for å stabilisere muskulaturen rundt hoften. Det tok lang tid før jeg merket bedring med trening, ikke helt i mål enda. 11 mnd siden fødsel. 

Få deg en faglig vurdering, så vet du hvor mye du skal presse deg og hva som hjelper. 

Anonymkode: 3f97d...2c5

Skrevet

Slutt å Google og gå til lege/fysio/kiropraktor 

Anonymkode: e5da5...754

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...