AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg synes nyttårsaften er den verste kvelden i året. Jeg har ingen traumer eller negative erfaringer med det fra tidligere, har av uforklarlige grunner en ubehagelig følelse inni meg den kvelden. Vet ikke hvorfor. Jeg har alltid familie rundt meg og det er alltid dekket opp og stelt i stand til en fin feiring. Men jeg er trist likevel. Denne følelsen har jeg hatt så lenge jeg kan huske… Er det flere som meg? Trur jeg er trist fordi jeg alltid ser tilbake på året som er forbi. Men skjønner ikke at det er negativt, har er veldig kjedelig A4 liv, med jobb, bolig, mann og ett barn (som jeg er veldig fornøyd med). Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Har dere råd? Flere som meg der ute? Anonymkode: 39dd7...fe8 11
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Jeg er lik. Som om jeg skulle skrevet det selv. Anonymkode: f97ea...ce1 7
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Helt likt som meg, tror jeg må følge tråden din ts. Anonymkode: 86a0a...15a 6
Marvelous Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Samme her, trodde alltid at jeg var alene om å føle det sånn. 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes nyttårsaften er den verste kvelden i året. Jeg har ingen traumer eller negative erfaringer med det fra tidligere, har av uforklarlige grunner en ubehagelig følelse inni meg den kvelden. Vet ikke hvorfor. Jeg har alltid familie rundt meg og det er alltid dekket opp og stelt i stand til en fin feiring. Men jeg er trist likevel. Denne følelsen har jeg hatt så lenge jeg kan huske… Er det flere som meg? Trur jeg er trist fordi jeg alltid ser tilbake på året som er forbi. Men skjønner ikke at det er negativt, har er veldig kjedelig A4 liv, med jobb, bolig, mann og ett barn (som jeg er veldig fornøyd med). Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Har dere råd? Flere som meg der ute? Anonymkode: 39dd7...fe8 Hater nyttårsaften selv. Er alltid alene med datteren min i tillegg. Føler meg så fortapt hver nyttårsaften. Tenker mye over at jeg er alene. Anonymkode: a4377...3f5 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 Noen er sånn at de blir nostalgiske og sørger over det som har vært. Andre (som meg) gleder seg over det som skal komme isteden. Forsøk å skifte fokus fra fortid og over tim framtid. Tenk på alle de nye mulighetene som et nytt år gir, alle de fine tingene som skal skje. Fokuser framover, ikke bakover. Det er helt ok å mimre litt, men så må man begynne å gå framover igjen. Anonymkode: 0f696...012 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Det er så mye håp om fremtiden, nyttårsforsetter og annet på den dagen. Håp om et enda bedre år, mens for min del vet jeg at det går i motsatt retning. I fjor la jeg meg før klokken 12, og latet som om det bare var en vanlig dag, for å slippe alle tankene rundt det. Anonymkode: 299b0...597
Gjest Tamsi Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 Ikke på nyttårsaften, men kjenner på det samme hver gang bursdagen min nærmer seg. Vemodig på en måte.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 Har ikke det slik med nyttårsaften, men faktisk med helt vanlige søndager, spesielt om høsten og vinteren. Dette er dager jeg aldri har opplevd noe negativt sånn sett, men dager jeg husker det skjedde lite, var lite på TV (opera og kunstløp på skøyter), og foreldre som lå på sofaen og så på TV. For meg er dette svært deprimerende dager. Vanskelig å forklare, men for meg har søndager alltid vært lange dager med stygt vær, mørkt lys ute, ja rett og slett deprimerende. Liker den dag i dag best vanlige hverdager og lørdager! Dette gjelde forøvrig også helligdager…. Anonymkode: 512d8...dfd 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 Jeg har det ikke sånn. Nyttårsaften betyr veldig lite, hverken fra eller til. Raketter er også bare noe tull synes jeg. Det plager dyra og føles som bortkasta penger. Kan kanskje litt av grunnen til at mange blir litt triste den spesifikke dagen, være at det liksom er slutten på en periode av året man ser fram til? Rett etterpå kommer jo typisk hverdagen, selv om det er kaldt og guffent ute. Mange har sikkert også laget seg en rekke nyttårsforsett og annet som ikke akkurat er særlig gøy. Anonymkode: 2e8db...6dc 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke det slik med nyttårsaften, men faktisk med helt vanlige søndager, spesielt om høsten og vinteren. Dette er dager jeg aldri har opplevd noe negativt sånn sett, men dager jeg husker det skjedde lite, var lite på TV (opera og kunstløp på skøyter), og foreldre som lå på sofaen og så på TV. For meg er dette svært deprimerende dager. Vanskelig å forklare, men for meg har søndager alltid vært lange dager med stygt vær, mørkt lys ute, ja rett og slett deprimerende. Liker den dag i dag best vanlige hverdager og lørdager! Dette gjelde forøvrig også helligdager…. Anonymkode: 512d8...dfd Akkurat sånn har jeg det også! Hater søndager! Enig med deg også TS! Anonymkode: 71fc4...f29
Gjest AprilRyan Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Ja, litt, men mest i januar egentlig. Da er det nytt år, men den måneden er alltid så grå og trist synes jeg. Hele desember er full av jul, glede, glitter og stas, og så kommer januar og da må man være fornuftig, folk skal på slankekur og spare penger. Vet at jeg ikke må gjøre alt det, men det er det fokuset og jeg blir ofte litt trist av det.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Jeg ELSKER nyttårsaften!! Tror det handler noe om min ptsd, når jeg ser rakettene sprenge så føler jeg at det matcher hvordan jeg føler meg på innsiden VS hva som skjer foran meg Står der å ser på rakkene i gledefryd og med gledehyl, står å hopper med min fresende pinne i ene armen og champagnen i den andre!!! Nyyyyter det og er totalt lykkelig! Har ikke tid til at typen skal gi meg godt nyttårskyss en gang 😂 Anonymkode: e5bdc...36f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ELSKER nyttårsaften!! Tror det handler noe om min ptsd, når jeg ser rakettene sprenge så føler jeg at det matcher hvordan jeg føler meg på innsiden VS hva som skjer foran meg Står der å ser på rakkene i gledefryd og med gledehyl, står å hopper med min fresende pinne i ene armen og champagnen i den andre!!! Nyyyyter det og er totalt lykkelig! Har ikke tid til at typen skal gi meg godt nyttårskyss en gang 😂 Anonymkode: e5bdc...36f Adrenalin er vell hovedpoenget mitt her Anonymkode: e5bdc...36f 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Føler det også sånn, vemodig og trist følelse. Anonymkode: cd36c...c25
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 Jeg har det likedan. For min del handler det nok om at jeg elsker jul. Plutselig er det mørkt i alle vinduer (adventsstjerne og adventsstaker er jo tatt bort) og januar, februar og mars virker så ulidelig lange. Det går liksom rett fra lys, late dager med god mat og koselige selskaper, til slankekur og jobb. 😅 Anonymkode: b65f9...537 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 Jeg har det akkurat sånn på nyttårsaften. Hver nyttårsaften i oppveksten min var det sånn at jeg og pappa hadde det veldig koselig sammen, og han var tilstede og engasjert. Mamma mislikte nyttårsaften, sa ofte stygge bemerkninger om fyrverkeri og støy, mens hun valgte å dope seg ned i løpet av kvelden. Flere ganger var hun på jobb også. Da jeg gikk på videregående ble mamma og pappa skilt, og da ble det masse kaos i familien. De gangene jeg var sammen med pappa, var bestandig de beste. Etter videregående har jeg aldri feira nyttårsaften med pappa, på grunn av at jeg har flytta langt vekk og pappa ble veldig kreftsyk. Så da har jeg aldri hatt noen faste jeg personer å være sammen med. Har løst dette med å drikke masse alkohol. Og i mars 2019 døde pappa av kreft. Jeg synes nyttårsaften er en grusom dag. Det er slitsomt å være alene år etter år. Dessuten savner jeg pappa veldig mye, og det er utrolig vondt at han er død. Husker han gjorde veldig mye for meg og oss to hver eneste nyttårsaften da jeg var liten. Julaften er heller ikke en hyggelig og fin dag, men nyttårsaften er egentlig mye verre altså. Da kjenner jeg smertene ekstra mye. Jeg synes ikke at 17.mai er en bra dag i året heller, men vet ikke om det har med alder å gjøre eller på grunn av mangel på familie og venner. I 2020 og 2021 feira jeg hjemme for meg selv. Flere her som synes at nyttårsaften er en vond dag? Anonymkode: ea3aa...786 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 Nyttårsaften er årets verste dag, aner ikke hvorfor. Anonymkode: 58b21...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 Nyttårsaften er fæl fordi det er en forventning om at det skal bli så bra, men så sitter man der alene eller med et par raringer og bare håper at det snart skal være over. Jul og bursdag kan være ille det og, men nyttårsaften er klart verst sånn. Anonymkode: 0256e...6de 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå