AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg har problemet med slimhoste og surkling i brystet. Surklingen er der spesielt når jeg legger meg ned. Det er vanskelig å sove for jeg hører bare på lydene. Hosten kommer i hosteanfall, brystet føles ganske tett når jeg hoster. Jeg tror jeg bare har vanlig forkjølelse, men har bestilt Covidtest siden det anbefales ved luftveissymptomer. Hvor lenge ser man det an før man kontakter legen? Jeg er ikke vant til denne type surklelyder, så usikker på om det er noe å få sjekket ut. Anonymkode: aac64...53b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Så lenge allmentilstanden er god og feberen kan reduseres ved paracet kan du vente en ukes tid. Legg noen bøker under sengestolpene ved hodet, eller hent noen store sofaputer så du kan ligge med hodet hevet. Det hjelper når man er tett i brystet ved søvn. Anonymkode: 7fd32...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Klarer du å få hostet ut slimet? Så vil du få mindre surkling. Anonymkode: 091fa...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge allmentilstanden er god og feberen kan reduseres ved paracet kan du vente en ukes tid. Legg noen bøker under sengestolpene ved hodet, eller hent noen store sofaputer så du kan ligge med hodet hevet. Det hjelper når man er tett i brystet ved søvn. Anonymkode: 7fd32...1b5 Takk for svar! 😊 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klarer du å få hostet ut slimet? Så vil du få mindre surkling. Anonymkode: 091fa...6e8 hoster opp noe slim, men ikke mye av gangen. Kan forsøke mer slimløsende. Anonymkode: aac64...53b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar! 😊 hoster opp noe slim, men ikke mye av gangen. Kan forsøke mer slimløsende. Anonymkode: aac64...53b Vann og te er også veldig bra ved slimhoste så du trenger ikke bruke penger på apotekvarer. Anonymkode: 7fd32...1b5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vann og te er også veldig bra ved slimhoste så du trenger ikke bruke penger på apotekvarer. Anonymkode: 7fd32...1b5 Har ikke prøvd te enda, takk for tips. Anonymkode: aac64...53b
skruf Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Du får kjøpt bronkyl reseptfritt på apotek, det er veldig effektivt for å løsne opp slim. Det er brusetabletter som du løsner opp i et glass vann. Sitruslignende smak, så ikke vond å drikke I tillegg viktig med rikelig væskeinntak for å løsne opp slimet, te er genialt da det også lindrer sår hals og svelg. Gjerne med litt honning i (nettopp vært forkjøla selv, endte i en bronkitt pga masse slim som satt fast, så fikk anbefalt bronkyl av legen) Også lurt å unngå mye melk og melkeprodukter da det forverrer slimsituasjonen God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 skruf skrev (4 timer siden): Du får kjøpt bronkyl reseptfritt på apotek, det er veldig effektivt for å løsne opp slim. Det er brusetabletter som du løsner opp i et glass vann. Sitruslignende smak, så ikke vond å drikke I tillegg viktig med rikelig væskeinntak for å løsne opp slimet, te er genialt da det også lindrer sår hals og svelg. Gjerne med litt honning i (nettopp vært forkjøla selv, endte i en bronkitt pga masse slim som satt fast, så fikk anbefalt bronkyl av legen) Også lurt å unngå mye melk og melkeprodukter da det forverrer slimsituasjonen God bedring! Takk for tips! Prøvde te i dag og det lindret og virket som det løsnet litt. Prøver å drikke mye, men kan alltids bli flinkere. Godt å få noen tips her, vil helst ikke mase på en overarbeidet fastlege før det er et reelt behov. 😊 Anonymkode: aac64...53b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå