Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Litt bakgrunn. 
Jobbet som leder ned personalansvar i over 10 år, og trives med rollen.

I nåværende jobb har jeg hatt utfordringer med personell, som var der før jeg startet, og har faktisk opplevd å gjort det bra i de personalsakene selv om det krevde mye av meg.

Har en ansatt som har vært i bedriften i ca. 8 år og opplevdes om utrolig slitsom, irritert og ustabil. Jeg har nå tatt tak i oppførselen til vedkommende, da den er uholdbar for fler, og dette liker ikke helt den ansatte, selv om den ansatte mener hen har et problem.

Pga den ansattes oppførsel og væremåte, har jeg nå begynt meg å grue meg til jobb, da man aldri vet hva som venter av den ansatte. Min leder er fullt klar over dette, men føler jeg ikke får den hjelpen jeg trenger til å håndtere denne konkrete saken, og det sliter meg ut. Det er utrolig tidkrevende og energi krevende og slik har det vært i over 1 år! 

Jeg er så rådvill, gruer meg til jobb, og vil egentlig slutte….noen gode råd? 

Anonymkode: 43302...d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rett og slett det å slutte. Du har gjort så mye bra for dette arbeidsstedet, og kollegaene dine kommer nok til å savne det stort foruten denne store kvisa, men du kan ikke ofre deg for en jobb. Hvis en arbeidstaker velger å gjøre det ulidelig på jobb, så blir det gjerne slik med mindre man tydelig klarer å skjære gjennom. Det er utrolig vanskelig, og det er ingen tapt sak om man ikke klarer det. Man kan ikke bestemme hva andre gjør, men du kan i alle fall velge hva du vil gjøre med det. Det har vært sånn i ett år, og vil trolig ikke endre seg, så jeg synes du skal se deg om en annen plass. Ditt pågangsmot vil nok bli satt pris på mange andre steder. 

Anonymkode: ca46a...7e5

Skrevet

Jeg ville også sluttet. 

Anonymkode: a4493...2e6

Skrevet

Er selv leder, og vet at slike saker er tøffe. 

Hvordan påvirker denne ansatte det generelle arbeidsmiljøet til øvrige ansatte? Er det flere enn deg som gruer seg til å gå på jobb? Har du en HR du kan alliere seg med? 

Dersom vedkommende forsurer og ødelegger arbeidsmiljøet er faktisk det oppsigelsesgrunnlag. 

Men man må naturligvis gå riktig frem. 

Anonymkode: 1ffbc...774

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Litt bakgrunn. 

I nåværende jobb har jeg hatt utfordringer med personell, som var der før jeg startet, og har faktisk opplevd å gjort det bra i de personalsakene selv om det krevde mye av meg.

Har en ansatt som har vært i bedriften i ca. 8 år og opplevdes om utrolig slitsom, irritert og ustabil. Jeg har nå tatt tak i oppførselen til vedkommende, da den er uholdbar for fler, og dette liker ikke helt den ansatte, selv om den ansatte mener hen har et problem.

Pga den ansattes oppførsel og væremåte, har jeg nå begynt meg å grue meg til jobb, da man aldri vet hva som venter av den ansatte. Min leder er fullt klar over dette, men føler jeg ikke får den hjelpen jeg trenger til å håndtere denne konkrete saken, og det sliter meg ut. Det er utrolig tidkrevende og energi krevende og slik har det vært i over 1 år! 

Bytt Jobb om det går på helsa di. Har du ingen over deg som kan bistå?

Anonymkode: c1aee...1ea

Skrevet

Hadde det på samme måte og slutta. Har ikke angret én dag. Det føltes som om jeg var styrer for en barnehage, ikke lederen til voksne folk med ansvarsfulle jobber. 

Anonymkode: d7ea8...d47

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei

Litt bakgrunn. 

Siden den ansatte selv mener å ha et problem, er det da diskutert hva både du og den ansatte kan ønske seg av endring og hvordan oppnå dette? Har den ansatte selv bidratt med forslag til løsning? Har det fremkommet noen årsak til at den ansatte oppfører seg på en slik måte at det oppfattes som et problem for leder, kollegaer og den ansatte selv? 

Er bedrifthelsetjenesten involvert? Har du sett på hjelpemidler (veiledere finnes på nett) angående arbeidsmiljø? Tror noe finnes på arbeidstilsynet nettsider. 

Anonymkode: 6b8d7...aa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 22.54):

Hei

Litt bakgrunn. 

Jeg er også i en slik situasjon, der man hele tiden må jobbe med en ansatt og lite nytter. Jeg har også sagt fra til sjefen, men ikke fått noen hjelp derfra. For mange sjefer er det lettere og dytte ting under teppe, enn og ta tak i de dessverre. Jeg søker meg nok ny jobb snart og anbefaler deg og gjøre det samme også. Lykke til.

Anonymkode: e18eb...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...