AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Helt sikkert ikke normalt, men vi gjør det. Annenhver helg fra fredag til søndag både natt, dag og morgen. Vi jobber med als syke personer på østlandet. Arb.giver sier vi kan vente oss en knekk om vi jobber overtid. Vi alle har 90% stilling. Flere i helse som jobber annenhver helg? Ikke bare lørdag her. 🙋♀️🤦♀️ Anonymkode: deaa7...9a2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Hvor mange ukedager jobber du? Anonymkode: 87d2c...682 1
Knirke Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 Er pasientene sykere i helgene? Hvis nei, så blir du ikke noe mer sliten av å jobbe helg enn en vanlig ukedag. Regner med du har plenty med fridager midt i uka. 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 Vil du ha motivasjon så begynn med skritteller Anonymkode: dccda...4a8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Knirke skrev (13 minutter siden): Er pasientene sykere i helgene? Hvis nei, så blir du ikke noe mer sliten av å jobbe helg enn en vanlig ukedag. Regner med du har plenty med fridager midt i uka. Litt annen bemanning i helgene de fleste steder. I tillegg er det ofte flere ufaglærte på jobb, og det blir tyngre for de som er faste og har ansvar. Pårørende kommer gjerne også i helgene, og har god tid til å snakke om alt de vil ta opp. Ikke TS Anonymkode: c14be...52e 15
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 Men du jobber vel ikke ekstra? Antall vakter vil vel være likt tilslutt ? Jeg jobber stort sett 3 av 4 helger i måndten og har da flere fridager i uka. Blir jo ikke mer sliten av det. Anonymkode: e7a02...185 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Men du har vel tilsvarende fri i ukedagene? Jobber ikke mandag til fredag, og så rett på fredag, lørdag og søndag også....? Anonymkode: 0d8d1...f49 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men du har vel tilsvarende fri i ukedagene? Jobber ikke mandag til fredag, og så rett på fredag, lørdag og søndag også....? Anonymkode: 0d8d1...f49 Min venninne jobber også annenhver helg slik TS beskriver. Jeg har ikke fullstendig oversikt over turnusen hennes, men jeg vet at hun har 2 perioder med 8 dager sammenhengende i løpet av en måned. Anonymkode: 283fe...e79
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Du jobber ikke mer enn oss andre. Du får fri tilsvarende de helgene du jobber? Jobber også annenhver helg. Går helt fint Anonymkode: d3ea6...5f7 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 Knirke skrev (5 timer siden): Er pasientene sykere i helgene? Hvis nei, så blir du ikke noe mer sliten av å jobbe helg enn en vanlig ukedag. Regner med du har plenty med fridager midt i uka. Lol, det er en grunn til at det er bestemmelser ad. arbeid på helligdager. For de fleste vil det være mindre tiltalende å jobbe disse tidene, og derfor blir man økonomisk kompensert for det. Doh. Anonymkode: 5dfa8...023
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lol, det er en grunn til at det er bestemmelser ad. arbeid på helligdager. For de fleste vil det være mindre tiltalende å jobbe disse tidene, og derfor blir man økonomisk kompensert for det. Doh. Anonymkode: 5dfa8...023 Mindre tiltalende ja, men mer slitsomt ? Merkelig Anonymkode: e7a02...185 2
Whistler Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Helt sikkert ikke normalt, men vi gjør det. Annenhver helg fra fredag til søndag både natt, dag og morgen. .......... Anonymkode: deaa7...9a2 Helt normalt for helkontinuerlig skifttjeneste der man ikke har dispensasjon til lengre skift enn 8 timer (pluss litt overlapp).
Knirke Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Lol, det er en grunn til at det er bestemmelser ad. arbeid på helligdager. For de fleste vil det være mindre tiltalende å jobbe disse tidene, og derfor blir man økonomisk kompensert for det. Doh. Anonymkode: 5dfa8...023 Ja, og.... ? Jeg jobber over 50% av årets helger. Kan ikke akkurat si jeg blir mer sliten på en søndag enn på en mandag.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Jeg skjønte ikke helt.. jobber dere natt, dag og morgen helt fra fredag-søndag? Altså dere går på vakt fredag og av vakt søndag? Min samboer er helsefagarbeider og jobber stort sett maks 8 timer om gangen. Hun jobber 100% og har da noen hverdager fri når hun har jobbet helg. Jobber vel 150 timer mnd+ litt overtid. De har nylig gått over til tredjehver helg, men like mange arbeidstimer. Har du noe fri på hverdager da? Hvis ikke er dette mer enn normalt ja! Anonymkode: cd0ad...83e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skjønte ikke helt.. jobber dere natt, dag og morgen helt fra fredag-søndag? Altså dere går på vakt fredag og av vakt søndag? Min samboer er helsefagarbeider og jobber stort sett maks 8 timer om gangen. Hun jobber 100% og har da noen hverdager fri når hun har jobbet helg. Jobber vel 150 timer mnd+ litt overtid. De har nylig gått over til tredjehver helg, men like mange arbeidstimer. Har du noe fri på hverdager da? Hvis ikke er dette mer enn normalt ja! Anonymkode: cd0ad...83e Nei vi jobber 4 dager med netter annenhverhelg, så skifter vi til 4 dager i helg (torsdag-søndag) med ettermiddag. Jo vi har fri mandagen etter helg, pluss noen enkeltdager innimellom. Men det er i helgene folk har tid til å være sosial, i helgene man gjerne vil finne på ting. Det kan jeg ikke bruke den andre helgen min på, da har jeg mine tre små barn. Anonymkode: deaa7...9a2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Da hadde jeg skiftet jobb! Så mye helgejobbing er utrolig slitsomt. Jobber selv i helsevesenet. Jobber langvakter 4 hver helg. Har kun 2 delt turnus. Anonymkode: 0d2d3...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 Er desverre flere og flere som blir tvunget til annenhver helg nå, og man blir mer sliten av det, for du får som regel bare en fridag før og en etter jobbehelgen, og ikke 2 sammenhengende dager. Jeg jobbet mye helg før, og du føler nesten ikke du har noe liv utenfor jobben, for når du har fri, er alle andre på jobb. Ville anbefalt deg å se etter ny jobb, det gjør jeg. Anonymkode: 5f4b2...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #18 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 0.21): Er desverre flere og flere som blir tvunget til annenhver helg nå, og man blir mer sliten av det, for du får som regel bare en fridag før og en etter jobbehelgen, og ikke 2 sammenhengende dager. Jeg jobbet mye helg før, og du føler nesten ikke du har noe liv utenfor jobben, for når du har fri, er alle andre på jobb. Ville anbefalt deg å se etter ny jobb, det gjør jeg. Anonymkode: 5f4b2...e9e Nettopp. Det er slitsomt. Og det er hele fredagen, hele lørdagen og hele søbdagen på jobb. Anonymkode: deaa7...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #19 Skrevet 19. november 2021 Bytt jobb. Finnes nok av andre turnus jobber med 3 og 4 hver helg. Anonymkode: 93cde...b6a
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #20 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 13.41): Du jobber ikke mer enn oss andre. Du får fri tilsvarende de helgene du jobber? Jobber også annenhver helg. Går helt fint Anonymkode: d3ea6...5f7 Folk er veldig forskjellige, for meg var helgejobbing helt forferdelig og ga meg lite stabilitet. Anonymkode: 8815d...725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå