Bonnie Skrevet 8. oktober 2005 #1 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har 2 barn på 9 og 10 år som jeg tenkte å lage julekalender (pakkekalender) til. De skal åpne annenhver dag. Noen som har tips til hvordan jeg kan lage denne kalenderen? På forhånd takk!
Gjest Madeline Skrevet 8. oktober 2005 #2 Skrevet 8. oktober 2005 Mener du hva som skal være inni pakkene eller hvordan du skal lage selve kalenderen? Det har vært flere tråder om dette i det siste: her, her og her
Pearl Skrevet 8. oktober 2005 #3 Skrevet 8. oktober 2005 Du kan gjøre det enkelt med en pinne som du pynter med litt glitter og rødt, så henger du pakkene ned fra denne. Du kan ha fyrstikkesker, 24 stk, skrive en liten lapp i hver som beskriver hvor ungene kan finne gavene sine. Eller du kan gå til innkjøp av en billig kalender, du kan sikkert finne dem for rundt hundrelappen eller to. Du kan også legge en overraskelse under puta, bak døra på rommet eller andre faste plasser som de kan dem på om morningen. Men uansett så er det lurt å tilføre både aktiviteter dere skal gjøre uansett, pratiske ting du skal kjøpe og småting som er til glede. Da blir det en spennende og uforutsigbar kalender og ikke så dyrt i det store og hele.
Gjest nevèsta Skrevet 23. oktober 2005 #4 Skrevet 23. oktober 2005 Hvis du vil legge litt jobb i en (det er ikke så veldig vanskelig) kan du lage av strie. Klipp til et passe stort stykke og sy en løpegang i toppen. Der trer du i en "henger" (husker ikke hva det heter, men mange bruker det til å henge opp broderier på, fås kjøpt i hobbyforetninger). Sy fast 24 små ringer der gavene kan henges, og klipp ut filtfigurer (nisser, lys, engler, fugler...) som du limer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå