AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg skal på jobbintervju etter å ha vært arbeidsløs i lang lang tid. En av grunnene til at jeg har vært arbeidsløs er at jeg ikke har søkt jobb. Dette var selvsagt svært destruktivt og økonomisk kostbart. Nå har jeg kommet inn på jobbintervju og jeg regner med at jeg vil bli spurt om det store hullet i CVen. Jeg vil også kanskje bli spurt om hvordan jeg kom ut av det destruktive livet jeg levde. For å komme ut av det destruktive livet har jeg tatt kontakt med familie og venner, men jeg har også begynt å gå til psykolog. Bør jeg være ærlig i jobbintervjuet og si at psykologbehandling er en del av det jeg har brukt og fortsatt bruker? Det er snakk om jobb i det offentlige. Anonymkode: 8edd7...edf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Du vil bli spurt om det, ja. Og da er det viktig at du svarer politisk korrekt. Du skal ikke være ærlig, og du skal ikke bruke intervjuet som en psykologtime. Et svar bør se noe ala dette ut: "Har vært igjennom en vanskelig periode i livet, men har fått behandling og har kommet meg ut av det, og ser nå utelukkende framover. Ingenting ville gledet meg mer enn å få muligheten hos dere, og jeg føler meg sterk og klar for utfordringene og mulighetene denne jobben innebærer." Anonymkode: 39cd9...46a 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Hvis de spør om hullet i CV kan du f.eks si at du var en del syk og ikke ville belaste en arbeidsgiver med det, men at du nå heldigvis har blitt helt frisk uten fare for tilbakefall og klør etter å starte i jobb igjen. For all del ikke utbroder problemene og hvilken behandling du er under. Hvis de begynner å spørre deg enda mer inngående, svar kort, «det var trasig da det sto på, men nå gleder du deg til å jobbe igjen. Og så kan du stille spørsmål om jobben for å avlede. Mange går i fella og tror en representant for en potensiell arbeidsgiver nesten er venn «vi fikk så god tone/kjemi» og ender opp med å lekse opp hele sykdomshistorien. Sykefravær er en kjempekostnad for arbeidsgivere som de gjør alt for å unngå. Jeg tror du klarer deg fint, vær deg selv og fokuser på hva du kan tilføre ny arbeidsgiver og ikke hva du har opplevd i det store CV-hullet, det er historie.👍 Anonymkode: e1740...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Jeg har hull i CV, men har skrevet på CV hva det gjelder uten å bli altfor personlig. For eksempel i perioden da jeg var på AAP skrev jeg "periode med sykdom og arbeidsavklaring". Ingen har spurt om det når jeg har vært på intervju fordi jeg har ikke gjort det sånn at de føler et behov for å spørre. Hvis de spør så ville jeg vært ærlig uten å bli for personlig. De har ikke noe med detaljene rundt det så jeg hadde ikke svart mer siden det er irrelevant om jeg har vært syk for 5 år siden. Du kan bare si at du har hatt en lengre periode med sykdom, men ville ikke nevnt noe om psykolog nå. Det kan du ta om du blir ansatt. Anonymkode: 9d596...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå