AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Lang historie kort: Jeg var sammen med mannen i ti år, samboere i ni av dem. I mine øyne har vi vært veldig lykkelige, hvor vi stadig har fått høre at vi fortsatt ser nyforelska ut. Vi har felles verdier, felles interesser, felles syn på fremtiden, mye tillit, lik humor, massevis av nærhet og lista går videre. Han har alltid overøst meg med bekreftelser og komplimenter, og jeg har følt meg svært elsket og satt pris på. De siste månedene har han virket ekstra glad i meg, og vi var blant annet på en veldig fin ferietur sammen. Plutselig en dag kom jeg hjem, og han satt seg ned ved siden av meg i sofaen og sa han ville gjøre det slutt. Jeg fikk ganske vage grunner, alt han sa var at han var usikker på hele forholdet, og det hadde han vært en liten stund. Han hevdet at han ikke har møtt en annen. Da jeg spurte om hvorfor det har virket som om han har vært ekstra glad i meg i det siste, sa han at han hadde overkompensert. Han har ikke på noe som helst tidspunkt gitt uttrykk for at han var usikker på forholdet. 15 minutter senere tok han med seg en koffert med klær og forsvant ut av døra. Dette er noen uker siden, og jeg har knapt hørt fra han siden. Jeg sitter igjen som et digert spørsmålstegn og er naturlig nok helt knust. Tanken på at han har gått rundt og hatt lyst til å kvitte seg med meg mens jeg har trodd alt var kjempefint er fullstendig ødeleggende. Det jeg egentlig lurer på er om noen har vært i en lignende situasjon og kan dele noen erfaringer om tiden etter? Slik det er nå kan jeg ikke se for meg at jeg noensinne kan klare å stole på en mann igjen. Når han, som jeg trodde elsket meg over alt på jord, kan pakke sammen sakene sine på så kort tid, da føler jeg at hvem som helst kan gjøre det. Åpenbart kan vi ikke ha hatt det så fint som jeg trodde, men jeg kan ikke fatte hvordan jeg noensinne kan være i stand til å føle meg trygg i et forhold igjen. Anonymkode: 04fd0...5b2 23
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Du ble nok ikke dumpet fullstendig ut av det blå. Du har sett det du vil se i forholdet og har ikke lagt merke til at han har vært ulykkelig og på vei bort. Anonymkode: 3e1b9...db3 19
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Tipper han har møtt en annen. Overkompensering fordi dårlig samvittighet. I så fall skal du være glad det skjedde nå. Men ja, mennesker flest fortjener ikke tillit, det er den harde sannhet. Anonymkode: 770a1...ec1 44
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Så forferdelig ❤ Med min eks var det slik. Det kom som lyn fra klar himmel for meg, men han var en type som grublet mye og holdt mye for seg selv og latet som ingenting. Det tok vel et år før jeg var kommet meg over det, og så møtte jeg en mann 4 år etterpå som jeg idag er sammen med og som jeg nok er en bedre match med. Når jeg ser tilbake så tenker jeg at det er fint det ble sånn selv om det var grusomt der og da. Anonymkode: cc2ad...0ce 17
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du ble nok ikke dumpet fullstendig ut av det blå. Du har sett det du vil se i forholdet og har ikke lagt merke til at han har vært ulykkelig og på vei bort. Anonymkode: 3e1b9...db3 Det kan godt være det har vært tegn jeg ikke har sett. Jeg tenker knapt på noe annet. De siste månedene var han veldig opptatt av å planlegge fremtidige ferieturer, vi bestilte billetter til diverse opplevelser osv. Han har til tider virket noe engstelig, men jeg kunne ikke i min villeste fantasi tenke at det var på grunn av forholdet vårt. Han hadde en annen god forklaring på hvorfor, som på den tiden ga mening for meg. Anonymkode: 04fd0...5b2 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så forferdelig ❤ Med min eks var det slik. Det kom som lyn fra klar himmel for meg, men han var en type som grublet mye og holdt mye for seg selv og latet som ingenting. Det tok vel et år før jeg var kommet meg over det, og så møtte jeg en mann 4 år etterpå som jeg idag er sammen med og som jeg nok er en bedre match med. Når jeg ser tilbake så tenker jeg at det er fint det ble sånn selv om det var grusomt der og da. Anonymkode: cc2ad...0ce Takk for at du deler erfaringen din ❤️ Min eks er også en type som grubler mye. Godt å høre at det ble bedre for deg, og at det er håp! Anonymkode: 04fd0...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tipper han har møtt en annen. Overkompensering fordi dårlig samvittighet. I så fall skal du være glad det skjedde nå. Men ja, mennesker flest fortjener ikke tillit, det er den harde sannhet. Anonymkode: 770a1...ec1 Jepp, har tenkt tanken... TS Anonymkode: 04fd0...5b2 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Han har helt klart møtt en annen. Kvinner går fra. Menn går til Anonymkode: 223be...fb2 30
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lang historie kort: Jeg var sammen med mannen i ti år, samboere i ni av dem. I mine øyne har vi vært veldig lykkelige, hvor vi stadig har fått høre at vi fortsatt ser nyforelska ut. Vi har felles verdier, felles interesser, felles syn på fremtiden, mye tillit, lik humor, massevis av nærhet og lista går videre. Han har alltid overøst meg med bekreftelser og komplimenter, og jeg har følt meg svært elsket og satt pris på. De siste månedene har han virket ekstra glad i meg, og vi var blant annet på en veldig fin ferietur sammen. Anonymkode: 04fd0...5b2 Det med felles syn på fremtiden er vel kanskje noe som kan diskuteres.... Anonymkode: 13f5a...07a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det med felles syn på fremtiden er vel kanskje noe som kan diskuteres.... Anonymkode: 13f5a...07a Haha, ja, det kan man nok si i etterkant. TS Anonymkode: 04fd0...5b2 10
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 Jeg var den som gikk etter 10år sammen, gift i 8år. For han kom det som lyn fra klar himmel sier han og han tok bruddet svært tungt. Jeg kan ikke forstå det, for jeg hadde gang på gang på gang sagt at ting ikke fungerte og spurte om vi kunne gå i terapi, noe han nektet. Før jeg gikk, da ville han, men da var det dessverre for sent for meg. Virker jo ikke som han har gitt deg samme signaler, men jeg ble veldig overrasket hvor sjokkert han ble. Han sa tom han hadde det fantastisk med meg… Så noen ganger prøver vel den ene si noe den andre ikke forstår alvoret av. Lykke lykke til, brudd er grusomt❤️ Anonymkode: 50c89...057 11
Ishavsrøya Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han har helt klart møtt en annen. Kvinner går fra. Menn går til Anonymkode: 223be...fb2 Uff jeg er enig i dette. Min eks dro også etter 15 år helt ut av det "blå"... men det var visst noen andre som tok han i mot. Sannheten kommer alltid for en dag... føler med deg❤ 13
Eloise12345 Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 (endret) Føler med deg ❤. Det er det som er vanskelig når man er i et forhold. Tanken om at han plutselig bare setter seg ned, og sier : "det er slutt". Jeg har opplevd det. Men ikke etter så lang tid. Glad det varte bare noen måneder før den beskjeden kom. Kom meg videre. Endret 17. november 2021 av Eloise12345 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Har opplevd det samme. Viste seg at han hadde møtt en annen. Jeg har også gjort det samme selv (ikke stolt over det), og ville ikke strø salt i såret ved å si at jeg gikk fordi jeg var hodestups forelsket. Det var jo ingenting galt med han jeg var sammen med, men forelskelsen til den nye trumfet fornuften. Anonymkode: a2c05...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Hehe, «overkompensering» er de utro’s refleks i et forhold. Selvsagt en måte å skjule at man driver med en annen, å være ekstra hyggelig, blid og hjelpsom osv. med partneren hjemme. Anonymkode: 453cc...69d 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #16 Skrevet 17. november 2021 Jeg har opplevd nesten identisk. Sammen i 14 år. Bodd sammen i like mange. Nettopp vært på fin ferietur. Han fikk meg til å føle meg som en gudinne gjennom hele forholdet. Hadde masse sex. Fikk masse bekreftelse. Han virket evig forelsket. Noe som også ble kommentert av andre. En dag kom han gråtende hjem og "åpnet opp" om at vi nok ikke hadde hatt det så bra i det siste og at han måtte avslutte forholdet. Javel? Det hadde jo vært fint å bli inkludert i de "problemene" vi eventuelt hadde i forholdet før man pakker sekken og kaster 14 år i søpla. Det var aldri på noe tidspunkt antydet noe som helst om at vi hadde problemer. Krangle gjorde vi aldri. Følte faktisk alltid at han var mer glad i meg enn jeg i han...vet ikke om noe av problemet kan ha ligget der. Jeg presset han på HVEM det er han hadde møtt. Til slutt innrømmet han at han hadde "fått følelser" for en annen, men han hadde ikke vært fysisk utro. Vel, det var egentlig revnende likegyldig. Det var sjokkerende å oppleve hvordan man fra den ene dagen til den andre var verdens midtpunkt i hans øyne til ikke å bety en dritt. Brått var den nye dama hele hans verden og hun som var førsteprioritet. Føltes direkte absurd! Det er så man ikke lenger vet hva som er opp og hva som er ned på ting lenger. Man stiller spørsmålstegn ved sin egen virkelighetsoppfatning. Han var en evig romantiker. Gikk all-in fra første stund da vi traff hverandre. Noe han åpenbart gjorde med den nye dama også. Jeg lurer på hva som var ekte i de 14 årene, når man med slik letthet kan kaste alt over bord. Jeg lurer i blant på om hans over-romantiske vesen gjør han litt naiv og lettpåvirkelig. At når han først fikk intens interesse fra en annen dame så tok den fjollete, romantiske drømmen totalt overtaket på han og han kunne ikke la være å kaste seg inn i det. Anonymkode: b62e3...c4f 30
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 Litt det samme, men bare sammen i seks år og gift i halvannet. Han gikk rundt og hadde det ikke så bra i noen måneder, og jeg spurte ham flere ganger rett ut om det var noe med forholdet mellom oss som forårsaket det. "Nei, om det er det så lover jeg å si ifra" sa han flere ganger. Så plutselig en dag sa han at han hadde sluttet å elske meg seks måneder tidligere. Følte meg så sinnsykt lurt! Og så stakk han, la gifteringen i postkassa og kommuniserte kun over sms om skifte av boet. Kjente ham plutselig ikke lenger. Der var det ikke en ny dame. Han fant seg først en ny dame fem år etter meg. Anonymkode: 5ab53...f0f 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #18 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 21.11): Lang historie kort: Jeg var sammen med mannen i ti år, samboere i ni av dem. I mine øyne har vi vært veldig lykkelige, hvor vi stadig har fått høre at vi fortsatt ser nyforelska ut. Vi har felles verdier, felles interesser, felles syn på fremtiden, mye tillit, lik humor, massevis av nærhet og lista går videre. Han har alltid overøst meg med bekreftelser og komplimenter, og jeg har følt meg svært elsket og satt pris på. De siste månedene har han virket ekstra glad i meg, og vi var blant annet på en veldig fin ferietur sammen. Plutselig en dag kom jeg hjem, og han satt seg ned ved siden av meg i sofaen og sa han ville gjøre det slutt. Jeg fikk ganske vage grunner, alt han sa var at han var usikker på hele forholdet, og det hadde han vært en liten stund. Han hevdet at han ikke har møtt en annen. Da jeg spurte om hvorfor det har virket som om han har vært ekstra glad i meg i det siste, sa han at han hadde overkompensert. Han har ikke på noe som helst tidspunkt gitt uttrykk for at han var usikker på forholdet. 15 minutter senere tok han med seg en koffert med klær og forsvant ut av døra. Dette er noen uker siden, og jeg har knapt hørt fra han siden. Jeg sitter igjen som et digert spørsmålstegn og er naturlig nok helt knust. Tanken på at han har gått rundt og hatt lyst til å kvitte seg med meg mens jeg har trodd alt var kjempefint er fullstendig ødeleggende. Det jeg egentlig lurer på er om noen har vært i en lignende situasjon og kan dele noen erfaringer om tiden etter? Slik det er nå kan jeg ikke se for meg at jeg noensinne kan klare å stole på en mann igjen. Når han, som jeg trodde elsket meg over alt på jord, kan pakke sammen sakene sine på så kort tid, da føler jeg at hvem som helst kan gjøre det. Åpenbart kan vi ikke ha hatt det så fint som jeg trodde, men jeg kan ikke fatte hvordan jeg noensinne kan være i stand til å føle meg trygg i et forhold igjen. Anonymkode: 04fd0...5b2 Forstår godt at du er knust. Det trenger ikke være deg det er noe som helst galt med, han har garantert noe oppe i topplokket som har "kortsluttet" helt. Problemet er at mange skjuler slikt godt, og du får aldri vite sannheten om hvorfor. Det kan være psykiske problemer hos han, eller at han har funnet en annen. For å ikke være utro dumper man raskt, og går videre til neste. Uansett det er ikke noe du kan gjøre med dette her, har han bestemt seg så blir det slik. Komme seg videre er en prosess som kan ta litt tid, etter så mange år sammen så tar det fort et år. Det er akkurat det samme som skjer etter utroskap som rammer også. Mange sliter med å få tillit til andre etter noe slikt. Anonymkode: e6903...6e1 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #19 Skrevet 17. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Har opplevd det samme. Viste seg at han hadde møtt en annen. Jeg har også gjort det samme selv (ikke stolt over det), og ville ikke strø salt i såret ved å si at jeg gikk fordi jeg var hodestups forelsket. Det var jo ingenting galt med han jeg var sammen med, men forelskelsen til den nye trumfet fornuften. Anonymkode: a2c05...d3e Har du angret i etterkant? Anonymkode: 2b4d8...b89 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #20 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Forstår godt at du er knust. Det trenger ikke være deg det er noe som helst galt med, han har garantert noe oppe i topplokket som har "kortsluttet" helt. Problemet er at mange skjuler slikt godt, og du får aldri vite sannheten om hvorfor. Det kan være psykiske problemer hos han, eller at han har funnet en annen. For å ikke være utro dumper man raskt, og går videre til neste. Uansett det er ikke noe du kan gjøre med dette her, har han bestemt seg så blir det slik. Komme seg videre er en prosess som kan ta litt tid, etter så mange år sammen så tar det fort et år. Det er akkurat det samme som skjer etter utroskap som rammer også. Mange sliter med å få tillit til andre etter noe slikt. Anonymkode: e6903...6e1 Oj da - hvis noen går så er de enten psykisk syke eller utro?? Hva skjedde med et helt vanlig brudd fordi han ikke fikk det han ville ha i forholdet? Og så har han gjort en siste innsats for å teste om en siste sjanse hjelper - det gjorde det og da går han. Skjønner jo det er vondt for ts men hvis man ikke er lykkelig i et forhold så har man faktisk lov til å gå… Anonymkode: c66b6...472 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå