AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg kommer fra en velstående familie, mange av mine venner også. Jeg har en stor vennegjeng jeg er veldig mye sammen med. Vi er i slutten av 20 årene. Jeg har et utrolig overfladisk problem som jeg føler blir større og større. Jeg har siste 4 mnd truffet en mann jeg liker svært godt. Vi møtes tilfeldigvis ute på tur med hver vår hund. I min vennegjeng har alle svært gode jobber og god økonomi. Daten min jobber som ufaglært i en bolig. Jeg fikk sjokk når jeg hørte hva han tjente. Jeg synes det er ille, men jeg synes det er flaut. Jeg gruer meg til å introdusere han, men liker han veldig godt. Vennene mine og mennene dems kommer selvfølgelig til å være hyggelig. Er dette helt dødfødt? Er jeg et grusomt menneske? Anonymkode: ef592...2e4 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Her ligger den store forskjellen mellom kvinner og menn. Menn bryr seg katten om hva damene tjener, det har absolutt null betydning. Som regel spiller det fint liten rolle hva dama jobber med også, vi bryr oss ikke om slikt statusjag. Anonymkode: b018d...bb1 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Du får fortelle han at du skammer deg over den dårlige jobben hans. Da regner jeg med at dette problemet løser seg rimelig kjapt. Anonymkode: dd28f...8f9 16
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 Ts. Det er ikke bare den økonomiske biten. Jeg har nok penger. Men hvorfor har han ikke giddi å tatt utdanning? Jeg er redd han skal føle seg utenfor med leger, advokater og fondsforvaltere. Anonymkode: ef592...2e4 1
Optimusprime Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kommer fra en velstående familie, mange av mine venner også. Jeg har en stor vennegjeng jeg er veldig mye sammen med. Vi er i slutten av 20 årene. Jeg har et utrolig overfladisk problem som jeg føler blir større og større. Jeg har siste 4 mnd truffet en mann jeg liker svært godt. Vi møtes tilfeldigvis ute på tur med hver vår hund. I min vennegjeng har alle svært gode jobber og god økonomi. Daten min jobber som ufaglært i en bolig. Jeg fikk sjokk når jeg hørte hva han tjente. Jeg synes det er ille, men jeg synes det er flaut. Jeg gruer meg til å introdusere han, men liker han veldig godt. Vennene mine og mennene dems kommer selvfølgelig til å være hyggelig. Er dette helt dødfødt? Er jeg et grusomt menneske? Anonymkode: ef592...2e4 For å si det sånn. Vist han er så bra, bli sammen med han og kutt ut vennekretsen din, de høres ut som noen idioter du har det bedre uten dem 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Skrevet 16. november 2021 (endret) Jeg skjønner godt at hun synes han tjener lite. Jeg synes det var lite som student, og kunne ikke tenke meg å ha en sånn inntekt i lengre tid. Jeg forsørger jo meg selv, men jeg vil ha det komfortabelt, og da må jo en partner også ha en ganske romslig økonomi. Det har man ikke som ufaglært i bolig. Det kan godt være at han har andre mål i livet og at dette er midlertidig, og da blir det jo annerledes, men hvis han vil ha det slik så skjønner jeg jo at TS må finne ut av hva hun føler på dette her. Kvinner skal nesten ikke kunne forvente noe av en mann, slik som en utdanning, noe som alle i Norge tilbys. Anonymkode: 75317...0ea Endret 16. november 2021 av Christina82 delryddet for moderert innlegg. 2
Milky Skrevet 16. november 2021 #8 Skrevet 16. november 2021 Du synes ikke det er flaut at du skriver «dems»? 15
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #9 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts. Det er ikke bare den økonomiske biten. Jeg har nok penger. Men hvorfor har han ikke giddi å tatt utdanning? Jeg er redd han skal føle seg utenfor med leger, advokater og fondsforvaltere. Anonymkode: ef592...2e4 Jeg har master og føler meg utenfor med leger,advokater og fondsforvaltere. Det er ikke stillingen i seg selv som skaper utenforskap, den skylden ligger hos den som innehar stillingen. Anonymkode: f760b...aa4 6
Optimusprime Skrevet 16. november 2021 #10 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts. Det er ikke bare den økonomiske biten. Jeg har nok penger. Men hvorfor har han ikke giddi å tatt utdanning? Jeg er redd han skal føle seg utenfor med leger, advokater og fondsforvaltere. Anonymkode: ef592...2e4 Kan hende har har sletet med noe i livet eller møtt veggen eller ikke hatt det lett. Det skjer alle. Værstefall har han hatt det helt greit men ikke tatt utdanning. So what? Kanskje han trives i jobben sin eller har det greit slik det er
Loff77 Skrevet 16. november 2021 #11 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kommer fra en velstående familie, mange av mine venner også. Jeg har en stor vennegjeng jeg er veldig mye sammen med. Vi er i slutten av 20 årene. Jeg har et utrolig overfladisk problem som jeg føler blir større og større. Jeg har siste 4 mnd truffet en mann jeg liker svært godt. Vi møtes tilfeldigvis ute på tur med hver vår hund. I min vennegjeng har alle svært gode jobber og god økonomi. Daten min jobber som ufaglært i en bolig. Jeg fikk sjokk når jeg hørte hva han tjente. Jeg synes det er ille, men jeg synes det er flaut. Jeg gruer meg til å introdusere han, men liker han veldig godt. Vennene mine og mennene dems kommer selvfølgelig til å være hyggelig. Er dette helt dødfødt? Er jeg et grusomt menneske? Anonymkode: ef592...2e4 Så lenge han har en jobb og gode holdninger bør vel det være godt nok? Det er her Nordmenn er spesielle, er visst bedre å være ‘’ ufør’’ enn å ta ‘’drittjobbene’’. Det står da mye mer respekt av folk som har en jobb man trives med helt uavhengig av lønn og utdannelse
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #12 Skrevet 16. november 2021 Herregud, ikke på på limpinnen alle sammen, da. Seriøst: hvor realistisk er det egentlig i virkeligheten at noen ville ha laget et innlegg som hovedinnlegget dersom de var i denne situasjonen? Anonymkode: 3a6cd...16c 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts. Det er ikke bare den økonomiske biten. Jeg har nok penger. Men hvorfor har han ikke giddi å tatt utdanning? Jeg er redd han skal føle seg utenfor med leger, advokater og fondsforvaltere. Anonymkode: ef592...2e4 Haha, driver alle vennene dine å bare snakker om hvor veldig viktige jobber de har når dere er sammen, og ikke klarer å ha normale samtaler? Da vet jeg hvem jeg helst ville tilbrakt en helg sammen med av dem og kjæresten din. Anonymkode: dd28f...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #14 Skrevet 16. november 2021 Loff77 skrev (Akkurat nå): Så lenge han har en jobb og gode holdninger bør vel det være godt nok? Det er her Nordmenn er spesielle, er visst bedre å være ‘’ ufør’’ enn å ta ‘’drittjobbene’’. Det står da mye mer respekt av folk som har en jobb man trives med helt uavhengig av lønn og utdannelse For valg av en livspartner? Man ser gjerne etter det lille ekstra ved en person som gjør at man velger å tilbringe livet med han/henne og ikke noen andre. De fleste har jo en god jobb og gode holdninger, og det er ikke noe galt i å ville ha noe mer enn bare det. Anonymkode: 75317...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #15 Skrevet 16. november 2021 Man tjener ikke automatisk dårlig der. Spørs hvor mye du "krever". Har en venn som jobber med det samme, han tjener vel rundt 600 000 og jobber mye mindre enn alle oss som jobber 8-4 Anonymkode: 72762...349
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #16 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her ligger den store forskjellen mellom kvinner og menn. Menn bryr seg katten om hva damene tjener, det har absolutt null betydning. Som regel spiller det fint liten rolle hva dama jobber med også, vi bryr oss ikke om slikt statusjag. Anonymkode: b018d...bb1 Kvinner er overfladiske men mener selv de ikke er det og at menn er overfladiske fordi de vil ha en kjæreste som ikke er feit🤣 Man må faktisk tenne på hverandre for at ting skal fungere Anonymkode: 9900b...011 1
Loff77 Skrevet 16. november 2021 #17 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For valg av en livspartner? Man ser gjerne etter det lille ekstra ved en person som gjør at man velger å tilbringe livet med han/henne og ikke noen andre. De fleste har jo en god jobb og gode holdninger, og det er ikke noe galt i å ville ha noe mer enn bare det. Anonymkode: 75317...0ea Hvem har snakket om livspartner her?? Er jo tidlig dating etter hva jeg ser?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #18 Skrevet 16. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Man tjener ikke automatisk dårlig der. Spørs hvor mye du "krever". Har en venn som jobber med det samme, han tjener vel rundt 600 000 og jobber mye mindre enn alle oss som jobber 8-4 Anonymkode: 72762...349 En ufaglært som jobber i en bolig, og som jobber mye mindre enn 100% eller 37,5 timer i uken? Som tjener 600k,mer enn en sykepleier i 100% med full ansiennitet og turnus? Det tviler jeg sterkt på. Anonymkode: 41ba6...483 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #19 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man tjener ikke automatisk dårlig der. Spørs hvor mye du "krever". Har en venn som jobber med det samme, han tjener vel rundt 600 000 og jobber mye mindre enn alle oss som jobber 8-4 Anonymkode: 72762...349 Du kan jo i realiteten ikke kreve noe som helst når du ikke har noe å tilby tilbake. Fatter ikke hvordan han kan tjene så mye. Sykepleiere og vernepleiere som jobber i bolig tjener jo langt mindre enn det, og får utbetalt rundt 27 000 i mnd. Anonymkode: 75317...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #20 Skrevet 16. november 2021 Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Er fra en velstående familie selv, og før jeg traff mannen min slet jeg med det samme som deg. Jeg måtte bare godta at slik er jeg og slik tenker jeg. Like barn leker best. Anonymkode: b700b...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå