AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Del Skrevet 16. november 2021 Jeg var på ul i uke 9 hvor alt så tilsynelatende flott ut, mistet likevel en uke senere (ma). Kan det være noe med min kropp som gjorde at jeg mistet etter å ha sett hjertet slå og fosteret hadde vokst som normalt? Lest litt om progesteronmangel. Har litt kort lutealfase, men trodde man mistet tidlig hvis dette var et problem.. vil jo gjerne unngå at det skjer igjen, og hvis det fins noe jeg kan få for å unngå det så tar jeg gjerne i mot tips. Anonymkode: fd016...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Del Skrevet 16. november 2021 Det er nok desverre veldig lav sannsynlighet for at du selv kunne ha forhindret SA. Men jeg kjenner igjen følelsen, jeg har mistet 2 ganger, 3 gangen kuttet jeg ut kaffe og da satt spiren. Men det var nok helt tilfeldig Anonymkode: 5565d...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Del Skrevet 16. november 2021 Huff, ikke noe lett å miste 😞 her var alt bra i uke 8 og skulle på en ultralyd i uke 10 så hadde den sluttet å vokse i uke 9+2. tenker mye på hvorfor å hva jeg kan gjøre for å unngå at det skjer igjen. Jeg har et svangerskap bak meg som gikk helt ut også, så jeg håper det var veldig uflax denne her gangen. Men skjønner tanke gangen din, for tenker på det ofte og hva jeg skal gjøre annerledes neste gang, selv om jeg mest tror at noe var galt med fosteret, at organene utviklet seg feil at det er derfor det da slutter å utvikle seg til slutt. Eneste jeg kan komme på som kunne hatt noe å si for meg var at jeg helt ifra uke 4 ble veldig plaget med skikkelig sopp infeksjon, og følte sterkt at det ikke var noe bra, begynte med sopp kur krem, og leste på nettet at noe av det innholde i den kremen kunne føre til høyere risiko for en spontanabort. Jeg var plaget med det i 3 uker så har tenkt tanken om den kremen kunne vært årsaken🤷♀️ Jeg kommer til å være helt hysterisk når jeg blir gravid igjen hvertfall. Tror ikke jeg tørr å drikke en kopp kaffe en gang. Så må man bare krysse alt for at det skal gå bra neste gang. 🤞🏻Når oppdaget de MAen hos deg da?😞 Anonymkode: 4f56d...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 21.58): Det er nok desverre veldig lav sannsynlighet for at du selv kunne ha forhindret SA. Men jeg kjenner igjen følelsen, jeg har mistet 2 ganger, 3 gangen kuttet jeg ut kaffe og da satt spiren. Men det var nok helt tilfeldig Anonymkode: 5565d...973 Ekspander Drakk du mye kaffe? Kuttet du ut kaffe når du ble gravid eller før det også? Jeg drikker mye kaffe til vanlig.. Anonymkode: fd016...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 22.36): Huff, ikke noe lett å miste 😞 her var alt bra i uke 8 og skulle på en ultralyd i uke 10 så hadde den sluttet å vokse i uke 9+2. tenker mye på hvorfor å hva jeg kan gjøre for å unngå at det skjer igjen. Jeg har et svangerskap bak meg som gikk helt ut også, så jeg håper det var veldig uflax denne her gangen. Men skjønner tanke gangen din, for tenker på det ofte og hva jeg skal gjøre annerledes neste gang, selv om jeg mest tror at noe var galt med fosteret, at organene utviklet seg feil at det er derfor det da slutter å utvikle seg til slutt. Eneste jeg kan komme på som kunne hatt noe å si for meg var at jeg helt ifra uke 4 ble veldig plaget med skikkelig sopp infeksjon, og følte sterkt at det ikke var noe bra, begynte med sopp kur krem, og leste på nettet at noe av det innholde i den kremen kunne føre til høyere risiko for en spontanabort. Jeg var plaget med det i 3 uker så har tenkt tanken om den kremen kunne vært årsaken🤷♀️ Jeg kommer til å være helt hysterisk når jeg blir gravid igjen hvertfall. Tror ikke jeg tørr å drikke en kopp kaffe en gang. Så må man bare krysse alt for at det skal gå bra neste gang. 🤞🏻Når oppdaget de MAen hos deg da?😞 Anonymkode: 4f56d...1c7 Ekspander Skjønner godt hva du mener 😩 oppdaget 10+1, sluttet å utvikle seg 9+3, samme dag som vi så liv sist gang. Takk for svar ❤ Anonymkode: fd016...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Del Skrevet 17. november 2021 Det var mest sannsynlig noe galt med fosteret som gjorde at det ikke ville utviklet seg normalt/overlevd. Det er jo veldig mye mer som skal utvikle seg enn at hjertet skal slå. Ikke klandre deg selv, det var ikke pga kaffe - et foster tåler mye mer enn det og livmoren støter ikke noe ut pga kaffe, den sammenhengen ville vært oppdaget for lengst så mye kaffe som drikkes globalt. Anonymkode: 95aad...177 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg har mistet 2 selv i uke 9 og 11. Det var trist der og da, men takker meg heller til å miste enn å få ett barn med feil og mangler. Har fått 2 friske barn i ettertid. En SA er naturens måte å renske opp og forhindre at barn som ikke er friske blir født. Anonymkode: b3991...38b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Del Skrevet 17. november 2021 Enig i de to siste innleggene. Lærte og leste mye om dette gjennom mange år som prøver. Det er kroppen som "rydder opp". Det er så utrolig mye som kan gå feil når alt skal utvikle seg, og det er genene, arvematerialet, som svikter. Ikke en kaffekopp. Du kan finne trøst i at det skjedde tidlig. I omgangskretsen opplevde en at fosteret fortsatte å utvikle seg, og at det først i uke 26 ble avdekket en alvorlig feil, og svangerskapet måtte avsluttes. Anonymkode: 81b7f...0f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Del Skrevet 17. november 2021 Bak hvert vellykkede svangerskap (som fører til barn) er det statistisk sett tre spontanaborter. Hvorfor? Fordi derfor. Anonymkode: a75e9...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #10 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 5.12): Drakk du mye kaffe? Kuttet du ut kaffe når du ble gravid eller før det også? Jeg drikker mye kaffe til vanlig.. Anonymkode: fd016...d2b Ekspander Kaffe er sannsynligvis ikke særlig bra for fosteret... https://americanpregnancy.org/healthy-pregnancy/pregnancy-health-wellness/caffeine-intake-during-pregnancy/ Sitat In 2008, two studies on the effects of caffeine related to miscarriage showed significantly different outcomes. In one study released by the American Journal of Obstetrics and Gynecology, it was found that women who consume 200mg or more of caffeine daily are twice as likely to have a miscarriage as those who do not consume any caffeine. According to a 2015 meta-analysis, the risk of miscarriage rose by 19% for every increase of 150 mg per day of caffeine and by 8% for every increase of two cups of coffee per day. In another study released by Epidemiology, there was no increased risk in women who drank a minimal amount of coffee daily ( between 200-350mg per day.) Due to conflicting conclusions from numerous studies, the American College of Obstetricians and Gynecologists and the March of Dimes recommend that until more conclusive studies are done, pregnant women should limit caffeine intake to less than 200 mg per day. This is equal to about one 12 oz cup of coffee. Ekspander Anonymkode: 07143...3d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Del Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (På 17.11.2021 den 5.12): Drakk du mye kaffe? Kuttet du ut kaffe når du ble gravid eller før det også? Jeg drikker mye kaffe til vanlig.. Anonymkode: fd016...d2b Ekspander Nei jeg drakk 1-2 kopper kaffe hver dag begge gangene jeg mista Anonymkode: 5565d...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå