Gå til innhold

hånd,- fot- og munnsykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ble syk og har hatt høy feber i to dager, nå er feberen borte. Har hatt ekstrem vond hals! Og ikke noen andre forkjølesesplager. Kjentes ut som influensa med vond hals. Så når jeg begynte å bli bedre prikket det i fingrene og de ble ømme. Spesielt på fingertuppene. Jeg fikk utslett, noe nupper, (knappenålsstr.) som ble flate dagen etter. Det prikket i hendene så mye at jeg ikke fikk sove første natten, også i føttene. Nå er det ikke like stikkende og ømt, men har masse merker på fingrene. Legger ved bilde. Har vært hos legen bare for å bli trygg på at det ikke er noe å bekymre meg over, og for å vite hva det er. Legen beklagde og fortalte at han aldri har sett sånn før, og ante ikke hva det var. Men at jeg måtte komme tilbake om det ble verre. Han trodde det ikke var hånd- fot og munnsykdom. Jeg har en treåring. Mye syk fortiden (meg selv inkludert.) og jeg vet ikke om tilfeller i barnehagen nå. (bare vannkopper.) Har noen kjennskap til sånne merker? Blir helt gal av å ikke vite😵💫 Kanskje det er helt vanlig, og at legen min bare er uerfaren 😂 Har sånne merker på alle fingertuppene. 

540A5FDF-1461-407F-BA27-2174ED1E05BE.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker som legen din har rett i at det ikke er det. 

En i familien fikk i voksen alder «munn-og klovsyken». Det var ikke til å ta feil av. Smertefullt utslett og blemmer i håndflatene, under føttene og inne i munnen. Vedkommende klarte omtrent ikke å gå pga smerter, måtte spise mest mulig flytende mat, og kunne ikke bruke hendene noe særlig. Det var ganske absurd! 

Anonymkode: 18d58...0a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En i familien fikk i voksen alder «munn-og klovsyken». Det var ikke til å ta feil av. Smertefullt utslett og blemmer i håndflatene, under føttene og inne i munnen. Vedkommende klarte omtrent ikke å gå pga smerter, måtte spise mest mulig flytende mat, og kunne ikke bruke hendene noe særlig. Det var ganske absurd! 

Takk for svar😊 Ja, hørt at det kan være ganske ekstremt, men tenkte at siden jeg har hatt det samme som barn, så kunne jeg være mildt rammet. Jeg har jo ikke blemmer en gang, og huden er 100% hel! Ser ut som små blodutredelseprikke eller at jeg har sjekket blodsukkeret 30 ganger i dag😂

takk igjen! 🙏

Skrevet

Jentungen vår har hatt det tre ganger. Først så trodde vi at det kun var en gang en hadde det og at man deretter var immun. Dette stemmer ikke, man er kun immun i ca 6 mnd. 3 gangen hun hadde det var værst. Da kunne hun ikke spise på nesten en uke uten at det var smertefullt. Huden flasset også av under føtter og i hendene. 

Anonymkode: 7225c...65a

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Munn og klov?! I alle dager.... 

Anonymkode: 375aa...82a

• 11 måneder senere...
Skrevet

Fant du ut hva det var? Har 100det samme og flekker på tå spissene og alle fingerspissene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...