AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Sambo og jeg planlegger å bli gravide våren 2022. Jeg vil da være 34 år. Siden jeg vet det kan ta tid å få tilbake mensen etter lang tids p-pillebruk sluttet jeg på pillen rett etter påsken i år. Tok ca 2 mnd å få mensen, men hver syklus har blitt litt lengre, så litt lengre, og nå har mensen uteblitt fullstendig i to måneder. Har selvfølgelig utelukka graviditet som årsak. Siden jeg er såpass gammel, og heller ikke er særlig gira på megalang forgjeves prøveperiode, lurer jeg på om jeg like greit kunne igangsatt en slags utredning av hva som er feil her allerede nå. Har ikke tenkt å belaste det offentlige helsevesenet; kan gjøre ting privat. Men hvor begynne? Hva bør jeg få undersøk om kan være årsaken til at mensen når uteblir? Og hvordan få den igjen? Er det noen hormoner man kan ta eller noe sånt? Jeg er helt grønn på alt som har med dette å gjøre så imøteser alle tips og innspill! Anonymkode: 950df...35e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Du kan jo ringe legen og høre men er ofte ingen «tryllesak» å få eggløsning og mens på rett kjør på 1-2-3 dessverre. Man kan få tabletter (clomid etc) for å få el men om du ikke skal prøve nå er jo ikke det vits i siden du ikke kan ta slike kurer så mange ganger. Anonymkode: 7eee2...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå