Gå til innhold

Dere som har barn i barnehage eller jobber i barnehage/skole.

Antrekk med midriff.  

76 stemmer

1. 1. Greit at arbeidere kler seg slik i skole, barnehage osv.?

• Ja, ingen problem.
      15
    • Har delte/nyanserte meninger.
      16
    • Nei, ikke greit.
      41
    • Vet ikke/Annet.
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om barnehagearbeidere/medarbeidere som går kledd slik? Er det null stress? 

Anonymkode: 2736f...d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ingen som gjør sånt… håper jeg!! Ikke greit i det hele tatt. Jeg personlig går heller ikke i shorts eller korte kjoler på jobb. 

• Liker 8
Skrevet
Milky skrev (2 minutter siden):

Er ingen som gjør sånt… håper jeg!! Ikke greit i det hele tatt. Jeg personlig går heller ikke i shorts eller korte kjoler på jobb. 

Hun jobber i en barnehage i nærheten av oss. Mine går i en annen da. 

Skrevet

De som er I jobb er vel stort sett voksen. Slik er det vel ingen som kler seg uansett yrker. Man har da en profesjonalitet....

Anonymkode: 2ae70...547

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun jobber i en barnehage i nærheten av oss. Mine går i en annen da. 

Er det kødd?🤣 skjønner ikke at hun får lov av styrer

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De som er I jobb er vel stort sett voksen. Slik er det vel ingen som kler seg uansett yrker. Man har da en profesjonalitet....

Anonymkode: 2ae70...547

Hun er over 18 år. Jeg har bevis på at hun jobber i barnehage, men kan ikke legge slikt ut her. Denne videoen på tiktok er ifra sommeren. 

Skrevet

Jeg hadde reagert mer på den videoen om jeg var kollega/forelder i den barnehagen, enn påkledningen, for å si det sånn. Jeg jobber i barnehage, og går da i shorts på jobb om sommeren. Men det er jo helt normale shorts, som f.eks Bergans o.l. Og alltid t-skjorte. Er det feil at man går i shorts i 30+ i barnehage/skole, altså? 

Anonymkode: c8458...2e7

• Liker 4
Skrevet

I utgangspunktet så har ikke jeg personlig noe problem med antrekket, så lenge hun gjør jobben sin og er ålreit med barna, men.. 

Jeg vet at mange foreldre med forskjellige kulturbakrunner kan reagere på det, enten de er norske eller ikke, og mener at man skal ha respekt for alle som både jobber i og har barn i barnehage. Alle barnehagene jeg har jobbet i har hatt kleskode. Altså, man kan gå i nesten hva man vil, men det skal dekke skuldre (så bruk t-skjorte) og man skal ikke kunne se mage eller rumpe. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde reagert mer på den videoen om jeg var kollega/forelder i den barnehagen, enn påkledningen, for å si det sånn. Jeg jobber i barnehage, og går da i shorts på jobb om sommeren. Men det er jo helt normale shorts, som f.eks Bergans o.l. Og alltid t-skjorte. Er det feil at man går i shorts i 30+ i barnehage/skole, altså? 

Anonymkode: c8458...2e7

Så klart ikke. Det er helt innafor å kle seg etter været. Et standard sommerantrekk består jo av shorts og t-skjorte. Det er derimot totalt unødvendig å vise magen og deler av rumpeballene. Det er også en viss forskjell på shorts fra Bergans og NAKD...

Anonymkode: 3dec8...17d

• Liker 4
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Badetøy i svømmehallen eller på stranda, sånne klær privat på tur om været tillater eller hjemme på sofaen, men jeg kler meg anstendig nok til å møte kollegaer og "kunder" når jeg er på jobb. Man skal jo også huske at man er alltid en levende rollemodell for alle barna man har rundt seg. Og jada, kroppspositivitet, men også intimsfære og min kropp er min og din kropp er din. 

Guttene på mellomtrinnet får kjapt beskjed om de forsøker baris i friminuttet også. Det kan de gjøre hjemme, på skolen kan de kle seg som folk. 

Anonymkode: bacb1...a4b

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit. Ihvertfall ikke greit å lage slike teite tiktokvideoer. Hadde styrer i barnehagen jeg jobbet i sett noe sånt hadde hun gikk vedkommende fått sparken.

Hos oss får vi gå i tskjorte/singlet og shorts, men ikke magetopper.

Anonymkode: 657a5...065

• Liker 5
Skrevet

Send videoen til styrer i barnehagen hun jobber i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send videoen til styrer i barnehagen hun jobber i.

Blir jo for dumt, hun har da filmet på fritiden. 

Anonymkode: 91d4e...619

• Liker 3
Skrevet

Det hadde ikke brydd meg, men det er jo en forsvinnende liten del av året et sånne antrekk er aktuelt i Norge. 

Anonymkode: 43916...495

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir jo for dumt, hun har da filmet på fritiden. 

Anonymkode: 91d4e...619

Men videoen handler om barnehagen og reaksjoner til hennes antrekk på jobb. Hadde reagert mer på den teite videoen enn på antrekket som mor.

• Liker 2
Skrevet

Bryr meg ikke, og ungene bryr seg hvertfall ikke. Hadde vel blitt mer overrasket om en utdannet lærer/barnehagelærer kledde seg sånn, enn en ufaglært assistent, men jeg kjenner langt inni meg at jeg ikke bruker noe som helst energi på hva de ansatte har på seg. Null, nada, niks. 

Anonymkode: 8780f...ea1

• Liker 5
Skrevet

Hadde ikke reagert på antrekket, men synes videoen er upassende. 

Anonymkode: 4729b...fd2

• Liker 1
Skrevet

ser ikke noe video jeg?? kan noen sende en link?

Anonymkode: a2b15...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...