Gå til innhold

Barn som ikke vil at faren skal besøke barnehagen med arbeidsplassen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har en litt spesiell jobb som ofte fascinerer barn. Så planen har vært at han og to kollegaer besøker barnehagen en dag for å fortelle generelt om jobben og hva som skjer der, samt forberede barna til de skal besøke arbeidsplassen deres før jul. Dette er ikke et arrangement i regi av verken den aktuelle arbeidsplassen eller kommunen så det er ikke arrangert slik at det SKAL skje den og den datoen, men det er likevel avtalt at de skal komme innom om en ukes tid. Nå har datteren vår bestemt seg for at dette vil hun ikke, hun vil ikke være der, pappa skal ikke dit, "det er hennes pappa" og den regla der. Vi understeker jo at han er hennes pappa men at de andre barna har lyst å høre om jobben osv. 

Når jeg stiller spørsmål om hvorfor får jeg ikke noe fullstendig svar, bare at dette vil hun ikke og at pappa skal være med henne osv. Hun fyller straks 4. Hun er til vanlig svært lite "eiesyk", mamma/pappadalt og sjalu av seg. Og hun er vel altfor ung for den alderen der foreldre er flaut å ha tilstede. Så jeg er ganske overrasket over at hun reagerer negativt. 

Noen som har noen input eller tips? Må vel gjøre de ansatte obs på dette. Kunne vurdert å holde henne hjemme hvis mulig(har fleksibel jobb) men på denne tiden kreves det fysisk tilstedeværelse av meg så det går ikke.

Anonymkode: 3bb4f...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er sjalu og ego. Som en fireåring skal være.

Faren forteller om jobben sin og hun blir sendt i barnehagen. Så enkelt.

Dette er noe hun kan få god lærdom av. 

Anonymkode: 75fd5...566

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har en litt spesiell jobb som ofte fascinerer barn. Så planen har vært at han og to kollegaer besøker barnehagen en dag for å fortelle generelt om jobben og hva som skjer der, samt forberede barna til de skal besøke arbeidsplassen deres før jul. Dette er ikke et arrangement i regi av verken den aktuelle arbeidsplassen eller kommunen så det er ikke arrangert slik at det SKAL skje den og den datoen, men det er likevel avtalt at de skal komme innom om en ukes tid. Nå har datteren vår bestemt seg for at dette vil hun ikke, hun vil ikke være der, pappa skal ikke dit, "det er hennes pappa" og den regla der. Vi understeker jo at han er hennes pappa men at de andre barna har lyst å høre om jobben osv. 

Når jeg stiller spørsmål om hvorfor får jeg ikke noe fullstendig svar, bare at dette vil hun ikke og at pappa skal være med henne osv. Hun fyller straks 4. Hun er til vanlig svært lite "eiesyk", mamma/pappadalt og sjalu av seg. Og hun er vel altfor ung for den alderen der foreldre er flaut å ha tilstede. Så jeg er ganske overrasket over at hun reagerer negativt. 

Noen som har noen input eller tips? Må vel gjøre de ansatte obs på dette. Kunne vurdert å holde henne hjemme hvis mulig(har fleksibel jobb) men på denne tiden kreves det fysisk tilstedeværelse av meg så det går ikke.

Omg

Anonymkode: 563f3...cb3

• Liker 3
Skrevet

Herregud.. Mitt tips er send ungen i barnehagen som vanlig og la mannen komme å gjøre sitt. Hun er 4!! Gir du etter nå ,så kan du glede deg til tenårene!

Anonymkode: 7769a...88e

• Liker 16
Skrevet

Ikke mat på, «vi forstår at det er litt rart for deg at pappa og resten av brannstasjonen kommer på besøk, men sånn blir det».

Anonymkode: 3f4a9...2fb

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at fireåringens mening her ikke er så mye å bry seg om. Fireåringer får for seg mye rart!

Klart man skal ta deres følelser på alvor, men her kan jeg virkelig ikke se noen god grunn til at hun skal få viljen sin. Høres jo ut som sterke meninger av typen «BARE mamma skal levere i barnehagen» eller «vi SKAL dra til bestemor NÅ!» eller slike ting som man bare må forklare at det ikke går, og sånn er det. 

Anonymkode: a577b...e70

• Liker 8
Skrevet

Hæ? Skal du virkelig lage en sak ut av det? 

Dere som har autoritet - Dere som bestemmer! Forklar gjerne, men dette er ingen diskusjon. Punktum.

Sånn! Nå vet du det! :) 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enebarn?

Anonymkode: bbaf8...db4

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skriver du ikke bare at han er brannmann? Det er jo ikke som om vi vet hvilken stasjon han er på. 

• Liker 5
Skrevet
11 hours ago, Juniper said:

Hvorfor skriver du ikke bare at han er brannmann? Det er jo ikke som om vi vet hvilken stasjon han er på. 

Er det en spesiell jobb? Satt nemøig her og lurte veldig på hvilken jobb det kunne være. Beredskap er jo vanlig, og det jeg ser på som spesielle jobber vill ikke hatt noe å fortelle barn om

Anonymkode: b6836...4f3

• Liker 1
Skrevet

Her ville jeg bare forklart henne at sånn er det og så ikke snakket noe mer om det før det skal skje. Ville gitt barnehagen beskjed så de var klar over det om hun fikk en negativ reaksjon/ble sur eller lei seg når far kommer dit. Sannsynligvis går det helt fint når det faktisk foregår :)

Anonymkode: 0baf4...7e0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det en spesiell jobb? Satt nemøig her og lurte veldig på hvilken jobb det kunne være. Beredskap er jo vanlig, og det jeg ser på som spesielle jobber vill ikke hatt noe å fortelle barn om

Anonymkode: b6836...4f3

TS skriver at barnehagen skal på besøk på arbeidsplassen før jul. Typisk er det brannstasjoner som får sånne besøk. 
Så jeg er 90% sikker på at han er brannmann ut fra det TS skriver. 

• Liker 2
Skrevet
Juniper skrev (5 timer siden):

TS skriver at barnehagen skal på besøk på arbeidsplassen før jul. Typisk er det brannstasjoner som får sånne besøk. 
Så jeg er 90% sikker på at han er brannmann ut fra det TS skriver. 

Han er ikke brannmann. 

Anonymkode: f82dc...04e

Skrevet

Virkelig?! Er det så nøye hva yrket er??🤦‍♀️ Jeg kan komme på ganske mange yrker som er aktuelt å besøke/få besøk av i barnehagen alt ut fra de ulike tema det jobbes med! Brannvern hadde de mest sannsynlig rundt uke 38 som alle andre😅

det var uansett ikke det som var utfordringen her!!

til deg hi, enig i at dette bør gjennomføres, men snakk med personalet sånn de kan legge til rette for at dette blir en fin opplevelse for barnet ditt også😊

Anonymkode: 5c37e...b9e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...