Millimani Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 Jeg skal kjøpe noen bøker i julegave til ei jente på 10 år. Ettersom jeg har tatt med meg en lapp fra et ønske-tre står det ikke spesifisert hvilke bøker hun ønsker seg, heller ikke sjanger. Hva leser jenter på 10 år for tiden? Er det noen som har gode tips om bøker og forfattere? 🙂 Jeg spør vel bokhandlere også, men ønsker gjerne flere innspill
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Datteren min på 10 år elsker bøkene: Gangster bestemor, boka som heter Jenteboka, Ronald Dahl bøkene og Harry Potter bøkene 😊 Anonymkode: 6cd74...7a5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Det kommer veldig an på barnet, hvor avanserte bøker hun leser. Tegneserie-bøker er veldig populært nå. Spilledåsen er en serie som lånes mye ut på bibliotekene nå. Passer perfekt for hennes aldersgruppe. Også Amuletten (serie) er veldig populær. Ellers er serien om Dyrehagedetektivene av Norman populære. Forfatteren Otterlei skriver litt tykkere bøker for mer avanserte lesere. Det finnes tre bøker i en serie, husker ikke titler men det finner man jo lett på google😊 Solberg: superbitchene (fire bøker). Passer også for sjette-syvendeklassinger, så hvis hun leser mye passer det fint. Lines verden av klepp (serie). Passer fjerde og femte klassinger. Svingens mørke verden - grøssere for hennes aldersgruppe. hilsen barnebibliotekar Anonymkode: df2ef...da1 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 Min liker godt Verdens verste-bøkene, og forfatter David Walliams. Anonymkode: 96a10...8ce
Ginny Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 J.K Rowling har nettopp kommet med ny bok, julegrisen. Den havner under treet til 9-åringen her 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå