Gå til innhold

Takkekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart tid for takkekortenen nå...

Og selvsagt får alle som har gitt oss gave takkekort.

I tillegg skal vi sende takkekort til stedet vi feiret, floristen som laget bukett og krone til meg, syersken som sydde bunad til mannen og en bekjent som jobber på trykkeri som ga oss en gunstig pris på trykking av kirkeprogram og sanghefter.

Er det andre dere sender takkekort til? Som ikke jeg har kommet på....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Presten og organisten, de som laget kaker, de som hadde soloinnslag i kirken, de som laget maten, bryllupskaken, brudesalongen......

Skrevet

Skal man virkelig sende takkekort til stedet man leier for å ha festen og til cateringselskapet?

Tenker for vår del at det holder med brudesalongen, blomsterbutikken, presten og organisten jeg.

Skrevet

Hæ? Hvorfor sender dere takkekort til frisør og blomsterbutikk?? De får vel sin takk i form av betaling for tjenesten. Tenker litt det samme som presten. Det er jo ikke som om noen av disse gjør en tjeneste. De gjør jo bare jobben sin... :klø:

Men for all del; jeg ser at det er en veldig hyggelig gest. Misforstå meg ikke.

Skrevet

Alle du føler fortjener en takk!

Ei venninne sendte ikke til frisøren - frisøren holdt nemdlig ikke til over middagen - og en takker ikke for noe en ikke er fornøyd med spes når en har betalt for det...

Skrevet

Jeg sendte til frisøren og floristen fordi jeg var veldig fornøyd, Har glemt presten da, men trodde ikke det var vanlig jeg.

Skrevet

Det vanlige er å sende kort for å takke for gaver og spesiell innsats. Frisør som før betalt er ikke spesiell innsats, det er heller ikke en konditor som får betalt for å bake kake osv. Noen tar helt av her. :ler:

Skrevet

Presten vår gjorde oss en tjeneste. Den egentlige presten i kirken vi giftet oss i ville ikke stille opp fordi vi ikke bodde der, så vi brukte laaaang tid på å få tak i en som ville. Med litt overtalelse fikk vi presten som forrettet da lillesøster døde. Han brukte fridagen sin og ville ikke ha betaling. Så ja, vi sendte takkekort (sammen med to dyre flasker rødvin) ;)

Vi sendte også takkekort til floristen fordi han er en bekjent av min mann, og vi sendte til organisten, som på strak arm råspilte min bestefars marsj uten å hatt notene i mer enn en ukes tid.

For å si det enkelt, vi sendte til de som gikk den ekstra milen for at vårt bryllup skulle bli akkurat slik vi ønsket det.

Skrevet
Jeg sendte til frisøren og floristen fordi jeg var veldig fornøyd,

Det hadde du all grunn til :)

Skrevet

Veldig vanlig å sende til blomsterdekoratøren. Mamma får kort stort sett hver gang hun lager brudebukett, og da jeg var liten hang alle på veggen. Nå jobber jeg med saken om å lage en tavle hvor de kan henge (dog litt oppdatert, halvparten er vel skilt nå), men jeg er litt treg...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Faktisk så tror jeg at det er de som ikke regner med å få, altså de som "har fått betalt som takk", som setter mest pris på et takkekort.

Synes det er en kjempehyggelig ting å gjøre for et annet menneske, å gjøre dagen hans/hennes litt bedre - er det ikke det vi er her for, da? Kanskje gi jobben litt mer mening?

Skrevet

Vi skal sende til hotellet vi alltid bor på i tyrkia..

(de ville helst ha et hver..men vi sender vel bare ett felles tenker jeg..)

til de som laget kjolen min der nede

til gullsmeden som laget ringene våre + der vi kjøpte resten av smykkene.

+ sannsynligvis til dit vi kjøpte dressen (utrolig bra service.. tyrkia dette og)

så blir det vel til kirka i new york

+ kanskje der jeg kjøper blomster

+ evt sminke + hår.. (avhenig om jeg gjør det selv..eller går til noen som har det som jobb)

videre blir det jo til alle rundt som har noe med bryllup å gjøre

(hjelper til, gaver, oppmerksomhet..)

Skrevet

Startet egentlig denne tråden for å høre om det var noen andre skrev takkekort til som jeg hadde glemt...

Enig i at man ikke trenger å gi takkekort til de man har kjøpt ting/tjenester av, men det er jo hyggelig hvis man er fornøyd med det de har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...