Gå til innhold

Binde renta - på hvor mange %?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å ta kortvarige fastrenteavtaler, sikkert ikke det smarteste, men føles veldig trygt.

Har nå en avtale som snart går ut, så da skulle jeg gjerne ha hatt en ny fastrenteavtale på boliglånet, for 3 til 5 år. (Pleier å betale ned en brukbar ekstrasum på boliglånet når fastrenteavtalen går ut, forøvrig.)

Hva er en grei rentesats å få for den perioden?

Ser ut som DNB tilbyr fastrente på 2,49% for 3 år, høres det ok ut?

Anonymkode: 0a6ca...0b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tilbud på 1,58 på 3 år, 1,79 på 5 år 2,33 på 20 år

Skrevet
27 minutter siden, trøndermann38 said:

Jeg har tilbud på 1,58 på 3 år, 1,79 på 5 år 2,33 på 20 år

Hva slags rente sitter du med idag da? Banken min økte renta med 0,2 prosentpoeng til 1,55% etter forrige renteøkning i Norges bank, så 1,58 på 3 år hadde jeg glatt tatt. Kanskje 1,79 på 5 også.

Anonymkode: 41a3b...fc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags rente sitter du med idag da? Banken min økte renta med 0,2 prosentpoeng til 1,55% etter forrige renteøkning i Norges bank, så 1,58 på 3 år hadde jeg glatt tatt. Kanskje 1,79 på 5 også.

0,71

Skrevet

Jeg bandt for tre år på 1,65% i fjor høst. Tror jeg ville godtatt rett over 2% nå.

Anonymkode: 603b3...afe

Skrevet
23 minutter siden, trøndermann38 said:

0,71

o,71% rente på boliglån!?

Anonymkode: fceda...25e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

o,71% rente på boliglån!?

Anonymkode: fceda...25e

Ja

Skrevet
42 minutter siden, trøndermann38 said:

Ja

Hvordan? Er du ansatt i en bank eller har tilgang på ansattrente gjennom partner?

Skrevet
trøndermann38 skrev (1 time siden):

0,71

Husbanken

Anonymkode: f04ad...795

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 18.01):

Husbanken

Anonymkode: f04ad...795

Husbanken er jo for dem som kan få lån der, så ikke veldig aktuelt for andre ettersom de ikke bare kan bytte til det. 

Anonymkode: 1ad87...6e4

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 15.36):

Hva er en grei rentesats å få for den perioden?

Ser ut som DNB tilbyr fastrente på 2,49% for 3 år, høres det ok ut?

Det er bare du som kan si hva som er en bra avtale for deg! Fastrente er en forsikring mor uventede utgifter, så det koker ned til hva du er villig til å betale for det. 

Men, DNB er vel neppe kjent for å gi de beste avtalene... Du bør uansett få bedre rente enn de reklamerer med. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Skrevet
LeneXCII skrev (På 17.11.2021 den 19.32):

Det er bare du som kan si hva som er en bra avtale for deg! Fastrente er en forsikring mor uventede utgifter, så det koker ned til hva du er villig til å betale for det. 

Men, DNB er vel neppe kjent for å gi de beste avtalene... Du bør uansett få bedre rente enn de reklamerer med. 

Jeg har 1,35 % hos DNB. Det handler heller mer om din evne til å forhandle ned renten, enn at DNB ikke er kjent for å gi de beste avtalene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...