Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks har nå lagt seg langflat etter utallige ganger med psykisk vold mot meg. Siste hendelse sendte meg og barnet på krisesenter, og jeg har mildt sagt hatt det helt jævlig i ettertid. Har endelig klart å bygge meg opp igjen, og nå ønsker eksen å dra på sinnemestringskurs og få hjelp. 

Han har tidligere i forholdet også lovt å aldri være psykisk voldelig mot meg igjen, men har brutt løftet igjen og igjen. 

Jeg sliter med en stor klump i magen etter sist hendelse som var utrolig dramatisk for meg og barnet - som dessverre var vitne til hans vold, og som nådde et helt annet nivå enn det det noen gang har gjort tidligere. 

Men vi elsker hverandre, og jeg vil ha han så lenge han klarer å kvitte seg med sinneproblemet. Spørsmålet er om dette er mulig?

Noen som har egne erfaringer å komme med. Kan et slikt svik virkelig repareres? Ville du gitt han en ny sjanse?

Anonymkode: eaf3b...91b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, nei og nei. Du har barn! Følg gruppen "Narcissistic and Emotional abuse" på Facebook, jeg fant gruppen for fem år siden og det hjalp meg til en vei ut. Han vil aldri slutte å mishandle deg

Anonymkode: 81712...532

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er ikke mulig. Ja han kan forandre seg en stund, men du går kommer til å gå rundt å være redd for at det skjer igjen. Og etter en stund gjør han det samme igjen, uansett hvor mye du prøver å unngå det. Sånne mennesker er syke. Han kan prøve å skjerpe seg såpass at han kan ha samvær med barnet. Men dere to sammen er en dårlig deal både for deg og barnet ditt. 

Anonymkode: c0a52...210

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke mulig. Ja han kan forandre seg en stund, men du går kommer til å gå rundt å være redd for at det skjer igjen. Og etter en stund gjør han det samme igjen, uansett hvor mye du prøver å unngå det. Sånne mennesker er syke. Han kan prøve å skjerpe seg såpass at han kan ha samvær med barnet. Men dere to sammen er en dårlig deal både for deg og barnet ditt. 

Sjekk ut Maid på netflix. Veldig bra serie om vold i hjemmet. 

• Liker 3
Skrevet

Kroppen din vil alltid være i beredskapsmodus i hans nærvær. Det er svært skadelig i lengden for deg. Det spiller ingen rolle om han er kurert. Om han skal fungere i et forhold nå, så må det bli med en ny kvinne som ikke har hatt traumatiske opplevelser med han.

Flott at han vil oppsøke hjelp. Det vil nok fungere med korte samvære med barnet. Forhåpentligvis under oppsyn.

Anonymkode: 00a30...e58

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men vi elsker hverandre, og jeg vil ha han så lenge han klarer å kvitte seg med sinneproblemet. Spørsmålet er om dette er mulig?

Noen som har egne erfaringer å komme med. Kan et slikt svik virkelig repareres? Ville du gitt han en ny sjanse?

Jeg tror dessverre ikke noe på at han elsker deg. Kjærlighet og vold henger ikke sammen. 

Har mange egne erfaringer, men nøyer meg med å si at selv om det blir bedre varer det bare i en periode, han mente at han måtte «slutte å føle» fordi jeg var så føkka i hodet, ødelagt og nærtagende og at alt var min skyld. 

Nei, det kan ikke repareres. Og spesielt når du har barn er det bare en vei ut av dette, og den er ut av forholdet. Barnet ditt kan være traumatisert allerede. 

Anonymkode: 9ab55...12e

• Liker 5
Skrevet

Han elsker deg ikke. Du er bare en boksesekk.

Utsetter du barnet for dette igjen er du med på å drive omsorgssvikt. Du setter barnet i psykisk og fysisk fare. Som mor har du et ansvar. 

Anonymkode: fc596...011

• Liker 5
Skrevet

If-Hurting-Me-Doesnt-Hurt-You.jpg

• Liker 7
Skrevet

Nei! Om du ønsker å være en god mor så prioriterer du barnet, og deg, foran "vi elsker jo hverandre ". 

Ta den kjærlighetssorgen istedenfor å utsette deg og barnet for ytterligere traumer. Ikke vær dum!

Anonymkode: 8479f...0e2

• Liker 5
Skrevet

Tillit i et forhold blir knust for alltid av vold. Selv om voldsutøveren aldri mer utøver vold.

• Liker 3
Skrevet

Når det gjelder vold, så går det ikke an å angre seg. Gjort er gjort. Ødelagt er ødelagt. Det kan ikke gjenoppbygges. Om han hadde ønsket å beholde denne familien, skulle han ikke vært voldelig. Hverken fysisk eller psykisk.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sjekk ut Maid på netflix. Veldig bra serie om vold i hjemmet. 

En av dårligste seriene jeg har sett. Huff.

Anonymkode: 24cd4...2d6

Skrevet

Menn som behandler deg dårlig elsker deg aldri, de elsker bare seg selv og kontrollen de har over deg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En av dårligste seriene jeg har sett. Huff.

Anonymkode: 24cd4...2d6

Ok

Skrevet

Hei, dette er personligheten hans. Dette har pågått over tid gjentatte ganger og er ikke et enkelttilfelle og en "feil" eller "glipp". 

Anbefaler deg å gå på kurset som Krisesenter tilbyr, over 8 kurskvelder hvor du får lære om hva vold er, hvordan det påvirker deg til å håndtere situasjonen ulogisk og urasjonelt (hvorfor man ønsker å gi ny sjanse og hvorfor det er vanskelig å bryte) pga traumatisert hjerne, og ikke minst hvordan det påvirker barn å vokse opp med rundt seg. Hvordan faren for både psykiske problemer, fysiske autoimmune sykdommer og adferdsproblemer som rus, selvskading, kriminalitet og problemer med å knytte sunne  nære relasjoner selv øker hos barn som er vokst opp i sånne relasjoner. Også selvom det bare er periodevis eller over kort tid, og også selvom de bare hører kranglingen og ikke ser volden fysisk. 

Benytt deg av samtaletilbud på krisesenter. Der vil du også få lære at all forskning som er gjort tilsier at når det først er et mønster med gjentakende vold så endrer de seg aldri. 

Jeg har vært i dine sko og vet hvor sterk følelsen av håp om bedring er, og vet hvordan det å bryte kontakt de første ukene føles umulig, det sammenlignes av forskere som opiumavhenighet der hjernen er så avhengig til mannen at den begynner å bagatellisere problemet og bare se det gode, som en forsvarsmekanisme som trekker deg tilbake til han igjen, men jeg lærte også ved hjelp av kursing på krisesenter at det jeg trodde var kjærlighet var traumebånd, og at ekte kjærlighet ikke skal gjøre vondt hverken fysisk, psykisk eller følelsesmessig! 

Du må skape et trygt liv for deg selv og barnet ditt nå og det kan ikke skje mens dere bor under samme tak. 

Anonymkode: 8805e...4bf

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, dette er personligheten hans. Dette har pågått over tid gjentatte ganger og er ikke et enkelttilfelle og en "feil" eller "glipp". 

Anbefaler deg å gå på kurset som Krisesenter tilbyr, over 8 kurskvelder hvor du får lære om hva vold er, hvordan det påvirker deg til å håndtere situasjonen ulogisk og urasjonelt (hvorfor man ønsker å gi ny sjanse og hvorfor det er vanskelig å bryte) pga traumatisert hjerne, og ikke minst hvordan det påvirker barn å vokse opp med rundt seg. Hvordan faren for både psykiske problemer, fysiske autoimmune sykdommer og adferdsproblemer som rus, selvskading, kriminalitet og problemer med å knytte sunne  nære relasjoner selv øker hos barn som er vokst opp i sånne relasjoner. Også selvom det bare er periodevis eller over kort tid, og også selvom de bare hører kranglingen og ikke ser volden fysisk. 

Benytt deg av samtaletilbud på krisesenter. Der vil du også få lære at all forskning som er gjort tilsier at når det først er et mønster med gjentakende vold så endrer de seg aldri. 

Jeg har vært i dine sko og vet hvor sterk følelsen av håp om bedring er, og vet hvordan det å bryte kontakt de første ukene føles umulig, det sammenlignes av forskere som opiumavhenighet der hjernen er så avhengig til mannen at den begynner å bagatellisere problemet og bare se det gode, som en forsvarsmekanisme som trekker deg tilbake til han igjen, men jeg lærte også ved hjelp av kursing på krisesenter at det jeg trodde var kjærlighet var traumebånd, og at ekte kjærlighet ikke skal gjøre vondt hverken fysisk, psykisk eller følelsesmessig! 

Du må skape et trygt liv for deg selv og barnet ditt nå og det kan ikke skje mens dere bor under samme tak. 

Klokt skrevet. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke kjærlighet til deg ham har. Det er kjærlighet for kontrollen og makten det gir han at du elsker han. Vet dette er harde ord men det er sånn det er.. Når jeg forstod det var det først da jeg klarte å gå selv. Og etter noen år i terapi med han på avstand så jeg alt så mye klarere og forstod hvor blind og godtroende jeg hadde vært til tross for at han viste meg gang på gang at han ikke respekterte og elsket meg.

Du kan snakke med noen proffe anonymt hele døgnet på Voldslinjen 116006 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd samme som deg og er på samme plass som deg i livet. Prøver å bygge opp mitt eget liv, men er ikke lett. Man bryr seg jo fortsatt om den andre. Man har jo empati, selv om man ikke burde. Dette er vel en del av traumene og voldspiralen 

Anonymkode: 2ba18...424

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke kjærlighet til deg ham har. Det er kjærlighet for kontrollen og makten det gir han at du elsker han. Vet dette er harde ord men det er sånn det er.. Når jeg forstod det var det først da jeg klarte å gå selv. Og etter noen år i terapi med han på avstand så jeg alt så mye klarere og forstod hvor blind og godtroende jeg hadde vært til tross for at han viste meg gang på gang at han ikke respekterte og elsket meg.

Du kan snakke med noen proffe anonymt hele døgnet på Voldslinjen 116006 

Jupp. Det er så vondt, men godt på samme tid. Men livet blir noe helt annet når man innser det

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...