AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #1 Skrevet 16. november 2021 For snart et år siden traff jeg en fantastisk mann. Dvs jeg hadde kjent ham lenge, men fikk øynene opp for ham for snart et år siden. Han var da i et forhold som hadde gått dårlig over mange år, og det var vel hensynet til barn og trygghet som holdt dem sammen. Det ble brudd på hans kant i det vi ble bedre kjent, og vi innledet et forhold. Jeg har aldri vært lykkeligere. Vi holdt lav profil av hensyn til hans eks og barna, noe som gikk greit i starten. Etterhvert som månedene gikk synes jeg det var vanskelig, følte meg som en hemmelig elskerinne. Og etter 5 mnd så avsluttet jeg forholdet. Vi hadde likevel kontakt hver eneste dag, og ville prøve på nytt. Da skjedde det noe med eks og barn, som gjorde at han ville kutte all kontakt med meg. Kontakten opphørte i fire dager kanskje, før vi var tilbake til meldinger og samtaler hver dag. Utover høsten tok det seg opp, og begge ønsker å finne tilbake. Men han har så mye kaos på sin front, at vi ikke vil få det til. Det er ting som må på plass før vi kan ha et offisielt forhold og det er ikke et tema for noen av oss å gjenta det hemmelige opplegget vi prøvde på i vår. Vi har fortsatt kontakt hver eneste dag, i hovedsak på melding. Mange meldinger hver dag. Og nå kommer spørsmålet mitt til dere? Bør jeg fade ut/kutte kontakten med ham for at han skal få kjenne etter hvordan det er uten meg? Eller skal jeg fortsette å være tålmodig og vente på ham? Han sier han ikke vil være egoistisk og be meg om å vente. Men om det hadde vært lov å være ego ville han be meg være der og ikke slippe taket, sier han. Anonymkode: c8b7d...8bf
Rosa Dartle Skrevet 16. november 2021 #2 Skrevet 16. november 2021 Jeg ville definitivt sagt at du møter ham den dagen han har gått videre fra eksen og er klar for et åpent forhold. Inntil da trenger han ikke ta kontakt. 11
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3 Skrevet 16. november 2021 Han kommer aldri til å velge deg fullt og helt. Da hadd han gjort det for lengst. Han holder deg på gress og du bør bryte kontakten for å selv komme deg videre, ikke for å få han til å savne deg for uansett fortsetter det bare i samme spor Anonymkode: e5c66...ce7 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #4 Skrevet 16. november 2021 Du skriver ingenting om hvem du er, hva slags livsstadie du er på og hva du ønsker deg her i livet. Det tenker jeg har litt å si for hvorvidt du bør vente på han. Hvis du er 35, barnløs og ønsker deg egne barn, så hadde jeg ikke venta så lenge nei. Men hvis du ikke har noe som helst tidspress på deg på noe vis, så kan du jo finne ut om du vil vente på han. Hvor lang tidshorisont snakker vi da? Prøv å tenk deg litt fremover. Gidder du å vente om det tar 1 år før han er klar til å være åpent kjæreste med deg? Anonymkode: 3f557...a46 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skriver ingenting om hvem du er, hva slags livsstadie du er på og hva du ønsker deg her i livet. Det tenker jeg har litt å si for hvorvidt du bør vente på han. Hvis du er 35, barnløs og ønsker deg egne barn, så hadde jeg ikke venta så lenge nei. Men hvis du ikke har noe som helst tidspress på deg på noe vis, så kan du jo finne ut om du vil vente på han. Hvor lang tidshorisont snakker vi da? Prøv å tenk deg litt fremover. Gidder du å vente om det tar 1 år før han er klar til å være åpent kjæreste med deg? Anonymkode: 3f557...a46 Jeg er i slutten av 40-årene og har nesten voksne barn. Han er i begynnelsen av 50-årene og har tenåringsbarn. Særlig det ene barnet har tatt bruddet mellom foreldrene svært tungt. Og når eksen hans også strever med å finne fotfeste på nytt, så ønsker ikke han å legge sten til byrden ved å introdusere en ny kjæreste nå. Hun spiller også på samvittigheten hans for at han gikk, selv om hun i flere år har snakket om brudd selv. Han setter seg selv og sine ønsker og behov til side for at de skal ha det bra. Jeg har alt jeg behøver i livet for å ha det bra av bolig, økonomi, bil og materielle ting. Og jeg har det ikke travelt med å etablere meg på nytt. TS Anonymkode: c8b7d...8bf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #6 Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er i slutten av 40-årene og har nesten voksne barn. Han er i begynnelsen av 50-årene og har tenåringsbarn. Særlig det ene barnet har tatt bruddet mellom foreldrene svært tungt. Og når eksen hans også strever med å finne fotfeste på nytt, så ønsker ikke han å legge sten til byrden ved å introdusere en ny kjæreste nå. Hun spiller også på samvittigheten hans for at han gikk, selv om hun i flere år har snakket om brudd selv. Han setter seg selv og sine ønsker og behov til side for at de skal ha det bra. Jeg har alt jeg behøver i livet for å ha det bra av bolig, økonomi, bil og materielle ting. Og jeg har det ikke travelt med å etablere meg på nytt. TS Anonymkode: c8b7d...8bf Hm. Så du har ikke dårlig tid sånn sett. Men hvor lenge tror han det kan komme til å ta da? Høres kanskje litt ut som en slitsom posisjon å være i. At det kan komme til å være drama der uansett hvor lang tid som går. Anonymkode: 3f557...a46 1
Gjest Skogsalv Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 (endret) Han vil ha i pose og sekk og sier det dere begge vil høre. Fordi han ikke vet hva han vil. Du bør ikke legge hjertet ditt i hånda hans. En skilsmisse krever mye etterarbeid mentalt for å kunne satse ordentlig på nytt. Pga historikk med eksen og ungene.Sex er bare sex. Et fysisk behov pr nå - for han ,- hva dere gjelder. Kan godt hende han liker deg. Men å si at han elsker deg ,er noe han ikke kan levere i handling. Du er en rebound. Et virkemiddel for at han skal distansere seg fra smerten over bruddet. Selv om han ønsket det. Og i etterkant vinglet han./ og gjør det fortsatt. Så det sier mye. Han har fortsatt kjærlighet til eks for å bevare familien./ fortvilelse over tapt livsdrøm.Lite du kan eller bør gjøre med det. Annet enn å trekke deg unna. Ville også tatt endel av hva han forteller,med en klype salt. 😉 Om han skal satse på et nytt forhold,så må han først gjennomgå prosessen med seg selv. Det innebærer feiltrinn,sorg,sinne,aksept osv . Og tar langt mer enn ett år vanligvis. Så ikke døm han for hardt. Men beskytt deg selv og forstå at det ikke gikk på deg personlig ifht utfallet. Dere gikk for tidlig inn med hverandre. La han gå. Om dere er ment for hverandre,så får han komme tilbake senere. Når han er gjennomarbeidet. Men da har du mest sannsynlig gått videre. 🌷 At han sier at han ikke vil være " egoistisk " med å be deg vente , men samtidig ønsker det , er grunnoppskriften med å holde noen på gress ! Major red flag.😅 Fordi han da bruker omvendt psykologi. Så tenk deg godt om ❤ Endret 17. november 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Han sier til deg det du vil høre, og så lever han fint med kone/ekskone og barna. Plutselig er de en sammensveiset familie igjen. Du føler deg som en elskerinne, og det er vel akkurat det du i realiteten er. Tror du bør la dette ligge og komme deg videre. Det er aldri noen god situasjon med den overlappingen. Uansett hva han sier til deg, så er han ikke ferdig med familien sin. Han kan skylde på barna, men det er nok hele "pakken". Anonymkode: a8779...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Hvis du venter til ungene er 35 så kanskje både dem og eksen har kommet over bruddet slik at dere slipper å holde forholdet hemmelig lenger 🙄 Nei, altså, jeg skjønner at barnet skal tas hensyn til. Men eksen? Hold det skjult et halvt år til for barnets skyld, men da tenker jeg at sørgetiden for bruddet bør være over. Hvis ikke bør en tenke alternativer for å komme over sorgen. Anonymkode: faef4...c10
Høyeheler Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 Her ville jeg ha skaffet meg en ff, så blir gjerne ventetiden ikke fult så slang og kjedelig.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 Han lurer både deg og eksen. Holder på med begge for å se hvor han lander best tenker jeg. Anonymkode: 0ed29...71b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #12 Skrevet 17. november 2021 On 11/16/2021 at 1:44 PM, AnonymBruker said: For snart et år siden traff jeg en fantastisk mann. Dvs jeg hadde kjent ham lenge, men fikk øynene opp for ham for snart et år siden. Han var da i et forhold som hadde gått dårlig over mange år, og det var vel hensynet til barn og trygghet som holdt dem sammen. Det ble brudd på hans kant i det vi ble bedre kjent, og vi innledet et forhold. Jeg har aldri vært lykkeligere. Vi holdt lav profil av hensyn til hans eks og barna, noe som gikk greit i starten. Etterhvert som månedene gikk synes jeg det var vanskelig, følte meg som en hemmelig elskerinne. Og etter 5 mnd så avsluttet jeg forholdet. Vi hadde likevel kontakt hver eneste dag, og ville prøve på nytt. Da skjedde det noe med eks og barn, som gjorde at han ville kutte all kontakt med meg. Kontakten opphørte i fire dager kanskje, før vi var tilbake til meldinger og samtaler hver dag. Utover høsten tok det seg opp, og begge ønsker å finne tilbake. Men han har så mye kaos på sin front, at vi ikke vil få det til. Det er ting som må på plass før vi kan ha et offisielt forhold og det er ikke et tema for noen av oss å gjenta det hemmelige opplegget vi prøvde på i vår. Vi har fortsatt kontakt hver eneste dag, i hovedsak på melding. Mange meldinger hver dag. Og nå kommer spørsmålet mitt til dere? Bør jeg fade ut/kutte kontakten med ham for at han skal få kjenne etter hvordan det er uten meg? Eller skal jeg fortsette å være tålmodig og vente på ham? Han sier han ikke vil være egoistisk og be meg om å vente. Men om det hadde vært lov å være ego ville han be meg være der og ikke slippe taket, sier han. Anonymkode: c8b7d...8bf Her hadde jeg gått for lenge siden , Han bruker dere begge .Han der kaster du vekk tiden din på. Anonymkode: a4eee...5fa
Eryn Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 Så lenge han ikke er klar for å gå videre, så kaster du bort tiden din på han. Ja, du burde kutte kontakten for at han skal få kjenne på savnet etter deg. Det er svært krevende å havne i en sånn suppe, og det er sjelden at det er verdt det. Det koster ofte mye mer enn det smaker. Ut fra det du skriver. Uferdige exer (hans) er kvelen for ethvert forhold. Trist, men husk at det finnes flere der ute, som er over det stadiet han er i nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå